Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
    Ach ja, jij doet tenminste iets origineler dan die mannen die een S-Works frame kopen en dat volhangen met de duurste stukken...
    Voor mij is het gewoon van belang dat ik graag rij met die fiets, en tot hier toe is dit het beste ding die ik tot hiertoe heb gehad, zeker de geometrie ligt me enorm goed. Nu hopen dat ie niet breekt
    Serieus nu, ik ben er tussen kerst en nieuw op het jaagpad langs het kanaal hier aan dik 30km/u mee tegen de vlakte gegaan, waterbuis gesprongen bij aanpalend bedrijf en een perfecte schaatspiste door het zonlicht niet gezien , fiets schoof zeker 20m door en knalde tegen een paaltje, ik vreesde al voor het ergste maar helemaal niks aan te zien .

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
      De kunst bestaat er in om net niet te schuren tot op de carbon hé, met van die matjes scothbrite lukt dat perfect . Verder durfde ik zeker niet gaan omdat ik bang was dat het kader ruw zou worden van de vezels die vrijkwamen.
      Op mtb waren er enkele die dat heiligschennis vonden jawel, best grappig eigenlijk , voor sommigen is ne fiets blijkbaar hun leven
      heiligschennis daar spreek ik niet van, ik zou gewoon oppassen dat dat ding niet begint te rafelen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
        De kunst bestaat er in om net niet te schuren tot op de carbon hé, met van die matjes scothbrite lukt dat perfect . Verder durfde ik zeker niet gaan omdat ik bang was dat het kader ruw zou worden van de vezels die vrijkwamen.
        Op mtb waren er enkele die dat heiligschennis vonden jawel, best grappig eigenlijk , voor sommigen is ne fiets blijkbaar hun leven
        Ik zou er zelf gewoon niet durven aan beginnen.
        Zeer mooie fiets wel, maar om zulke dingen te doen, gewoon om een ander kleurtje te hebben ...
        Zo belangrijk vind ik een kleur nu ook weer niet.
        120d Hatch Edition Sport

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
          Ach ja, jij doet tenminste iets origineler dan die mannen die een S-Works frame kopen en dat volhangen met de duurste stukken...
          Awel, daar ben ik het nu eens volledig mee eens!

          @audidriver
          Mooi, dat je je aan zulke dingen waagt. 't Is eens iets anders dan dat 'grammetjesgewin' van vele MTB'ers.

          Comment


          • Na m'n fietstochtje vanmiddag toch eens staan kwijlen op de vitrine van de fietsenboer...

            Kuota Kult


            Vind dat eigenlijk pokkelelijk, die hoge velgen (of is dat gewoon een must bij fietsen uit die prijsgenre?). Wel een schitterend kader...

            Qua opvolger van m'n huidige fiets is een Cube Agree Pro al wat "realistischer" (al blijft 1700 patatten veel geld)


            Ook eens gekeken naar de fietsen van Jokke_vlo en jammer dat die livery's zo sober zijn. Smaak enzo. maar geef mij maar iets met wat meer kleur in.

            Comment


            • Die Cube is veel mooier vind ik, ongeacht de prijs.

