Ik denk in mtb termen, aan het verschil tussen een dubbel en triple blad. Ik weet ook allang niet meer of het hier nu over een weg- of mtb fiets gaat bij de saikoborder
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
M'n fietsen - part II
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIk denk in mtb termen, aan het verschil tussen een dubbel en triple blad. Ik weet ook allang niet meer of het hier nu over een weg- of mtb fiets gaat bij de saikoborder
Hij wil allicht een MTB-crankstel combineren met een Ultegra-cassette met 11-28 tanden, wat mij doenbaar lijkt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenDan moet jij mij toch eens uitleggen hoe een double een betere kettinglijn kan geven dan een triple hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenDat neem ik alvast aan, maar toch zal de extreemste hoek tussen een triple en de uiterste tandjes kleiner zijn dan met een double en de uiterste tandjes.
Bestaan er eigenlijk spiders voor doubles die de bladen iets meer naar links brengen dan op een triple?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIk hoop van wel in alle geval
Comment
-
Ik ben al eens aan het kijken wat we over een maandje gaan bestellen. Na 4 jaar is fietsje aan vervanging toe.
Dit wordt de nieuwe denk ik. Foto is niet 100% (wielen enzo zijn niet juist)
- Frame: Tornado
- Design: Tornado I
- Vork: [TOR3]Slide 3k full carbon 50-45
- Groupset: Sram Red Dubbel
- Position Set: FSA K wing Carbon Race Positionset
- Zadel: Selle Italia Zadel SLR XP
- Wielen: DT Swiss Wielset 240s - 1.1R
natuurlijk ligt mijn setje FFWD F6R hoge carbon wielen er ook nog
Iemand mijn vorige fietsje overkopen? stuur dan maar een PM als je meer info wil.Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk BerichtenIk ben al eens aan het kijken wat we over een maandje gaan bestellen. Na 4 jaar is fietsje aan vervanging toe.
Dit wordt de nieuwe denk ik. Foto is niet 100% (wielen enzo zijn niet juist)
- Frame: Tornado
- Design: Tornado I
- Vork: [TOR3]Slide 3k full carbon 50-45
- Groupset: Sram Red Dubbel
- Position Set: FSA K wing Carbon Race Positionset
- Zadel: Selle Italia Zadel SLR XP
- Wielen: DT Swiss Wielset 240s - 1.1R
natuurlijk ligt mijn setje FFWD F6R hoge carbon wielen er ook nog
Iemand mijn vorige fietsje overkopen? stuur dan maar een PM als je meer info wil.
Ben nog aan het twijfelen tussen combo F4R vooraan en F6R achteraan, of achteraan ook een F4R, om het gewicht laag te houden.
Aërodynamisch voordeel van de F6R tov van de F4R komt alleen bij +35km/u naar voren, en gewicht van de hogere velg speelt meer in het nadeel bij het klimmen. Ik wil graag een all-round setje, en daar lijkt me de F6R minder geschikt voor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenSjiek !! Die FFWD gaan er ook knap in staan.
Ben nog aan het twijfelen tussen combo F4R vooraan en F6R achteraan, of achteraan ook een F4R, om het gewicht laag te houden.
Aërodynamisch voordeel van de F6R tov van de F4R komt alleen bij +35km/u naar voren, en gewicht van de hogere velg speelt meer in het nadeel bij het klimmen. Ik wil graag een all-round setje, en daar lijkt me de F6R minder geschikt voor.
Vandaar dat ik er ook dadelijk een nieuw setje DT Swiss wieltjes bijdoe voor in de bergen
de combo waar jij over spreek is ook wel proper. En als je veel geld heb koop je voor het klimwerk een setje F2R (ekel voor tubes verkrijgbaar)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenAh koers je? In welke categorie?
gewoon bij de masters zoals da noemt, en vooral voor de fun en meestal nog de koersen uitzoeken die niet al te ver van de deur zijn
dus zerker niets speciaals en ook niet om te zeggen elke week tijdens het seizoen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichteninderdaad, de F6R zitten er bij mij in voor koers te rijden.
Vandaar dat ik er ook dadelijk een nieuw setje DT Swiss wieltjes bijdoe voor in de bergen
de combo waar jij over spreek is ook wel proper. En als je veel geld heb koop je voor het klimwerk een setje F2R (ekel voor tubes verkrijgbaar)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenDe F2R is maar voorzien tot rijders van 80 kilo, daar zit ik wat boven...
maar als je echt voor het klimwerk gaat is het wel een goede optie die F2R niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichtengeen probleem bij mij met mijn 68kg
maar als je echt voor het klimwerk gaat is het wel een goede optie die F2R niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichtensure, da's zeker een lichte set. Maar daar kan je ook de Dt swiss voor gebruiken. Op den duur, moet je voor iedere rit een specifieke set wielen halen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichtengeen probleem bij mij met mijn 68kg
maar als je echt voor het klimwerk gaat is het wel een goede optie die F2R niet?
Met bandjes platrijden in 't hooggebergte is net iets interessanter (sleur maar eens een reservetube of twee mee naar boven) en dalen met een alu velgrand is toch wel iets prettiger als je in een onverwacht onweer terechtkomt, ook al heb je aangepaste remblokken. En een rijderslimiet van 80 kg, ook al weeg je 'r maar 68, 'k zou me er toch niet echt goed bij voelen in de bergen. Kwak tegen 80 per uur maar eens in een put of op een kei.
Naar mijn mening kan je dan beter voor een steviger setje gaan, ook al weegt dat een paar 100 grammen meer. Er bestaan veel theorieën over het begrip 'klimwielen', over die jacht naar het winnen van grammetjes die zó belangrijk zouden zijn in de bergen. In de praktijk blijkt dat echter minieme voordelen te bieden, zulke superlichte wielen. Echt minieme voordelen die voor ons amateurs eigenlijk compleet zinloos zijn. Zo zou een iets zwaarder aerodynamisch wiel soms zelfs in de bergen voordeliger kunnen zijn dan een laagprofiel lichtgewicht wiel.
Ik zou zeggen, een Fulcrum Racing Zero, Campagnolo Eurus, Mavic Ksyrium SL, Easton EA 90 SLx, Shimano Dura Ace alu,... . Setjes met een perfect compromis tussen stijfheid, stevigheid en gewicht en... nog relatief betaalbaar.
Comment
Comment