Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
    bheu, kan niet echt vergelijken met ander materiaal.
    Tegenover mijn vorige wielen zijn ze natuurlijk stukken beter. Ze zijn ook stijver als mijn mtb wielen wss door de hogere flanken.
    Heb er net 80 km mee gereden. Heel verschil met de vorige (ongeveer 4 kg lichter )
    Ik heb ooit heel even een setje Easton Vista SL wielen gehad, da's één van de goedkopere sets uit het Easton gamma. De slechtste wielen die ik ooit gehad heb, speling op de Velomax naven (Velomax is opgekocht geweest door Easton) die er niet uit te krijgen was en een van tijd doorslaande body. Alles zag er ook heel cheap uit. Ik weet niet hoe het met de andere Easton producten gesteld is, kunnen best goede wielen zijn. Veralgemenen over merken laat ik aan anderen over, ik geef enkel mijn ervaring met het merk... .

    Comment


    • Zolang ik maar niet even snel speling krijg als op men oude mavic crossmax naven.
      Ik plan niet om hier meer als 3000-4000 km per jaar mee te rijden dus veel zullen ze niet afzien.
      Last edited by ; 11/06/2010, 21:12.

      Comment


      • Echt een knappe fiets, ik blijf het een knappe kleurencombo vinden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
          bheu, kan niet echt vergelijken met ander materiaal.
          Tegenover mijn vorige wielen zijn ze natuurlijk stukken beter. Ze zijn ook stijver als mijn mtb wielen wss door de hogere flanken.
          Heb er net 80 km mee gereden. Heel verschil met de vorige (ongeveer 4 kg lichter )
          In ieder geval succes ermee, hopelijk ben je er zorgenvrij mee vertrokken voor enkele jaren..

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
            bheu, kan niet echt vergelijken met ander materiaal.
            Tegenover mijn vorige wielen zijn ze natuurlijk stukken beter. Ze zijn ook stijver als mijn mtb wielen wss door de hogere flanken.
            Heb er net 80 km mee gereden. Heel verschil met de vorige (ongeveer 4 kg lichter )
            Wat is 't gewicht van dit pareltje?

            Comment


            • op de kop 8kg met GPS erop, cadansmeter en bidonhouder.
              Zal nog wel beetje afgaan omdat ik alles EC90 wil hebben (easton fanboy )
              Dus zal nog een 100 gram af gaan schat ik. Heb ook eens gekeken voor een nieuwe voorvork. Dan zou ik direct 300 gram winnen. Maar voor wat ik die fiets gebruik,....

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                op de kop 8kg met GPS erop, cadansmeter en bidonhouder.
                Zal nog wel beetje afgaan omdat ik alles EC90 wil hebben (easton fanboy )
                Dus zal nog een 100 gram af gaan schat ik. Heb ook eens gekeken voor een nieuwe voorvork. Dan zou ik direct 300 gram winnen. Maar voor wat ik die fiets gebruik,....
                Zal een dure 100 gram worden. Die slice vorken zijn trouwens toch ook al niet van de zwaarste ? Kan je daar nog 300 gram besparen ? Ik heb zelf de Cannondale Premium in de Six13 zitten..

                Comment


                • ik weet het niet meer exact maar ik dacht dat ze 650 gram woog
                  Een ec90 weegt er 325 maar kost ook 400€ ofzo..
                  Ik heb laatst liquigas vorken gezien met in het groen cannondale op, volgens mij zelfde kleur als sobe green voor 115$ en die zaten aan 380 gram.


                  Een ec90 crank zal waarschijnlijk een droom blijven. Beste crank waar ik ooit mee heb gereden maar het is de prijs gewoon niet waard voor de km's die ik maak.

                  ik heb nog een EC90 stem nodig (50€)
                  en een ec90 seatpost. (80€)
                  koop ik door de tijd eens als ik op een koopje uitkom of voor kerstmis ofzo..

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                    op de kop 8kg met GPS erop, cadansmeter en bidonhouder.
                    Zal nog wel beetje afgaan omdat ik alles EC90 wil hebben (easton fanboy )
                    Dus zal nog een 100 gram af gaan schat ik. Heb ook eens gekeken voor een nieuwe voorvork. Dan zou ik direct 300 gram winnen. Maar voor wat ik die fiets gebruik,....
                    De Colnago Strada Scandium van me weegt 6,9 kg met de Fulcrum Racing Zero wielen en pro race 3 bandjes. Vooral te danken aan de EC90 SLx vork, die is echt superlicht, niet normaal hoe licht die voortrein aanvoelt, zeker met de Fulcrums erin. De Tiso derailleurs en het Easton equipe carbon stuur zijn ook lichtgewichtjes net als de Zero Gravity Ti remhoeven en het Stronglight Pulsion crankstel, en niet te vergeten de snelsluitingen van KCNC. Ik ben niet echt een fan van al dat super licht tuig, het balhoofd (superlicht Tiso exemplaar) was na 7.000 km rijden rijp voor de schroothoop. Ik heb dat eens volledig geanalyseerd nadat ik het gedemonteerd had. Niet normaal hoe licht dat allemaal geconstrueerd is, er is zelfs bespaard op afdichtingen! Ik heb het vervangen door een Ritchey WCS exemplaar, zwaarder maar veel robuuster uitgevoerd en daardoor zeker ook betrouwbaarder.