              Comment


              • Die hoge velgen hebben in de wielrennerij een bepaald doel. Maar ik denk in dit geval dat ze ook puur esthetisch gebruikt worden, en de prijs serieus de hoogte injagen tussen haakjes.
                Kuota bestaat al lang, althans de naam, ik heb er geen idee van of het nog de oorspronkelijke eigenaars zijn.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                  Die hoge velgen hebben in de wielrennerij een bepaald doel. Maar ik denk in dit geval dat ze ook puur esthetisch gebruikt worden, en de prijs serieus de hoogte injagen tussen haakjes.
                  Kuota bestaat al lang, althans de naam, ik heb er geen idee van of het nog de oorspronkelijke eigenaars zijn.
                  Overdreven hoge velgen is zowat de trend tegenwoordig.
                  Als je kijkt naar het verschil in rendement tussen een velg van pakweg 3 a 4 cm hoog tov eentje van 5 a 6 cm, is dat een belachelijk klein verschil.
                  Voor de tijdrijders die hun positie in orde hebben, een aerodynamisch stuur gebruiken, een wortelhelm enzoverder, zal dat een verschil maken. Verder niets.
                  Op sommige fietsen oogt dat mooi, andere zien er nog schreeuweriger uit..Kwestie van (wan)smaak zeker ?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                    Die hoge velgen hebben in de wielrennerij een bepaald doel. Maar ik denk in dit geval dat ze ook puur esthetisch gebruikt worden, en de prijs serieus de hoogte injagen tussen haakjes.
                    Kuota bestaat al lang, althans de naam, ik heb er geen idee van of het nog de oorspronkelijke eigenaars zijn.
                    Die hebben inderdaad een doel. Verscheidene onafhankelijke testen hebben aangetoond dat de combinatie hoge velg (tot ongeveer 60 mm) en lichtgewicht (een combinatie die gelijk is aan (heel) duur spul), de beste resultaten geeft op goed berijdbare wegen, ook in het hooggebergte zou een aerodynamische velg voordelen bieden, hoe raar het ook klinkt. En hoe sneller je rijdt, hoe voordeliger een hoge velg wordt ten opzichte van een lage. Het zijn allemaal minieme verschillen, maar voor een prof kunnen die belangrijk zijn. De meeste wielertoeristen die met hoge velgen rijden, doen dat eigenlijk enkel voor de show, want die halen daar echt weinig voordeel uit. Het geluid bij aanzetten is wel mooi en tsja... het oog wil ook wat hé.

                    Nu, je bent een fan of geen fan van hoge velgen. Ik vind een hoge velg mooi, zolang 'ie niet overdreven hoog is, de Cosmics die ik heb zijn 50 mm en dat vind ik persoonlijk het maximum. Dat is ook nog best te doen om met strakke wind nog normaal te kunnen sturen. Die Reynolds van hierboven is 66 mm, dat vind ik er eigenlijk iets over, ook op esthetisch vlak, maar da's smaak natuurlijk.

                    En dan die flashy opschriften... daar ben je ook een fan of geen fan van. Het feit is wel dat heel veel (top)fabrikanten nagenoeg bij al hun topwielen flashy opschriftjes gebruiken. Om er enkele te noemen: FFWD, Reynolds, Mavic, Fulcrum, zelfs DT Swiss waagt zich tegenwoordig aan opvallende wielen. Kijk maar eens naar hun witte RR1850 met trendy opschriftjes. Tsja, fabrikanten maken wielen zoals de consument ze vraagt en wil, en dat is tegenwoordig flashy. 80% van de commentaren op mijn opvallende Cosmics zijn positief, niet op dit forum natuurlijk, daar is (grappig genoeg) alles wat ik heb lelijk en slecht. Wel op andere fora en irl, zegt genoeg denk ik.

                    Comment


                    • Voila, eerste lekke band is een feit!

                      Momenteel liggen er Continental Grand Prix 4000 op.

                      Ik zou direct 2 nieuwe binnen- en buitenbanden willen aankopen (liefst online).

                      Wat raden jullie aan? Wil wel eens iets anders dan die GP4000 willen proberen... Binnenband zou 1 moeten zijn met een lang ventiel waarop ik m'n pomp kan aansluiten (momenteel is dat ventiel te kort waardoor ik niet optimaal m'n band kan oppompen). Maat van de buitenband is 700x23c. Buitenband mag eventueel een kleurtje hebben, moest het passen bij m'n fiets:



                      Thx!
                      Last edited by Stancke; 21/02/2010, 17:26.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                        Voila, eerste lekke band is een feit!

                        Momenteel liggen er Continental Grand Prix 4000 op.

                        Ik zou direct 2 nieuwe binnen- en buitenbanden willen aankopen (liefst online).

                        Wat raden jullie aan? Wil wel eens iets anders dan die GP4000 willen proberen... Binnenband zou 1 moeten zijn met een lang ventiel waarop ik m'n pomp kan aansluiten (momenteel is dat ventiel te kort waardoor ik niet optimaal m'n band kan oppompen). Maat van de buitenband is 700x23c. Buitenband mag eventueel een kleurtje hebben, moest het passen bij m'n fiets:



                        Thx!
                        Ik rij al jaren met de Pro Race van Michelin. Nu heb ik vandaag voor de eerste keer een 100 km's gereden met Continentals GP4000. Wat me opvalt is dat de GP4000 iets comfortabeler rijdt dan de Pro Race. Slijtvastheid zou bij de GP 4000 ook een pluspunt zijn. Ik ben benieuwd, de toekomst zal het uitwijzen.

