Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Dat kan je inderdaad wel veilig zeggen van iemand die 4 grijze frames heeft Maar ik leg dan kleine kleuraccentjes in m'n balhoofd en zo
    Oldschool.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
      trouwens monocoque carbon kaders morden gewoon in een mal gemaakt volledig machinaal. Er worden hier en daar wat alu stukken in gezet (vb voor trapas in de schroeven, punten waar wielen komen, ...) maar gebeurd puur machinaal.

Er zijn maar enkele (heel grote) bedrijven die zo kaders produceren, want moest elke fietsen-merk zelf zo'n installatie zetten zou hij dat nooit kunnen betalen. Als fietsen-merk heb je dan de keuze om standaard modellen af te nemen van de fabrikant of zelf een kader te ontwerpen en te laten produceren.
      dat wisten we al een tijdje
      dat carbon meestal machinaal gegoten/geweven/gebakken wordt, spreekt voor zichzelf. Dat is niet hetzelfde als een frame lassen.

Comment

dat wisten we al een tijdje
        dat carbon meestal machinaal gegoten/geweven/gebakken wordt, spreekt voor zichzelf. Dat is niet hetzelfde als een frame lassen.

Comment

• als je goesting hebt
          http://www.make-digital.com/make/vol09/?pg=168

en als je toch bezig bent :

Introductory essay in a series by Scot Nicol on bicycle metallurgy

diegenen die Scot Nicol niet kennen mogen zich al direct schamen

Comment

• Even mijn tweewielertjes laten zien :

Specialized Stumpjumper marathon Carbon 2007 versie in 17" :

Volledig XTR afgemonteerd , voor de rest hoofdzakelijk Ritchey WCS Carbon ( behalve de stuurpen, dat vertrouw ik om één of andere reden niet in carbon )
            Dit was een frame die ik heb gekocht, volledig opgeschuurd, herlakt, stickers laten maken en in de vernis mee gelakt, achteraf volledig zelf opgebouwd met tweedehands of nieuw van bij den duits online besteld materiaal :

Canyon - Grand Canyon AL 2008 in 16.5" :

Volledig XT afgemonteerd en ook hoofdzakelijk Ritchey WCS Carbon zoals de andere.
            Ook een tweedehands frame en zelf opgebouwd. Met deze ga ik dan hoofdzakelijk in de modder ploeteren ( wel met een XT wielsetje dan )

Ik hou dus van eenvoudige fietsen qua look , gewoon een goede geometrie en rijgedrag primeert voor me, en deftig schakelmateriaal.
            Aangezien ik 1.80 ben zal je dus merken dat ik de voorkeur geef aan een klein frame, persoonlijk vind ik dat aangenamer en wendbaarder rijden.
            Last edited by Audidriver; 20/02/2010, 16:16.

Comment

• Mooie fietsen audidriver!

Comment

• Zeer knap, Audidriver!
                Een wit frame met zwarte onderdelen is idd erg mooi.
                Die Canyon is wel kort voor iemand van 1m80. Is dat een 100 mm-stuurpen?
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                  Zeer knap, Audidriver!
                  Een wit frame met zwarte onderdelen is idd erg mooi.
                  Die Canyon is wel kort voor iemand van 1m80. Is dat een 100 mm-stuurpen?
                  Die Canyon is 1 cm korter als je meet tussen zadelbuis en balhoofdbuis dan de specialized , op de speci zit er een 90mm pen en op de Canyon heb ik om die te compenseren een 100mm gestoken. Heel tevreden over het rijgedrag van beide fietsen, vooral de speci is een topfietsje bij klimwerk.

Comment

• Mooie bikes , maar wel vreemd dat je 2 haast dezelfde bikes hebt (qua type, uitrusting, ...)

Inderdaad een nogal korte (rechtop) zit, maar iedereen heeft zo zijn voorkeuren. Ik zit qua stuur veel lager en ook verder en boet daardoor wel een beetje aan wendbaarheid in allicht.

Comment

• Zijn dat dezelfde wielen of heb je 2 SLR wielsets?