                    Comment


                    • Lijkt me wel dat jouw fiets een paar maten kleiner is dan die van saiko.

                      Comment


                      • Ik heb het niet meer zo voor al dat superlicht materiaal. Gewicht is dan ook helemaal geen criterium meer als ik een fiets koopt. Betrouwbaarheid en stabiliteit daarentegen ...
                        Met lichte producten om de lichte producten, heb ik het wat gehad. Ook de verhalen van anderen spelen mee natuurlijk.
                        120d Hatch Edition Sport

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                          Lijkt me wel dat jouw fiets een paar maten kleiner is dan die van saiko.
                          Ik zal wat kleiner zijn hé.

                          Zal inderdaad iets lichter zijn zo'n kleiner frame, maar dan spreken we echt wel over maar enkele tientallen grammen hoor.

                          Comment


                          • Ik had het wel niet over het gewicht, maar allez.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                              Ik had het wel niet over het gewicht, maar allez.
                              Op wat doel je dan?

                              Comment


                              • Gewoon, dat die fiets van jou veel compacter oogt. Ik vind dat eigenlijk wel mooier dan zo'n maat L of XL.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                  Gewoon, dat die fiets van jou veel compacter oogt. Ik vind dat eigenlijk wel mooier dan zo'n maat L of XL.
                                  Ah oké.

                                  Ja, ik vind middelmatige tot eerder kleine frames frames ook mooier dan grote frames. Héél grote frames zijn zelfs ronduit lelijk vind ik, ik heb het dan over die XXL en maat 60 frames enzomeer.
                                  Maar hé, alles wat in het leven buiten het 'normale' meet is eigenlijk lelijk hé.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                    ik weet het niet meer exact maar ik dacht dat ze 650 gram woog
                                    Een ec90 weegt er 325 maar kost ook 400€ ofzo..
                                    Ik heb laatst liquigas vorken gezien met in het groen cannondale op, volgens mij zelfde kleur als sobe green voor 115$ en die zaten aan 380 gram.


                                    Een ec90 crank zal waarschijnlijk een droom blijven. Beste crank waar ik ooit mee heb gereden maar het is de prijs gewoon niet waard voor de km's die ik maak.

                                    ik heb nog een EC90 stem nodig (50€)
                                    en een ec90 seatpost. (80€)
                                    koop ik door de tijd eens als ik op een koopje uitkom of voor kerstmis ofzo..
                                    Die vork is wel ok, maar ik zou eerst eens moeten zoeken wat een Premium vork weegt..En liever niet in het flashy groen. Bij jou fiets past dat uiteraard perfect, maar een alu/zwarte fiets met een groene vork, daar pas ik voor.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                      Ik heb het niet meer zo voor al dat superlicht materiaal. Gewicht is dan ook helemaal geen criterium meer als ik een fiets koopt. Betrouwbaarheid en stabiliteit daarentegen ...
                                      Met lichte producten om de lichte producten, heb ik het wat gehad. Ook de verhalen van anderen spelen mee natuurlijk.
                                      Een sram red groep zou een stuk lichter zijn dan de huidige Ultegra, eventueel een Easton vork zoals Saiko voorstelt. KCNC remmetjes zijn ook behoorlijk licht, maar of je met dat superlichte remspul ook een fietser + fiets van bij de 100 kilo gestopt krijgt in een afdaling in Italië ? Zelfde voor de voorvork.. Kan best dat ze sterk genoeg zou zijn, maar dat wil ik toch eerst zeker weten.

                                      Net even opgezocht, de Cannondale Slice premium weegt 425 gram, een 100 gram meer dus dan de Easton. Da's niet bijzonder veel verschil..
                                      Last edited by ; 14/06/2010, 18:06.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                        Maar voor wat ik die fiets gebruik,....
                                        Idd, de hoofdzaak ligt bij het mtb, dus waarom je geld steken in het nog lichter maken van je trainingsfiets voor op de baan ?
                                        Dan ga je nog lichter moeten trappen, en kom je pas echt voor een enorm verschil te staan als je terug naar het veld overschakelt...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                          Een sram red groep zou een stuk lichter zijn dan de huidige Ultegra, eventueel een Easton vork zoals Saiko voorstelt. KCNC remmetjes zijn ook behoorlijk licht, maar of je met dat superlichte remspul ook een fietser + fiets van bij de 100 kilo gestopt krijgt in een afdaling in Italië ? Zelfde voor de voorvork.. Kan best dat ze sterk genoeg zou zijn, maar dat wil ik toch eerst zeker weten.
                                          Tuurlijk.
                                          Overigens, niets tegen licht spul op zich, zolang het maar sterk is.
                                          120d Hatch Edition Sport

                                          Comment

                                          Working...
                                          X