                        Als ik van u was bleef ik bij de Conti's. Krijgen overal lovende commentaren.

                        Interessante lectuur over bandjes en tubes: http://www.conti-online.com/generato...gp4000s_en.pdf

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Ik rij al jaren met de Pro Race van Michelin. Nu heb ik vandaag voor de eerste keer een 100 km's gereden met Continentals GP4000. Wat me opvalt is dat de GP4000 iets comfortabeler rijdt dan de Pro Race. Slijtvastheid zou bij de GP 4000 ook een pluspunt zijn. Ik ben benieuwd, de toekomst zal het uitwijzen.

                          Als ik van u was bleef ik bij de Conti's. Krijgen overal lovende commentaren.

                          Interessante lectuur over bandjes en tubes: http://www.conti-online.com/generato...gp4000s_en.pdf
                          Ok, dan worden het dezelfde. Heb je de GP4000 of de GP4000s? Zou nu eens overschakelen naar de GP4000s, "zou" de beter doorontwikkelde versie zijn van de GP4000.

                          Advies ivm binnenband?

                          Alvast bedankt!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                            Ok, dan worden het dezelfde. Heb je de GP4000 of de GP4000s? Zou nu eens overschakelen naar de GP4000s, "zou" de beter doorontwikkelde versie zijn van de GP4000.

                            Advies ivm binnenband?

                            Alvast bedankt!
                            Ik heb de gewone GP4000 (white ltd. edition). De GP 4000s heeft een 'Black Chili Compound', en bij Continental beweren ze dat die black chili ervoor zorgt dat de rolweerstand 26% minder is, de grip 30% beter is en de levensduur er met 5% op vooruit gaat.

                            Zie: http://www.conti-online.com/generato...p4000S_en.html

                            Binnenbandjes zijn niet echt belangrijk. Alleen best wegblijven van die ultra goedkope dingen. Een Vittoria of een Michelin, altijd een goede keuze.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Ik heb de gewone GP4000 (white ltd. edition). De GP 4000s heeft een 'Black Chili Compound', en bij Continental beweren ze dat die black chili ervoor zorgt dat de rolweerstand 26% minder is, de grip 30% beter is en de levensduur er met 5% op vooruit gaat.

                              Zie: http://www.conti-online.com/generato...p4000S_en.html

                              Binnenbandjes zijn niet echt belangrijk. Alleen best wegblijven van die ultra goedkope dingen. Een Vittoria of een Michelin, altijd een goede keuze.
                              Dé grootste online fietsenwinkel voor wielrenners en mountainbikers! Voor al je fietsonderdelen, fietskleding en merken als Shimano, Garmin en Castelli -


                              Zijn die per 1 of per 2 verpakt?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                                Ik denk dat het de prijs voor eentje is! Futurumshop is soms goedkoop, maar niet altijd, dit is het beste bewijs.

                                Koop ze bij bikegear.be, daar staan zijn ze een pak goedkoper.


                                Of ga anders eens bij Van Eyck langs, heeft meestal ook scherpe prijzen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Ik denk dat het de prijs voor eentje is! Futurumshop is soms goedkoop, maar niet altijd, dit is het beste bewijs.

                                  Koop ze bij bikegear.be, daar staan zijn ze een pak goedkoper.


                                  Of ga anders eens bij Van Eyck langs, heeft meestal ook scherpe prijzen.
                                  2x Continental GP4000s: 56€ (inclu. verzending)

                                  Passen deze binnenbanden op m'n Khamsin G3 velgen? Kwestie van ventielhoogte etc....

                                  Dan ga ik deze combinatie aankopen...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                                    2x Continental GP4000s: 56€ (inclu. verzending)

                                    Passen deze binnenbanden op m'n Khamsin G3 velgen? Kwestie van ventielhoogte etc....

