Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
witte bandjes zijn wel de mode medunkt.. gaan goed bij deze fiets.
ik ga eens rondkijken voor witte mtb banden, lekker apart
Bij mijn weten zijn dit momenteel de enige witte MTB banden op de markt, alleen moet je er de MTB zelf ook bij nemen want die banden zijn custom made voor de scale RC
Mijn vader heeft net een Cube Reaction gekocht. Wel niet met schijfremmen maar met Magura HS33 Hydraulische remmen. Ik wilde absoluut dat mijn vader geen schijfremmen zou nemen maar vind nog maar eens op een degelijke fiets. Er zijn er nog met V-brakes maar dan zit je in een prijsklasse dat imho op niets trekt.
Gelukkig was er nog de Cube, buiten de remblokjes vervangen moet je niets aan die remmen doen kwa afstelwerk of zo en ze zijn oerdegelijk.
Mmm, ik ben eigenlijk nog nooit aan mijn schijfremmen geweest en rij er nu toch al een jaar of 6 mee. Onlangs pas eens nieuwe blokjes laten steken en nieuwe olie.
Maar potentieel is er minder werk aan magura's da's correct
lol, ik bedenk net dat die wel niet lang wit zullen blijven.
schwalbe maakt ook banden met een witte of rode rand, da's ook wel mooi
Dat kan best meevallen hoor. Zeker op een fiets met schijfremmen, bij velgremmen krijg je met nat weer dat grijze goedje, een mengeling van remblok- en aluresten op de zijkant van de band. Na verloop van tijd krijg je dat niet meer proper.
ik dacht eigenlijk meer aan invloeden van 'buitenaf' zoals vegen en schuren tegen rotsen en stenen allerhande nasties .
Ja tuurlijk, dat ook. Spierwit kan je dat nooit houden natuurlijk. Maar mits wat onderhoud en met schijfremmen ga je dat 'redelijk' wit kunnen houden denk ik.
vroeger had je zo van die cremekleurige banden, panaracer geloof ik. Dat was rubber zonder silicium toegevoegd als ik me goed herinner.
Zouden deze witte ook zoiets zijn? En vandaar de snellere sleet ?
nee ik heb uitleg gevraagd op eurobike of bikemotion, weet niet meer juist waar.
In de witte rubben zitten geen "roetdeeltjes" waardoor de banden wit blijven tijdens de productie. Witte rubber dus. Maar het ontbreken van die "roetdeeltjes" zorgt voor een snellere slijtage. Of het echt roetdeeltjes zijn wat erin zitten weet ik niet maar het engelse woord dat hij gebruikte en wat ik me niet meer kan herrinneren werd vertaald naar "roetdeeldjes"
edit: mss dat die silicium ook wel roetdeeltjes zijn en dan klopt je verhaal toch.
How to make tires: In this example, we will walk through making an automotive tire rubber. Making tire rubber is a lot like baking bread. You start with right kind of ingredients, measure twice, mix well, heat properly, and exercise patience. At the end you have a masterpiece worthy of trusting yours and your family’s life on […]
Zou wel kunnen. Vroeger was het alleszins zo dat gekleurde banden sneller sleten dan zwarte omwille van de iets zachtere compound. Voordeel was uiteraard dat die banden een tikkeltje meer grip hadden.
nee ik heb uitleg gevraagd op eurobike of bikemotion, weet niet meer juist waar.
In de witte rubben zitten geen "roetdeeltjes" waardoor de banden wit blijven tijdens de productie. Witte rubber dus. Maar het ontbreken van die "roetdeeltjes" zorgt voor een snellere slijtage. Of het echt roetdeeltjes zijn wat erin zitten weet ik niet maar het engelse woord dat hij gebruikte en wat ik me niet meer kan herrinneren werd vertaald naar "roetdeeldjes"
edit: mss dat die silicium ook wel roetdeeltjes zijn en dan klopt je verhaal toch.
Comment