Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mis je dan geen klein tandwiel voor de echt steile off-road klimmen...?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Ahzo. Geen idee wat die dingen tegenwoordig kosten. Ik weet zelfs niet meer wat ze vroeger kostten.
      Het is en blijft wel een blok aluminium natuurlijk.
      Niet in het geval van Morati

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
        Mis je dan geen klein tandwiel voor de echt steile off-road klimmen...?
        Daar komen ze niet ofwel gaan ze te voet

        Comment


        • als je achteraan een 36 heb liggen is dat wel klein genoeg.
          ik zou eens moeten uitrekenen welke tandwielen ik vanvoor best steek maar das nog niet voor direct.

          Comment


          • Ik heb toch een paar uitdagingen voor jou dan met een 34/36..
            de profs steken vooraan een 28 of 29 , dat brengt je al veel verder (ik heb het over mtb's hee )

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              Niet in het geval van Morati
              Ja, duuh. Ik had het over de Middleburns.
              Morati is een titanium-specialist.
              Ik wou maar zeggen dat het logisch is dat de Middleburns goedkoper zijn dan de Morati's.
              120d Hatch Edition Sport

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                Net ook TA specialites duo crank gezien. Heeft ook wel iets en is goedkoper.
                Alleen jammer van het woordje "vega" erop. Dat vind ik iets minder mooi staan.
                Altijd een TA tandwielen fan geweest dus deze is zeker ook een mogelijkheid.

                Nice!
                Zou je ook een 48 nemen? Is wel vrij groot om mee te MTB-en.
                120d Hatch Edition Sport

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                  Ik heb toch een paar uitdagingen voor jou dan met een 34/36..
                  de profs steken vooraan een 28 of 29 , dat brengt je al veel verder (ik heb het over mtb's hee )
                  als je achteraan een 36 heb liggen is dat wel klein genoeg
                  36/27 wil ik als kleinste rijden
                  en 11/40 als grootste denk ik.

                  Comment


                  • dus vooraan een 27 en 40 blad en achteraan een 11-36 cassette ?
                    dat lijkt me al beter.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                      36/27 wil ik als kleinste rijden
                      en 11/40 als grootste denk ik.
                      40 - 11? Dus toch niet zo'n grote versnelling.

                      BTW, 36 achteraan? Ik ben écht niet meer mee.
                      120d Hatch Edition Sport

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                        Nice!
                        Zou je ook een 48 nemen? Is wel vrij groot om mee te MTB-en.
                        hier is de tech sheet van bij TA

                        Comment


                        • Gvd, ik me nogal laten vangen aan die 48/34. Ik had even niet door dat dat een crankstel voor wegfietsen is (110 mm spider).
                          120d Hatch Edition Sport

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            40 - 11? Dus toch niet zo'n grote versnelling.

                            BTW, 36 achteraan? Ik ben écht niet meer mee.
                            ik ga 10 speed achteraan steken en dan hebt ge de optie 11-36.
                            Ik wil dit eens testen komend sesoen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                              ik ga 10 speed achteraan steken en dan hebt ge de optie 11-36.
                              Ik wil dit eens testen komend sesoen.
                              Dat is idd wel geschift. Met die range heb je in ons land al quasi geen triple meer nodig.
                              Nu ja, het tandwiel dat je er vooraan mee uitspaart, zit er gewoon achteraan op, al zal het geheel mss wel ietsje lichter zijn door de smallere bladen en ketting.
                              BTW, die 36, dat is dan toch geen stalen blad?
                              120d Hatch Edition Sport

                              Comment


                              • Nee het is een complete aluminium cassette (powerdome) weegt 160 gram.
                                Maar naar het schijnt is het vooral als voordeel te hebben dat ge een betere kettinglijn hebt.
                                Er wordt vanalles over gezegd. En ik wil het gewoon eens testen.
                                De shifters zijn goedkoop. Het crank ga ik kijken dat ik een heb waar later een andere spider op kan zodat ik er terug een triple van kan maken.
                                Enige nadeel is de kostprijs van de cassette. Een standaard SRAM 10 speed mtb cassette kost 280€ !!!. Nu ik heb een ander merk gevonden voor 80€ ongeveer. nog altijd duur. Maar ik denk dat ik die dure cassette bewaar voor de ardennen. Hier ga ik proberen rond te rijden met een ultegra (11-2 Die kosten maar 40€.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                  Nee het is een complete aluminium cassette (powerdome) weegt 160 gram.
                                  Maar naar het schijnt is het vooral als voordeel te hebben dat ge een betere kettinglijn hebt.
                                  Er wordt vanalles over gezegd. En ik wil het gewoon eens testen.
                                  De shifters zijn goedkoop. Het crank ga ik kijken dat ik een heb waar later een andere spider op kan zodat ik er terug een triple van kan maken.
                                  Enige nadeel is de kostprijs van de cassette. Een standaard SRAM 10 speed mtb cassette kost 280€ !!!. Nu ik heb een ander merk gevonden voor 80€ ongeveer. nog altijd duur. Maar ik denk dat ik die dure cassette bewaar voor de ardennen. Hier ga ik proberen rond te rijden met een ultegra (11-2 Die kosten maar 40€.
                                  Even gegoogled. Blijkbaar is die Powerdome-cassette van SRAM uit een aluminium dat even sterk is en dezelfde levensduur heeft van een goeie stalen cassette. Hoe doen ze dat juist?
                                  Dat de grootste bladen in aluminium zijn, kan ik nog begrijpen, maar de kleinere ...
                                  Een Dura Ace kan je ook altijd kopen natuurlijk, maar die zijn evenmin goedkoop.
                                  Op mijn Pinarello met Dura Ace zit tegenwoordig ook een Ultegra-cassette. Toen de originele versleten was, had ik geen zin om zoveel geld uit te geven enkel en alleen voor dat beetje gewichtswinst.
                                  120d Hatch Edition Sport

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    Dat is idd wel geschift. Met die range heb je in ons land al quasi geen triple meer nodig.
                                    Nu ja, het tandwiel dat je er vooraan mee uitspaart, zit er gewoon achteraan op, al zal het geheel mss wel ietsje lichter zijn door de smallere bladen en ketting.
                                    BTW, die 36, dat is dan toch geen stalen blad?
                                    gewichts gezien zal de winst idd minimaal zijn. ik zit meer in met de extreme stand van de ketting.

                                    Comment


                                    • die cijfers van sram moet ge met enne serieuse korrel zout nemen. Das pure marketing.
                                      Een sram cassete 10 speed zou afhankelijk van de omstandigheden 2000 tot 4000 km meegaan. (voor 280€ )

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                        gewichts gezien zal de winst idd minimaal zijn. ik zit meer in met de extreme stand van de ketting.
                                        De inbouwlengte van een 10 speed is toch ongeveer gelijk aan die van een 9 speed? En door de smallere ketting, zou je ook gaan veronderstellen dat die zijdelings iets beweeglijker is.
                                        Niet dat ik het al getest of gemeten heb. Zou ik in feite wel eens kunnen doen met mijn twee racefietsen, maar de oude staat nu bij mijn ouders.
                                        120d Hatch Edition Sport

                                        Comment


                                        • inbouw lengte van 9speed is idd dezelfde als die van 10 speed.
                                          Bettere kettinglijn komt er vooral door de double vanvoor.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X