Comment

Zijn dat dezelfde wielen of heb je 2 SLR wielsets?
                        Ik heb twee setjes SLR's ( eentje met 6 gaats en eentje met CL , maar dat zie je op de foto niet zo goed ) en een setje shimano XT's die ik vooral in de winter op de Canyon gebruik. Ik heb op het ene setje Racing Ralph zitten voor als er wat meer grip van doen is en op het andere Furious Fred's voor als het goed droog is, de XT's staan altijd voorzien van Noby's om te ploeteren .
                        Idd twee vrij gelijkaardige fietsen, ik ga de speci vooral in de drogere omstandigheden gebruiken en de Canyon hou ik meer voor het winterwerk, t'is een beetje zonde om al dat duur XTR materiaal in de modder naar de knoppen te rijden, XT is al duur genoeg

Ik heb nog een Epic 2007 Comp frame liggen, ik weet nog niet wanneer maar ik zou hem ook eventueel helemaal opnieuw schuren, lakken enz... nu , zal niet voor direct zijn...
                        Last edited by Audidriver; 20/02/2010, 19:59.

Comment

• moet kunnen. Ik heb ook een bike voor elke gelegenheid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                            Schitterend! Al zou puur wit wel beter uitkomen met een alu frame denk ik persoonlijk, hier zijn de vormen iets te massief ter hoogte van het trapstel.
                            Als ik me niet vergis heb je ook nogal wat tegenwind gehad op mountainbike.be forum omdat je dat frame hebt afgeschuurd i.v.m. garantie? Laat ze zagen zou ik zeggen, knap werk!

Comment

• Naar de knoppen rijden : dan heb je 't over ketting, cassette en kettingbladen, da's toch geen drama. De rest kan wel tegen de modder denk ik... En wielen kan je wisselen. Nee, wat ik bedoel is dat - als je 2 bikes hebt - je eerder zou verwachten dat eentje bvb een fully is of een strandbike...

Ik heb er ook 2, maar sedert ik mijn Taurine heb, heb ik geen meter meer met mijn Scalpel gereden. Eens te koop gezet, maar niemand wil daar een eerlijke prijs voor geven... wel 200 euro of zo

Comment

• ik wou over dat afschuren niet beginnen, maar dat lijkt me toch niet echt bevordelijk voor de vezelstruktuur van een carbon frame?

Comment

• Ben je die nog niet kwijt? Ik vond uw prijs echt wel scherp inderdaad...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                    Naar de knoppen rijden : dan heb je 't over ketting, cassette en kettingbladen, da's toch geen drama. De rest kan wel tegen de modder denk ik... En wielen kan je wisselen. Nee, wat ik bedoel is dat - als je 2 bikes hebt - je eerder zou verwachten dat eentje bvb een fully is of een strandbike...

Ik heb er ook 2, maar sedert ik mijn Taurine heb, heb ik geen meter meer met mijn Scalpel gereden. Eens te koop gezet, maar niemand wil daar een eerlijke prijs voor geven... wel 200 euro of zo
                                    ik wil die scalpel van jou wel overkopen voor 200€, heb dat altijd een mooie bike gevonden, maar jammer genoeg gemaakt van het verkeerde materiaal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                      Ben je die nog niet kwijt? Ik vond uw prijs echt wel scherp inderdaad...
                                      Ach ja, die advertentie is al lang weer verdwenen hé, hij staat rustig in mijn kelder te wachten op... tja : op wat ??

Ik plan dit jaar wel wat Ardennenritten maar ik vind dat ding nu veel te zwaar (1,5kg extra tov de Taurine schat ik, ongeveer 11,3kg) en dus doe ik die met de Taurine (da's althans het plan op dit moment).

Comment

ik wou over dat afschuren niet beginnen, maar dat lijkt me toch niet echt bevordelijk voor de vezelstruktuur van een carbon frame?
                                        De kunst bestaat er in om net niet te schuren tot op de carbon hé, met van die matjes scothbrite lukt dat perfect . Verder durfde ik zeker niet gaan omdat ik bang was dat het kader ruw zou worden van de vezels die vrijkwamen.
                                        Op mtb waren er enkele die dat heiligschennis vonden jawel, best grappig eigenlijk , voor sommigen is ne fiets blijkbaar hun leven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                          Op mtb waren er enkele die dat heiligschennis vonden jawel, best grappig eigenlijk , voor sommigen is ne fiets blijkbaar hun leven
                                          Ach ja, jij doet tenminste iets origineler dan die mannen die een S-Works frame kopen en dat volhangen met de duurste stukken...

Comment

Working...
                                          X