Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik denk in mtb termen, aan het verschil tussen een dubbel en triple blad. Ik weet ook allang niet meer of het hier nu over een weg- of mtb fiets gaat bij de saikoborder

    Comment


    • Dan moet jij mij toch eens uitleggen hoe een double een betere kettinglijn kan geven dan een triple hoor

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
        Ik denk in mtb termen, aan het verschil tussen een dubbel en triple blad. Ik weet ook allang niet meer of het hier nu over een weg- of mtb fiets gaat bij de saikoborder
        MTB hé. Aan het aantal tanden van de bladen vooraan te zien.
        Hij wil allicht een MTB-crankstel combineren met een Ultegra-cassette met 11-28 tanden, wat mij doenbaar lijkt.
        120d Hatch Edition Sport

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
          Dan moet jij mij toch eens uitleggen hoe een double een betere kettinglijn kan geven dan een triple hoor
          Idd. Tenzij de spider van een double anders is dan van een triple (lees: de kettingbladen staan ietsje meer naar links).
          120d Hatch Edition Sport

          Comment


          • Dat neem ik alvast aan, maar toch zal de extreemste hoek tussen een triple en de uiterste tandjes kleiner zijn dan met een double en de uiterste tandjes.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              Dat neem ik alvast aan, maar toch zal de extreemste hoek tussen een triple en de uiterste tandjes kleiner zijn dan met een double en de uiterste tandjes.
              Als de spider dezelfde is, is er in principe geen verschil tss een double en een triple. OK, de extreme verhouding tss het kleinste blad vooraan enhet kleinste achteraan valt weg, gewoon omdat het kleinste voorblad er niets is op een double, maar voor de rest is er dan toch geen verschil.
              Bestaan er eigenlijk spiders voor doubles die de bladen iets meer naar links brengen dan op een triple?
              120d Hatch Edition Sport

              Comment


              • Ik hoop van wel in alle geval

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                  Ik hoop van wel in alle geval
                  Idd. Anders kan je even goed een triple crankstel kopen en de bladen vervangen als je met een double wil rijden.
                  120d Hatch Edition Sport

                  Comment


                  • Commerciële bullshit naar mijn mening, die 2 x 10 overbrenging. Ik zie er geen enkel praktisch voordeel in.

                    Comment


                    • Ik ben al eens aan het kijken wat we over een maandje gaan bestellen. Na 4 jaar is fietsje aan vervanging toe.

                      Dit wordt de nieuwe denk ik. Foto is niet 100% (wielen enzo zijn niet juist)

                      • Frame: Tornado
                      • Design: Tornado I
                      • Vork: [TOR3]Slide 3k full carbon 50-45
                      • Groupset: Sram Red Dubbel
                      • Position Set: FSA K wing Carbon Race Positionset
                      • Zadel: Selle Italia Zadel SLR XP
                      • Wielen: DT Swiss Wielset 240s - 1.1R

                      natuurlijk ligt mijn setje FFWD F6R hoge carbon wielen er ook nog

                      Iemand mijn vorige fietsje overkopen? stuur dan maar een PM als je meer info wil.
                      Bijgevoegde Bestanden

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                        Ik ben al eens aan het kijken wat we over een maandje gaan bestellen. Na 4 jaar is fietsje aan vervanging toe.

                        Dit wordt de nieuwe denk ik. Foto is niet 100% (wielen enzo zijn niet juist)

                        • Frame: Tornado
                        • Design: Tornado I
                        • Vork: [TOR3]Slide 3k full carbon 50-45
                        • Groupset: Sram Red Dubbel
                        • Position Set: FSA K wing Carbon Race Positionset
                        • Zadel: Selle Italia Zadel SLR XP
                        • Wielen: DT Swiss Wielset 240s - 1.1R

                        natuurlijk ligt mijn setje FFWD F6R hoge carbon wielen er ook nog

                        Iemand mijn vorige fietsje overkopen? stuur dan maar een PM als je meer info wil.
                        Sjiek !! Die FFWD gaan er ook knap in staan.

                        Ben nog aan het twijfelen tussen combo F4R vooraan en F6R achteraan, of achteraan ook een F4R, om het gewicht laag te houden.
                        Aërodynamisch voordeel van de F6R tov van de F4R komt alleen bij +35km/u naar voren, en gewicht van de hogere velg speelt meer in het nadeel bij het klimmen. Ik wil graag een all-round setje, en daar lijkt me de F6R minder geschikt voor.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                          Sjiek !! Die FFWD gaan er ook knap in staan.

