Oorspronkelijk geplaatst door GTX
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
M'n fietsen - part II
Collapse
X
-
Als simpele student moet ik op mijn geld letten, én ik ben geen kenner. Dus ik ben mss wel het ideale prototype van het gros vd MTB klanten.
En dan stel ik vast dat belgische merken mij aantrekken, maar dat ze qua prijs toch een beetje boven de anderen zitten. En dan ga ik geen x€ meer betalen voor de schone belgische ogen vd verkoper, sorry...
Als ik ooit een nieuwe koop dan let ik op gewicht vh frame, vork en afmontage. Qua merk/imago heb ik geen duidelijke voorkeur voor 1 bepaald iets, itt vele anderen. Dat er bv. veel Trek's verkocht worden lijkt me in die zin volkomen logisch, daar kan je weinig tegenin brengen denk ik...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenIEDEREEN ! Believe me. Ook de aller aller duurste en beste.
Kleinere merken nog wel (als je dat al merken kan noemen ) - ik denk dan aan Kent Eriksen, en mensen zoals Bill Davidson, Florian Wiesmann, Jim Kish , Jeff Jones (alhoewel deze ook in de Trek groep zit nu , dus vrees ik ervoor) en Darren Crisp
Ook meer ronkende namen als Seven, Moots, IF en [tot nu toe nog de topframes van] merken als Merlin zijn tot nader order nog niet uitbesteed aan een Chinese lasser.
Paduano beweert bij hoog en laag dat hij z'n frames nog zelf last, maar als je die frames bekijkt zijn ze niet meer van dezelfde afwerkingskwaliteit als vroeger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn als er hier morgen ene van Scott z'n ding komt doen, dan komt die zeggen dat Scott frames de beste frames ter wereld maakt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenja, al een geluk dat we allemaal weten dat Cannondale de beste frames ter wereld laat maken in China
Enfin, waar doel je op?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten...Adri is op bezoek geweest, hij zou moeten kunnen getuigen dat Granville idd zelf ontwikkelt, net als vele renners dat kunnen getuigen.
...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHeb ik gezegd dat ze in Azië slechte frames zouden maken? Heb ik gezegd dat Cannondale de beste frames ter wereld maakt?
Enfin, waar doel je op?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenJij zegt nooit iets, dat is waar. Laat maar zitten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenJij zegt nooit iets, dat is waar. Laat maar zitten
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOp hun goedkope frames, of in het algemeen?
Het gaat erover dat Cannondale mooie fietsen in z'n thuisland maakt en minder mooie (en minder duurdere) in het goedkope Azië....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenOK dat heb je nu nog maar 100 keer verteld of zo. Waarom moei je je dan als je zelf schrijft dat je er tegenwoordig niks meer van weet ?
Over technische kenmerken van actuele producten, spreek ik mij niet uit. Tenzij ik er ervaring mee heb. Of omdat ik wat weet over de algemene eigenschappen van een bepaald soort, type producten.
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenWas al gefascineerd door hun tijdritfietsen (triatlon), toen ze bij CSC met Cervélo reden was ik verkocht door de Soloist Carbon en later de R3. Uitstraling (ben nog altijd fan van de eerste kleurstelling van de R3) en goede reviews, die geen zever bleken te zijn. Het eigen design dus, zowel qua looks als qua concept (maar ik zal niet snel een R3 SL kopen bvb, die meerkost voor een paar gram vind ik zot).
Afmontage speelt geen rol toch ? Ik heb het frame los gekocht...
Nu, alles apart kunnen kopen, speelt natuurlijk ook mee in het imago. Zeker als een bepaald merk alleen volledige fietsen levert en de afmontage je minder aanstaat. Nu ja, met een budget van boven de 2500 € heb je natuurlijk sowieso veel à-la-carte-mogelijkheden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenTja..
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenJij zegt nooit iets, dat is waar. Laat maar zitten
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOp hun goedkope frames, of in het algemeen?
Het gaat erover dat Cannondale mooie fietsen in z'n thuisland maakt en minder mooie (en minder duurdere) in het goedkope Azië, gaat deze vergelijking ook op voor Specialized?
Een post van 30 juli 2007, die je hier dan ook nog eens helemaal in de verkeerde context plaatst.
Dat ging erover dat Cannondale vanaf 2007 begonnen is met bepaalde alu frames in Azië te produceren, die Aziatische alu Cannondales waren (zijn) slechter afgewerkt dan de alu exemplaren die in Amerika gemaakt werden, niet dat ze persé kwalitatief slechter zouden zijn.
Da's simpelweg een feit, zie je trouwens ook. En dat haalde ik gewoon aan.
