Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
M'n fietsen - part II
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenbheu, kan niet echt vergelijken met ander materiaal.
Tegenover mijn vorige wielen zijn ze natuurlijk stukken beter. Ze zijn ook stijver als mijn mtb wielen wss door de hogere flanken.
Heb er net 80 km mee gereden. Heel verschil met de vorige (ongeveer 4 kg lichter )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenbheu, kan niet echt vergelijken met ander materiaal.
Tegenover mijn vorige wielen zijn ze natuurlijk stukken beter. Ze zijn ook stijver als mijn mtb wielen wss door de hogere flanken.
Heb er net 80 km mee gereden. Heel verschil met de vorige (ongeveer 4 kg lichter )
Comment
-
op de kop 8kg met GPS erop, cadansmeter en bidonhouder.
Zal nog wel beetje afgaan omdat ik alles EC90 wil hebben (easton fanboy )
Dus zal nog een 100 gram af gaan schat ik. Heb ook eens gekeken voor een nieuwe voorvork. Dan zou ik direct 300 gram winnen. Maar voor wat ik die fiets gebruik,....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenop de kop 8kg met GPS erop, cadansmeter en bidonhouder.
Zal nog wel beetje afgaan omdat ik alles EC90 wil hebben (easton fanboy )
Dus zal nog een 100 gram af gaan schat ik. Heb ook eens gekeken voor een nieuwe voorvork. Dan zou ik direct 300 gram winnen. Maar voor wat ik die fiets gebruik,....
Comment
-
ik weet het niet meer exact maar ik dacht dat ze 650 gram woog
Een ec90 weegt er 325 maar kost ook 400€ ofzo..
Ik heb laatst liquigas vorken gezien met in het groen cannondale op, volgens mij zelfde kleur als sobe green voor 115$ en die zaten aan 380 gram.
Een ec90 crank zal waarschijnlijk een droom blijven. Beste crank waar ik ooit mee heb gereden maar het is de prijs gewoon niet waard voor de km's die ik maak.
ik heb nog een EC90 stem nodig (50€)
en een ec90 seatpost. (80€)
koop ik door de tijd eens als ik op een koopje uitkom of voor kerstmis ofzo..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenop de kop 8kg met GPS erop, cadansmeter en bidonhouder.
Zal nog wel beetje afgaan omdat ik alles EC90 wil hebben (easton fanboy )
Dus zal nog een 100 gram af gaan schat ik. Heb ook eens gekeken voor een nieuwe voorvork. Dan zou ik direct 300 gram winnen. Maar voor wat ik die fiets gebruik,....
Comment
-
Ik heb het niet meer zo voor al dat superlicht materiaal. Gewicht is dan ook helemaal geen criterium meer als ik een fiets koopt. Betrouwbaarheid en stabiliteit daarentegen ...
Met lichte producten om de lichte producten, heb ik het wat gehad. Ook de verhalen van anderen spelen mee natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenLijkt me wel dat jouw fiets een paar maten kleiner is dan die van saiko.
Zal inderdaad iets lichter zijn zo'n kleiner frame, maar dan spreken we echt wel over maar enkele tientallen grammen hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIk had het wel niet over het gewicht, maar allez.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenGewoon, dat die fiets van jou veel compacter oogt. Ik vind dat eigenlijk wel mooier dan zo'n maat L of XL.
Ja, ik vind middelmatige tot eerder kleine frames frames ook mooier dan grote frames. Héél grote frames zijn zelfs ronduit lelijk vind ik, ik heb het dan over die XXL en maat 60 frames enzomeer.
Maar hé, alles wat in het leven buiten het 'normale' meet is eigenlijk lelijk hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenik weet het niet meer exact maar ik dacht dat ze 650 gram woog
Een ec90 weegt er 325 maar kost ook 400€ ofzo..
Ik heb laatst liquigas vorken gezien met in het groen cannondale op, volgens mij zelfde kleur als sobe green voor 115$ en die zaten aan 380 gram.
Een ec90 crank zal waarschijnlijk een droom blijven. Beste crank waar ik ooit mee heb gereden maar het is de prijs gewoon niet waard voor de km's die ik maak.
ik heb nog een EC90 stem nodig (50€)
en een ec90 seatpost. (80€)
koop ik door de tijd eens als ik op een koopje uitkom of voor kerstmis ofzo..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk heb het niet meer zo voor al dat superlicht materiaal. Gewicht is dan ook helemaal geen criterium meer als ik een fiets koopt. Betrouwbaarheid en stabiliteit daarentegen ...
Met lichte producten om de lichte producten, heb ik het wat gehad. Ook de verhalen van anderen spelen mee natuurlijk.
Net even opgezocht, de Cannondale Slice premium weegt 425 gram, een 100 gram meer dus dan de Easton. Da's niet bijzonder veel verschil..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk BerichtenMaar voor wat ik die fiets gebruik,....
Dan ga je nog lichter moeten trappen, en kom je pas echt voor een enorm verschil te staan als je terug naar het veld overschakelt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenEen sram red groep zou een stuk lichter zijn dan de huidige Ultegra, eventueel een Easton vork zoals Saiko voorstelt. KCNC remmetjes zijn ook behoorlijk licht, maar of je met dat superlichte remspul ook een fietser + fiets van bij de 100 kilo gestopt krijgt in een afdaling in Italië ? Zelfde voor de voorvork.. Kan best dat ze sterk genoeg zou zijn, maar dat wil ik toch eerst zeker weten.
Overigens, niets tegen licht spul op zich, zolang het maar sterk is.
Comment
Comment