Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Ik zag net Wellens nog winnen met een paar hoge velgen in de cyclocross. Nu in het zand meen ik dat die wel eens wat voordeel zouden kunnen geven, het zand kan niet op de velg namelijk.
    Die hoge velgen maken een wiel nog wat stijver wat een perfecte combinatie oplevert met de tubes op lage druk, wat dan weer ideaal is voor de verlaging van de rolweerstand.
    De lage carbonvelgen voorzien voor tubes, zijn niet altijd even stevig, de hogere zijn wat sterker. Logisch dat je dan de hogere neemt.
    De Campa Bora wielen zie je zo regelmatig opduiken, de Dura ace wieltjes van Nys, de Spinergy PBO van Wellens..

Comment

• Hahahaha, alsof een hoog wiel per definitie een stijf wiel is. Een Bora scoort bijvoorbeeld veel slechter dan een Mavic R-sys als het op stijheid aankomt. En zo zijn er nog hopen voorbeelden.

Neenee, neem maar aan dat sponsering er voor véél meer tussenzit.

En de flashy wieltjes van Wellens zijn wel Lightweights hé, niks Spinergy dus...

Comment

• Aight, heb 2x GP4000's besteld en voor de binnenband gaat m'n pa morgen naar de Decathlon...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
          Aight, heb 2x GP4000's besteld en voor de binnenband gaat m'n pa morgen naar de Decathlon...
          Ik ben zelf ook nogal fan van Continental, en ga die zeker eens proberen eens de Fortezza's versleten zijn. Versleten is een groot woord, ik wissel de bandjes meestal na een 2000 kilometer.
          De Ultremo R bolde naar mijn gevoel beter, maar gaf ietsje minder grip dan de Fortezza. Benieuwd of de nieuwe Ultremo het beter doet op gebied van bulten..

Comment

• Heb m'n 4000GPs steken en voel toch een klein verschil tov. m'n 4000GP. Heb het gevoel dat het op de kasseien "gedempter" rijdt en bolt toch iets beter op gewone asfalt imo. Goeie koop!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
              Heb m'n 4000GPs steken en voel toch een klein verschil tov. m'n 4000GP. Heb het gevoel dat het op de kasseien "gedempter" rijdt en bolt toch iets beter op gewone asfalt imo. Goeie koop!
              Vandaag ook 90km op GP4000S gereden, en dat bolt idd beter dan de Fortezza's...Het rijdt idd zachter, comfortabeler en toch bolt het beter.
              Als je die band vastpakt, heb je nochtans niet het gevoel dat het een bijzondere band is..

Comment

• De Massi is buiten het plaathoudertje en een gouden ketting volledig klaar. De gouden ketting komt erop als de deze versleten is dus dat duurt nog wel enkele weken. Ik zal er nog eens een foto van maken als ik mijn hoge velgen heb
                De Koga heeft ondertussen een nieuw stuur en stuurpen gekregen. Stuurbreedte 42 en stuurpenlengte 11. Dat is langer dan op de Massi (10cm) maar de bovenbuis van de Koga is 1cm korter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                  De Massi is buiten het plaathoudertje en een gouden ketting volledig klaar. De gouden ketting komt erop als de deze versleten is dus dat duurt nog wel enkele weken. Ik zal er nog eens een foto van maken als ik mijn hoge velgen heb
                  De Koga heeft ondertussen een nieuw stuur en stuurpen gekregen. Stuurbreedte 42 en stuurpenlengte 11. Dat is langer dan op de Massi (10cm) maar de bovenbuis van de Koga is 1cm korter

Mooie fiets!
                  Maar zie ik dat nu goed, achteraan een Fulcrum 7 en vooraan een Fulcrum 1 wiel?
                  Wat is daar de bedoeling van?

Comment

• Thanks
                    Haha, inderdaad nu zie ik het ook Ik ben vergeten om het achterwiel te wisselen

Comment

• Echt knappe fiets... Vooral die witte met zwarte kleuren. Mooi kader ook

Comment

• Bijna klaar
                        Ultegra derailleur

XTR derailleur, hopelijk tijdelijk tot ik enne Driven vindt

10 tandwielen achteraan

Comment

• Beetje domme vraag waarschijnlijk maar waarom heb je vooraan eigenlijk een derailleur nodig als je maar 1 tandwiel hebt?
                          Voor de rest staat je remhendel rechts te hoog, dat moet normaal in een hoek in het verlengde van je armen staan

Comment

• bijna klaar dus
                            remmen moeten nog ontlucht worden en staan nog niet zoals het hoort, komt ook nog een ander stuur op.
                            En ik moet nog 20 dagen wachten op mijn 26T TA granny

Comment

• dat verklaarde de derailleur vooraan..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                                Thanks
                                Haha, inderdaad nu zie ik het ook Ik ben vergeten om het achterwiel te wisselen
                                Of het voorwiel.

Comment

• nu dus helemaal klaar.
                                  zit een 10 speed koerscassette op tot er betaalbare 10 speed mtb cassettes zijn.
                                  ondertussen zal ik met deze dus niet naar de ardennen kunnen gaan.

Comment

• Zuiver omwille van die koerscassette?
                                    Ik zag die derailleur al op mtb forum, eerste keer dat ik van dat merk hoor!

Comment

• Hier in het centrum van Oudenaarde is er vandaag blijkbaar een fietsevenement. Ik was een stukje gaan MTB-en en merkte dat er ook een hoop bikers onderweg waren voor tochten van 20, 40 of 65 km. Uiteraard mee met die mannen, maar het zat er blijkbaar niet direct in dat het parcours over hellingen zou lopen. Het traject bleef daarvoor aan de verkeerde kant van de Schelde. Ben dan maar zelf naar de andere kant gefietst voor wat up- en downhills.
                                      Niet dat ik zo lang gereden heb: een kleine twee uur maar.

Edit:
                                      Dit moest eigenlijk in het MTB-topic ...
                                      Last edited by Beta; 01/05/2010, 16:46.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                        Zuiver omwille van die koerscassette?
                                        Ik zag die derailleur al op mtb forum, eerste keer dat ik van dat merk hoor!
                                        de derailleur vanwege de cassette
                                        of niet naar de ardennen vanwage de cassette ?

Comment

• Dat je niet naar de Ardennen kan, is dat omwille van die cassette?

Comment

Working...
                                          X