Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ja misschien wel maar ik heb toch meer vertrouwen in een fietsenmaker dan in mezelf. Ook kwa verantwoordelijkheid. Als hij het doet is hij verantwoordelijk, ander kan jij ervoor opdraaien.

Comment

• M'n broer en ik gaan in de loop van deze week elk een koersfiets kopen.

We dachten aan de Scott Speedster S30 en S40.

S30 (achteraan Shimano 105, vooraan Tiagra)
      S40 (achteraan Shimano Tiagra, vooraan Sora)

Lijken dit jullie goede fietsen? Weet wel dat onze ritten zeker niet te intensief zullen zijn. We zijn ook totaal niet gewoon om met koersfietsen te rijden, maar willen er zo'n beetje mee beginnen.
      nls2000

Comment

• S30:

S40:
        nls2000

Comment

• Inderdaad, gezien m'n studentenbudget moet ik het in deze regionen zoeken en ik denk dat je met deze Scott's wel goed zit?

Ik ben geen kenner dus zou graag jullie deskundige mening hierover weten.

Alvast bedankt! En hou er rekening mee, we zoeken een goede BASIS . Kom dus niet af met, mmmm, geen dura ace of ultegra, dan zou ik het toch niet kopen...
          Dat valt buiten het budget dus we moeten het sowieso in deze klasse gaan zoeken.

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
          2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
          2012-...
          '07 BMW 118d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            Ja misschien wel maar ik heb toch meer vertrouwen in een fietsenmaker dan in mezelf. Ook kwa verantwoordelijkheid. Als hij het doet is hij verantwoordelijk, ander kan jij ervoor opdraaien.
            Vind ik ook. Aan delicaat materiaal zou ik mij ook niet wagen. En een klusser ben ik ook al niet echt.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk Berichten
              M'n broer en ik gaan in de loop van deze week elk een koersfiets kopen.

We dachten aan de Scott Speedster S30 en S40.

S30 (achteraan Shimano 105, vooraan Tiagra)
              S40 (achteraan Shimano Tiagra, vooraan Sora)

Lijken dit jullie goede fietsen? Weet wel dat onze ritten zeker niet te intensief zullen zijn. We zijn ook totaal niet gewoon om met koersfietsen te rijden, maar willen er zo'n beetje mee beginnen.
              De combo 105 - Tiagra lijkt mij goed voor de beginnende fietser. Sora-onderdelen zou ik persoonlijk niet moeten omdat ze in principe minder fietsplezier zullen verschaffen en sneller nadelige gevolgen op vlak van werking zullen ondervinden, zeker als er al eens in regen wordt gefietst.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Je kan hier eens kijken: http://www.salden.nl/default.asp?pid=52&catid=2908

In principe geven ze minstens 20% op nieuwe fietsen. Op Trek weet ik zeker dat het 22,5% is.
                Een Trek 2.1 bijvoorbeeld (full Shimano 105) zal daar ongeveer 850 euro kosten.
                Voor Scott weet ik niet hoeveel ze geven.

"In samenspraak met Scott Benelux hebben we besloten geen telefonische of schriftelijke informatie omtrent ons Scott prijsbeleid te geven. Uiteraard bent U van harte welkom in onze winkel waar wij een passend voorstel kunnen doen en tevens de fiets kunnen aanmeten en op maat afstellen (indien voorradig uiteraard) terwijl U wacht."

Comment

• Bedankt voor de link!

2012-...
                  '07 BMW 118d

Comment

• Salden is wel goedkoop, maar hou er rekening mee dat je op jezelf bent aangewezen voor alle onderhoud en herstellingen..Als dat geen probleem is, kan je dat doen. Zoniet, zou ik iets meer betalen bij de fietsenmaker...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                      Salden is wel goedkoop, maar hou er rekening mee dat je op jezelf bent aangewezen voor alle onderhoud en herstellingen..Als dat geen probleem is, kan je dat doen. Zoniet, zou ik iets meer betalen bij de fietsenmaker...
                      Convinced! Merci!

Het gaat wss de scott worden. Slechts 725EUR voor een fiets met Tiagra, carbon voor- en achtervork, mooi design,... Ik denk dat dit wel een koopje kan zijn.

2012-...
                      '07 BMW 118d

Comment

• Indien je nog niet gekocht hebt, ik heb een staan die nieuw is.

is wel alles full carbon

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                          De maat vermelden helpt sowieso...
                          Maat medium , komt overeen met een 56 ongeveer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichten
                            Indien je nog niet gekocht hebt, ik heb een staan die nieuw is.

is wel alles full carbon
                            Ze zijn vandaag allebei besteld

Just for the info; Wat heb je precies staan en wat zou je prijs zijn?
                            nls2000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk Berichten
                              Ze zijn vandaag allebei besteld

Just for the info; Wat heb je precies staan en wat zou je prijs zijn?

is nieuwe fiets

Comment

• Daar koop je wel 4 Scotts mee...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                  Daar koop je wel 4 Scotts mee...
                                  Ook Scott heeft goedkope dingen natuurlijk.

Nu, die vraagprijs gaat 'ie er nooit voor krijgen vrees 'k. Het is een Campagnolo Chorus 10 speed groep, heel goede groep, maar spijtig genoeg is Campagnolo vorig jaar met een compleet gerestylde 11 speed groep op de markt gekomen, en dat heeft zo zijn effect op de tweedehandsmarkt voor de 'oude' groepen van het merk. Ook zijn Ridley's niet echt waardevast, komt grotendeels omdat ze er mee naar je kop smijten. De wielen zijn wel erg gewild op de tweedehandsmarkt, dat rechtvaardigt nog enigszins die prijs. Ik denk dat een prijs tussen de 2.000 en 2.200 euro meer realiseerbaar is.

Comment

• Voor 1000 euro raak ik hem kwijt maar daarvoor laat ik hem niet gaan. Heb er liever nog naar te kijken dan hem voor zo'n prijsje weg te doen

Ik zoek een hobbyfietser die hem zou willen kopen, competitiemensen kopen dit nooit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                      Daar koop je wel 4 Scotts mee...
                                      Met wielen van 75 euro en nen tiagra?

Comment

Voor 1000 euro raak ik hem kwijt maar daarvoor laat ik hem niet gaan. Heb er liever nog naar te kijken dan hem voor zo'n prijsje weg te doen

Ik zoek een hobbyfietser die hem zou willen kopen, competitiemensen kopen dit nooit
                                        1.000 euro is nog iets anders als 2.000 euro hé.

Comment

Met wielen van 75 euro en nen tiagra?
                                          Ik zeg niet dat die even goed afgemonteerd zijn, maar uw fiets hier posten als ze een Scott die ongeveer 1/4 kost overwegen is toch een beetje raar, niet?

Comment

Working...
                                          X