                                    Dan ga ik deze combinatie aankopen...
                                    Dat ventiel gaat zeker lang genoeg zijn.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Die hebben inderdaad een doel. Verscheidene onafhankelijke testen hebben aangetoond dat de combinatie hoge velg (tot ongeveer 60 mm) en lichtgewicht (een combinatie die gelijk is aan (heel) duur spul), de beste resultaten geeft op goed berijdbare wegen, ook in het hooggebergte zou een aerodynamische velg voordelen bieden, hoe raar het ook klinkt. En hoe sneller je rijdt, hoe voordeliger een hoge velg wordt ten opzichte van een lage. Het zijn allemaal minieme verschillen, maar voor een prof kunnen die belangrijk zijn. De meeste wielertoeristen die met hoge velgen rijden, doen dat eigenlijk enkel voor de show, want die halen daar echt weinig voordeel uit. Het geluid bij aanzetten is wel mooi en tsja... het oog wil ook wat hé.

                                      Nu, je bent een fan of geen fan van hoge velgen. Ik vind een hoge velg mooi, zolang 'ie niet overdreven hoog is, de Cosmics die ik heb zijn 50 mm en dat vind ik persoonlijk het maximum. Dat is ook nog best te doen om met strakke wind nog normaal te kunnen sturen. Die Reynolds van hierboven is 66 mm, dat vind ik er eigenlijk iets over, ook op esthetisch vlak, maar da's smaak natuurlijk.

                                      En dan die flashy opschriften... daar ben je ook een fan of geen fan van. Het feit is wel dat heel veel (top)fabrikanten nagenoeg bij al hun topwielen flashy opschriftjes gebruiken. Om er enkele te noemen: FFWD, Reynolds, Mavic, Fulcrum, zelfs DT Swiss waagt zich tegenwoordig aan opvallende wielen. Kijk maar eens naar hun witte RR1850 met trendy opschriftjes. Tsja, fabrikanten maken wielen zoals de consument ze vraagt en wil, en dat is tegenwoordig flashy. 80% van de commentaren op mijn opvallende Cosmics zijn positief, niet op dit forum natuurlijk, daar is (grappig genoeg) alles wat ik heb lelijk en slecht. Wel op andere fora en irl, zegt genoeg denk ik.
                                      Ik denk niet dat ik persoonlijk al een slecht commentaar op uw gerief gegeven heb. Smaken en kleuren nietwaar. Ik respecteer wat een ander mooi vindt, maar daarom moet ik het nog niet mooi vinden.
                                      Ik zag net Wellens nog winnen met een paar hoge velgen in de cyclocross. Nu in het zand meen ik dat die wel eens wat voordeel zouden kunnen geven, het zand kan niet op de velg namelijk.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                        Ik denk niet dat ik persoonlijk al een slecht commentaar op uw gerief gegeven heb. Smaken en kleuren nietwaar. Ik respecteer wat een ander mooi vindt, maar daarom moet ik het nog niet mooi vinden.
                                        Je mag commentaar geven, geen probleem, smaken verschillen, gelukkig maar! Maar bij sommigen valt het wel op dat het altijd negatieve commentaar is en da's best écht wel grappig vind ik. Enfin, je weet over welke personen ik het heb hé, jij hoort daar niet bij hoor.



                                        Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                        Ik zag net Wellens nog winnen met een paar hoge velgen in de cyclocross. Nu in het zand meen ik dat die wel eens wat voordeel zouden kunnen geven, het zand kan niet op de velg namelijk.
                                        Ik denk dat hoge wielen in een cross weinig tot geen voordeel bieden. Heeft meer met sponsering te maken denk ik. Opvallende opschriftjes op wielen en massa's kijkers = kassa kassa.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                                          Ok, dan worden het dezelfde. Heb je de GP4000 of de GP4000s? Zou nu eens overschakelen naar de GP4000s, "zou" de beter doorontwikkelde versie zijn van de GP4000.

                                          Advies ivm binnenband?

                                          Alvast bedankt!
                                          Die Conti's zou ik in feite ook wel eens willen proberen, maar ik heb nog Pro Race bandjes (één of twee) op reserve, dus het zal niet voor direct zijn.
                                          Anderzijds, op mijn winterfiets lijken dikkere bandjes me wel iets. Dus als ik daarvan nog eens de banden moet vervangen, mss Conti in 25 mm. Nu nog rijden op die winterfiets. Ik rijd in feite liever met de Pina of de MTB.
                                          120d Hatch Edition Sport

                                          Comment

                                          Working...
                                          X