Mis je dan geen klein tandwiel voor de echt steile off-road klimmen...?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
M'n fietsen - part II
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenAhzo. Geen idee wat die dingen tegenwoordig kosten. Ik weet zelfs niet meer wat ze vroeger kostten.
Het is en blijft wel een blok aluminium natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenMis je dan geen klein tandwiel voor de echt steile off-road klimmen...?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenNiet in het geval van Morati
Morati is een titanium-specialist.
Ik wou maar zeggen dat het logisch is dat de Middleburns goedkoper zijn dan de Morati's.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk BerichtenNet ook TA specialites duo crank gezien. Heeft ook wel iets en is goedkoper.
Alleen jammer van het woordje "vega" erop. Dat vind ik iets minder mooi staan.
Altijd een TA tandwielen fan geweest dus deze is zeker ook een mogelijkheid.
Zou je ook een 48 nemen? Is wel vrij groot om mee te MTB-en.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIk heb toch een paar uitdagingen voor jou dan met een 34/36..
de profs steken vooraan een 28 of 29 , dat brengt je al veel verder (ik heb het over mtb's hee )als je achteraan een 36 heb liggen is dat wel klein genoeg
en 11/40 als grootste denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten36/27 wil ik als kleinste rijden
en 11/40 als grootste denk ik.
BTW, 36 achteraan? Ik ben écht niet meer mee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenNice!
Zou je ook een 48 nemen? Is wel vrij groot om mee te MTB-en.
Comment
-
Gvd, ik me nogal laten vangen aan die 48/34. Ik had even niet door dat dat een crankstel voor wegfietsen is (110 mm spider).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten40 - 11? Dus toch niet zo'n grote versnelling.
BTW, 36 achteraan? Ik ben écht niet meer mee.
Ik wil dit eens testen komend sesoen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenik ga 10 speed achteraan steken en dan hebt ge de optie 11-36.
Ik wil dit eens testen komend sesoen.
Nu ja, het tandwiel dat je er vooraan mee uitspaart, zit er gewoon achteraan op, al zal het geheel mss wel ietsje lichter zijn door de smallere bladen en ketting.
BTW, die 36, dat is dan toch geen stalen blad?
Comment
-
Nee het is een complete aluminium cassette (powerdome) weegt 160 gram.
Maar naar het schijnt is het vooral als voordeel te hebben dat ge een betere kettinglijn hebt.
Er wordt vanalles over gezegd. En ik wil het gewoon eens testen.
De shifters zijn goedkoop. Het crank ga ik kijken dat ik een heb waar later een andere spider op kan zodat ik er terug een triple van kan maken.
Enige nadeel is de kostprijs van de cassette. Een standaard SRAM 10 speed mtb cassette kost 280€ !!!. Nu ik heb een ander merk gevonden voor 80€ ongeveer. nog altijd duur. Maar ik denk dat ik die dure cassette bewaar voor de ardennen. Hier ga ik proberen rond te rijden met een ultegra (11-2 Die kosten maar 40€.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk BerichtenNee het is een complete aluminium cassette (powerdome) weegt 160 gram.
Maar naar het schijnt is het vooral als voordeel te hebben dat ge een betere kettinglijn hebt.
Er wordt vanalles over gezegd. En ik wil het gewoon eens testen.
De shifters zijn goedkoop. Het crank ga ik kijken dat ik een heb waar later een andere spider op kan zodat ik er terug een triple van kan maken.
Enige nadeel is de kostprijs van de cassette. Een standaard SRAM 10 speed mtb cassette kost 280€ !!!. Nu ik heb een ander merk gevonden voor 80€ ongeveer. nog altijd duur. Maar ik denk dat ik die dure cassette bewaar voor de ardennen. Hier ga ik proberen rond te rijden met een ultegra (11-2 Die kosten maar 40€.
Dat de grootste bladen in aluminium zijn, kan ik nog begrijpen, maar de kleinere ...
Een Dura Ace kan je ook altijd kopen natuurlijk, maar die zijn evenmin goedkoop.
Op mijn Pinarello met Dura Ace zit tegenwoordig ook een Ultegra-cassette. Toen de originele versleten was, had ik geen zin om zoveel geld uit te geven enkel en alleen voor dat beetje gewichtswinst.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenDat is idd wel geschift. Met die range heb je in ons land al quasi geen triple meer nodig.
Nu ja, het tandwiel dat je er vooraan mee uitspaart, zit er gewoon achteraan op, al zal het geheel mss wel ietsje lichter zijn door de smallere bladen en ketting.
BTW, die 36, dat is dan toch geen stalen blad?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtengewichts gezien zal de winst idd minimaal zijn. ik zit meer in met de extreme stand van de ketting.
Niet dat ik het al getest of gemeten heb. Zou ik in feite wel eens kunnen doen met mijn twee racefietsen, maar de oude staat nu bij mijn ouders.
Comment
Comment