Wat is uw punt nu vriend?
Enfin, blijven proberen kami... blijven proberen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenZaterdagavond: Balegem (met een vlomaker uit Oudenaarde trouwens) maar niet met de P bij klanten is het een gewone Merc.
Ik ga een pint drinken met een maat en de madammen erbij, maar mogelijks heeft hij ook wel interesse om vooraf eens te komen kijken. Dus mss komen we eerst onder ons twee eens zien.
De Panamera wil ik wel eens zien, maar het is geen reden om naar uw fietsen te komen zien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIk heb ook een cannondale gehad en dat was een fantastische fiets. Maar dan ben ik op titanium overgeschakelt en viel cannondale automatisch al af. Sindsdien heb ik er niet meer naar omgekeken .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenGranville zal zoals vele anderen inderdaad shoppen in Azie. Maar toen ik er een paar jaar geleden was heb ik toch een mooie uitleg gekregen hoe ze te werk gaan, en dat is met passie voor het fietsen. In Kortenberg wordt inderdaad de assemblage en afwerking gedaan. En de spuitinstallatie is fenomenaal.
En nog dit, de tijd dat de frames uit taiwan en china (en neem er ook maar Rusland bij) van minderwaardige kwaliteit waren ligt al een paar jaar achter ons. Die mannen hebben heel snel geleerd en zijn zeer innovatief. Je zou er van versteld zijn wie z'n frames daar allemaal betrekt.
Dat die landen tegenwoordig goeie frames leveren, lijkt mij ook wel duidelijk. Zeker als je ziet hoeveel grote merken daar tegenwoordig hun frames laten maken/lassen.
"Handmade in the U.S.A.", dé leuze die Cannondale vroeger hanteerde, zie je tegenwoordig niet bepaald vaak meer.
Enfin, ook de klant haalt voordeel uit die evolutie natuurlijk. Kwamen alle carbon frames van Cannondale uit eigen huis, ze zouden stukken van mensen kosten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenHandmade in Taiwan staat op de mijne als ik me goed herinner.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenEen goeie spuitinstallatie vind ik persoonlijk een minder sterk argument. Allemaal leuk, maar een frame mag er best eenvoudig uitzien van mij. Colnago-toestanden hoeven voor mij echt niet.
Dat die landen tegenwoordig goeie frames leveren, lijkt mij ook wel duidelijk. Zeker als je ziet hoeveel grote merken daar tegenwoordig hun frames laten maken/lassen.
"Handmade in the U.S.A.", dé leuze die Cannondale vroeger hanteerde, zie je tegenwoordig niet bepaald vaak meer.
Enfin, ook de klant haalt voordeel uit die evolutie natuurlijk. Kwamen alle carbon frames van Cannondale uit eigen huis, ze zouden stukken van mensen kosten.
En dat is veel meer dan een sticker opkleven zoals soms wel eens gedacht wordt.
Voor alu frames is een goede spuitinstallatie van levensbelang. Heb je al gezien wat oxydatie met een alu frame doet als de lak minderwaardig is?
Zoals Johan al aanhaalde, en wat ook niet iedereen weet - kost het ontwikkelen en maken van een mal om 1 framemaat van een carbonnen fiets te maken, mucho euro. Vandaar dat enkel voor de topframes van de zeer grote/dure merken - en het is overal krisis dus dat zal automatisch minderen - de carbonnen frames eigen ontwikkeling zijn. Voor zover ik weet - en correct me if I'm wrong heeft Merida/Specialized z'n eigen "bakkerij" voor bepaalde frames , en ook Colnago doet het nog zelf. Van Scott ben ik niet zeker en van cannondale ook niet. Ik heb ook ergens gehoord dat Orbea het nog zelf doet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenCool...
Ik heb geen idee eigenlijk, ik denk niet dat er nog veel handwerk is aan het maken van een frame...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk BerichtenSeven is toch USA, net als de soortgenoten
Santa Cruz: VPP modellen nog in de USA, de rest in Taiwan..
Titus: Titanium modellen nog in de USA, de rest in China (ik heb er nog één van de laatste lichting uit de USA)
Turner; Voor zover ik weet nog volledig in USA
Rocky Mountain: Volledig naar Azië
En zoals al aangehaald, er zijn al een aantal merken die hun volledige titanium modellen laten maken in Azië, maar de namen zijn een goed bewaard geheim..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenStel nu dat het hen even veel kost, zouden ze er liever dat op zetten of "Made in the USA"?
Ik heb geen idee eigenlijk, ik denk niet dat er nog veel handwerk is aan het maken van een frame...
Comment
Comment