Nee, E van Eddy
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
M'n fietsen - part II
Collapse
X
-
Comment
-
Comment
-
Dit weekend 's mijn koersfiets gewogen door eerst alleen op de weegschaal te staan en dan met fiets in de handen
Ik kwam aan 8,1 kg
Is dit een normaal gewicht, of weinig, of veel? Het enige waar ik nog zou kunnen op verlichten is zadel, stuur en stuurpen wat nu uit compound is (ritchey wcs) ipv carbon, maar dat zal ik niet doen gezien de minieme winst en de kostprijs .
Kader, groep & wielen plan ik niet te vervangen om gewicht te verlagen . Het meest efficiënte en goedkoopste is zelf 2 kg te vermageren op langere termijn (niet binnen 1 week, want dan verlies je kracht).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk BerichtenDit weekend 's mijn koersfiets gewogen door eerst alleen op de weegschaal te staan en dan met fiets in de handen
Ik kwam aan 8,1 kg
Is dit een normaal gewicht, of weinig, of veel? Het enige waar ik nog zou kunnen op verlichten is zadel, stuur en stuurpen wat nu uit compound is (ritchey wcs) ipv carbon, maar dat zal ik niet doen gezien de minieme winst en de kostprijs .
Kader, groep & wielen plan ik niet te vervangen om gewicht te verlagen . Het meest efficiënte en goedkoopste is zelf 2 kg te vermageren op langere termijn (niet binnen 1 week, want dan verlies je kracht).
Ik heb eens gelezen dat 2 kg minder fiets iets beter is (of was dat gewoon naar gevoel toe?) dan 2 kg minder lichaamsgewicht.
Nu ja, van 8,1 naar 6,1 kg zou nogal duur uitkomen en vind ik ook nogal licht voor een fiets. Zeker als je zelf geen halve anorexia-patiënt bent.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk BerichtenDit weekend 's mijn koersfiets gewogen door eerst alleen op de weegschaal te staan en dan met fiets in de handen
Ik kwam aan 8,1 kg
Is dit een normaal gewicht, of weinig, of veel? Het enige waar ik nog zou kunnen op verlichten is zadel, stuur en stuurpen wat nu uit compound is (ritchey wcs) ipv carbon, maar dat zal ik niet doen gezien de minieme winst en de kostprijs .
Kader, groep & wielen plan ik niet te vervangen om gewicht te verlagen . Het meest efficiënte en goedkoopste is zelf 2 kg te vermageren op langere termijn (niet binnen 1 week, want dan verlies je kracht).
Mijn fiets zit ook rond 7.9kilo, in maat 63, ook met al die benodigde spullen en ultegra afgemonteerd. Da's geen zware fiets hoor Om veel gewicht, pakweg 500 gram te besparen, zou ik een SRAM Red kunnen monteren, maar daar ziek ik het nut niet van in zolang de huidige Ultegra het goed doet. Bovendien, het prijsverschil tussen Ultegra en Sram Red is behoorlijk.
Richtey WCS alu is trouwens een goeie keuze, daar ga je met carbon spullen amper gewicht op winnen, tenzij je naar de 'Schmolke en Extralite' spullen gaat, die een hoop geld kosten en niet bijzonder van kwaliteit zijn....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenKan, als het een deftige fiets is. Met wat bol jij ook weer?
Ik heb eens gelezen dat 2 kg minder fiets iets beter is (of was dat gewoon naar gevoel toe?) dan 2 kg minder lichaamsgewicht.
Nu ja, van 8,1 naar 6,1 kg zou nogal duur uitkomen en vind ik ook nogal licht voor een fiets. Zeker als je zelf geen halve anorexia-patiënt bent.
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenAls dat met pedalen, drinkbushouders, tellertje, reservespullen onder het zadel,...gewogen is, is dat absoluut een mooi gewicht. De gewichten in de boekjes zijn sowieso zonder al die noodzakelijke spullen, verkijk je daar dus niet op.
Mijn fiets zit ook rond 7.9kilo, in maat 63, ook met al die benodigde spullen en ultegra afgemonteerd. Da's geen zware fiets hoor Om veel gewicht, pakweg 500 gram te besparen, zou ik een SRAM Red kunnen monteren, maar daar ziek ik het nut niet van in zolang de huidige Ultegra het goed doet. Bovendien, het prijsverschil tussen Ultegra en Sram Red is behoorlijk.
Richtey WCS alu is trouwens een goeie keuze, daar ga je met carbon spullen amper gewicht op winnen, tenzij je naar de 'Schmolke en Extralite' spullen gaat, die een hoop geld kosten en niet bijzonder van kwaliteit zijn....
Ok, fiets heeft dus een goed gewicht. Had al 's gegoogled, maar vond niet echt een "marktconform" gewicht, enkel weightweenies en dat wil ik nu ook niet .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenmijne begint vorm te krijgen
Comment
-
Ik zie nu pas dat dat geen rood stuurlint is, maar dat het het stuur zelf is. Dat is een EC90 zeker? Een maat van mij heeft er ook nog zoeentje gehad. Misschien heeft hij het nog steeds ergens liggen. Licht spul alleszins.
Comment
-
zit idd nog geen stuurlint op.
ben nog aan het twijfelen tussen ESI silicone (in het groen)
of gewoon zwart stuurlint.
Het stuur is idd een Easton stuur. Ben redelijk easton fan. Altijd heel tevreden van geweest en nooit problemen mee gehad.
Stuur is easton EC90 en weegt 200 gram
Stuurpen is easton EA50 omdat ik een 26mm zocht en niet direct iets anders vond.
Wordt nog wel vervangen door een EA of EC90 versie.
Wielen zijn ook EA90 en wegen iets van een 1500-1600 gram dacht ik.
Zadelpen is ook nog tijdelijk een ROOX S4.2 wordt door de tijd ook nog wel een EC90 waarschijnlijk.
Hij is bijna klaar alleen de schakelkabels nog aansluiten en het stuurlint erop en ik kan ermee fietsen. Weegt iets van een 7,6kg (zonder schakelkabels en stuurlint)
Comment
Comment