                          Ben nog aan het twijfelen tussen combo F4R vooraan en F6R achteraan, of achteraan ook een F4R, om het gewicht laag te houden.
                          Aërodynamisch voordeel van de F6R tov van de F4R komt alleen bij +35km/u naar voren, en gewicht van de hogere velg speelt meer in het nadeel bij het klimmen. Ik wil graag een all-round setje, en daar lijkt me de F6R minder geschikt voor.
                          inderdaad, de F6R zitten er bij mij in voor koers te rijden.
                          Vandaar dat ik er ook dadelijk een nieuw setje DT Swiss wieltjes bijdoe voor in de bergen

                          de combo waar jij over spreek is ook wel proper. En als je veel geld heb koop je voor het klimwerk een setje F2R (ekel voor tubes verkrijgbaar)
                          Last edited by ; 26/01/2010, 17:42.

                          Comment


                          • Ah koers je? In welke categorie?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                              Ah koers je? In welke categorie?
                              niets speciaals hoor.
                              gewoon bij de masters zoals da noemt, en vooral voor de fun en meestal nog de koersen uitzoeken die niet al te ver van de deur zijn

                              dus zerker niets speciaals en ook niet om te zeggen elke week tijdens het seizoen
                              Last edited by ; 26/01/2010, 23:34.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                                inderdaad, de F6R zitten er bij mij in voor koers te rijden.
                                Vandaar dat ik er ook dadelijk een nieuw setje DT Swiss wieltjes bijdoe voor in de bergen

                                de combo waar jij over spreek is ook wel proper. En als je veel geld heb koop je voor het klimwerk een setje F2R (ekel voor tubes verkrijgbaar)
                                De F2R is maar voorzien tot rijders van 80 kilo, daar zit ik wat boven...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                  De F2R is maar voorzien tot rijders van 80 kilo, daar zit ik wat boven...
                                  geen probleem bij mij met mijn 68kg
                                  maar als je echt voor het klimwerk gaat is het wel een goede optie die F2R niet?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                                    geen probleem bij mij met mijn 68kg
                                    maar als je echt voor het klimwerk gaat is het wel een goede optie die F2R niet?
                                    sure, da's zeker een lichte set. Maar daar kan je ook de Dt swiss voor gebruiken. Op den duur, moet je voor iedere rit een specifieke set wielen halen...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                      sure, da's zeker een lichte set. Maar daar kan je ook de Dt swiss voor gebruiken. Op den duur, moet je voor iedere rit een specifieke set wielen halen...
                                      dat is ook waar. En ik ga mij zo voorlopig geen setje aanschaffen anders wordt het te duur, de DT Swiss zal zeker wel volstaan

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                                        geen probleem bij mij met mijn 68kg
                                        maar als je echt voor het klimwerk gaat is het wel een goede optie die F2R niet?
                                        Met dat lichaamsgewicht kan je ook gerust met een iets zwaarder en goedkoper alu clincher setje gaan klimmen.
                                        Met bandjes platrijden in 't hooggebergte is net iets interessanter (sleur maar eens een reservetube of twee mee naar boven) en dalen met een alu velgrand is toch wel iets prettiger als je in een onverwacht onweer terechtkomt, ook al heb je aangepaste remblokken. En een rijderslimiet van 80 kg, ook al weeg je 'r maar 68, 'k zou me er toch niet echt goed bij voelen in de bergen. Kwak tegen 80 per uur maar eens in een put of op een kei.

                                        Naar mijn mening kan je dan beter voor een steviger setje gaan, ook al weegt dat een paar 100 grammen meer. Er bestaan veel theorieën over het begrip 'klimwielen', over die jacht naar het winnen van grammetjes die zó belangrijk zouden zijn in de bergen. In de praktijk blijkt dat echter minieme voordelen te bieden, zulke superlichte wielen. Echt minieme voordelen die voor ons amateurs eigenlijk compleet zinloos zijn. Zo zou een iets zwaarder aerodynamisch wiel soms zelfs in de bergen voordeliger kunnen zijn dan een laagprofiel lichtgewicht wiel.
                                        Ik zou zeggen, een Fulcrum Racing Zero, Campagnolo Eurus, Mavic Ksyrium SL, Easton EA 90 SLx, Shimano Dura Ace alu,... . Setjes met een perfect compromis tussen stijfheid, stevigheid en gewicht en... nog relatief betaalbaar.

                                        Comment


                                        • je hebt ergens wel een punt maar dromen mag altijd he

                                          Comment

                                          Working...
                                          X