Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ahzo. Geen idee wat die dingen tegenwoordig kosten. Ik weet zelfs niet meer wat ze vroeger kostten.
Het is en blijft wel een blok aluminium natuurlijk.
als je achteraan een 36 heb liggen is dat wel klein genoeg.
ik zou eens moeten uitrekenen welke tandwielen ik vanvoor best steek maar das nog niet voor direct.
Ik heb toch een paar uitdagingen voor jou dan met een 34/36..
de profs steken vooraan een 28 of 29 , dat brengt je al veel verder (ik heb het over mtb's hee )
Ja, duuh. Ik had het over de Middleburns.
Morati is een titanium-specialist.
Ik wou maar zeggen dat het logisch is dat de Middleburns goedkoper zijn dan de Morati's.
Net ook TA specialites duo crank gezien. Heeft ook wel iets en is goedkoper.
Alleen jammer van het woordje "vega" erop. Dat vind ik iets minder mooi staan.
Altijd een TA tandwielen fan geweest dus deze is zeker ook een mogelijkheid.
Nice!
Zou je ook een 48 nemen? Is wel vrij groot om mee te MTB-en.
Ik heb toch een paar uitdagingen voor jou dan met een 34/36..
de profs steken vooraan een 28 of 29 , dat brengt je al veel verder (ik heb het over mtb's hee )
als je achteraan een 36 heb liggen is dat wel klein genoeg
36/27 wil ik als kleinste rijden
en 11/40 als grootste denk ik.
ik ga 10 speed achteraan steken en dan hebt ge de optie 11-36.
Ik wil dit eens testen komend sesoen.
Dat is idd wel geschift. Met die range heb je in ons land al quasi geen triple meer nodig.
Nu ja, het tandwiel dat je er vooraan mee uitspaart, zit er gewoon achteraan op, al zal het geheel mss wel ietsje lichter zijn door de smallere bladen en ketting.
BTW, die 36, dat is dan toch geen stalen blad?
Nee het is een complete aluminium cassette (powerdome) weegt 160 gram.
Maar naar het schijnt is het vooral als voordeel te hebben dat ge een betere kettinglijn hebt.
Er wordt vanalles over gezegd. En ik wil het gewoon eens testen.
De shifters zijn goedkoop. Het crank ga ik kijken dat ik een heb waar later een andere spider op kan zodat ik er terug een triple van kan maken.
Enige nadeel is de kostprijs van de cassette. Een standaard SRAM 10 speed mtb cassette kost 280€ !!!. Nu ik heb een ander merk gevonden voor 80€ ongeveer. nog altijd duur. Maar ik denk dat ik die dure cassette bewaar voor de ardennen. Hier ga ik proberen rond te rijden met een ultegra (11-2 Die kosten maar 40€.
Nee het is een complete aluminium cassette (powerdome) weegt 160 gram.
Maar naar het schijnt is het vooral als voordeel te hebben dat ge een betere kettinglijn hebt.
Er wordt vanalles over gezegd. En ik wil het gewoon eens testen.
De shifters zijn goedkoop. Het crank ga ik kijken dat ik een heb waar later een andere spider op kan zodat ik er terug een triple van kan maken.
Enige nadeel is de kostprijs van de cassette. Een standaard SRAM 10 speed mtb cassette kost 280€ !!!. Nu ik heb een ander merk gevonden voor 80€ ongeveer. nog altijd duur. Maar ik denk dat ik die dure cassette bewaar voor de ardennen. Hier ga ik proberen rond te rijden met een ultegra (11-2 Die kosten maar 40€.
Even gegoogled. Blijkbaar is die Powerdome-cassette van SRAM uit een aluminium dat even sterk is en dezelfde levensduur heeft van een goeie stalen cassette. Hoe doen ze dat juist?
Dat de grootste bladen in aluminium zijn, kan ik nog begrijpen, maar de kleinere ...
Een Dura Ace kan je ook altijd kopen natuurlijk, maar die zijn evenmin goedkoop.
Op mijn Pinarello met Dura Ace zit tegenwoordig ook een Ultegra-cassette. Toen de originele versleten was, had ik geen zin om zoveel geld uit te geven enkel en alleen voor dat beetje gewichtswinst.
Dat is idd wel geschift. Met die range heb je in ons land al quasi geen triple meer nodig.
Nu ja, het tandwiel dat je er vooraan mee uitspaart, zit er gewoon achteraan op, al zal het geheel mss wel ietsje lichter zijn door de smallere bladen en ketting.
BTW, die 36, dat is dan toch geen stalen blad?
gewichts gezien zal de winst idd minimaal zijn. ik zit meer in met de extreme stand van de ketting.
die cijfers van sram moet ge met enne serieuse korrel zout nemen. Das pure marketing.
Een sram cassete 10 speed zou afhankelijk van de omstandigheden 2000 tot 4000 km meegaan. (voor 280€ )
gewichts gezien zal de winst idd minimaal zijn. ik zit meer in met de extreme stand van de ketting.
De inbouwlengte van een 10 speed is toch ongeveer gelijk aan die van een 9 speed? En door de smallere ketting, zou je ook gaan veronderstellen dat die zijdelings iets beweeglijker is.
Niet dat ik het al getest of gemeten heb. Zou ik in feite wel eens kunnen doen met mijn twee racefietsen, maar de oude staat nu bij mijn ouders.
Comment