Mededeling
Collapse
No announcement yet.
M'n fietsen - part II
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenPost me eens een foto. Ik zoek ondertussen even verder ..
Het was toch niet Armstrong die met een frame heeft gereden dat maar een paar keer gebruikt kon worden?
Comment
-
Idd, ze noemden dat toen het F1 Team, ze werkten allemaal samen om een toptijdritfiets en dito uitrusting te hebben. Hij haalde goede vermogens maar op het einde verminderde zijn wattage omdat zijn voeten dichter naar het frame stonden dan normaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk BerichtenArmstrong heeft ooit voor X aantal miljoen een fiets laten ontwerpen, perfect airodynamisch, samen met zenne bril,helm,schoenen,... en hij heeft er maar één keer op gereden want hij zat niet goed
Comment
-
Daarnet de fiets klaargemaakt voor een rit morgen in de voerstreek.
Zie ik dat de Tiso derailleurwieltjes al flink ingesleten zijn. Binnenkort zijn ze tot aan de gaatjes doorgesleten.
Stilaan uitkijken naar nieuwe, KCNC heeft ook mooie gouden exemplaren.
KCNC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk BerichtenJa die zijn ver op. Eens je tot op de gaatjes komt breken de tandjes gewoon af.
en kcnc is idd niet lelijk
Ketting is ook mooi. Dat is zo'n KMC zeker? Vind je die goed? Ik heb die ook gehad op de Colnago, ik vond dat een barslechte ketting. Heel snel veel zijdelingse speling en een enorm constant vervelend ratelend geluid. Voor mij nooit meer zoiets.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenJa opletten, 1 zo'n tandje kan je nog wel missen onderaan, maar als er een paar afbreken sta je te voet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenMaar dat gouden kleurtje hee
Comment
-
ik ben er anders content van.
Schakelt beter als een xtr ketting.
gaat iets langer mee. (maar geen wonderen)
Nu ik laat mijn er nu gewoon opliggen. Ze heeft er ondertussen al zeker 6000-7000km opzitten. Ze schakelt merkbaar slechter als in het begin maar mijn tandwielen vanvoor zijn toch ook aan vervanging toe. Ik laat ze gewoon liggen tot ze echt te slecht schakelt of tot ze breekt.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenHeb ook zo'n gouden KMC liggen. Vind het nu niet direct een super ketting. Ben minstens even tevreden over Sram 991. Kreeg die link vandaag ook niet los, moeten stoppen omdat ik blein aan 't krijgen was
Is wel bling-bling als het nieuw is.
Btw, dat geel ventieldopke is er echt wel over hé!
Comment
-
Ik ben net die Cannondale SE2000 van 1991 gaan halen, waar ik al over gesproken had. Prachtig ding! En technisch dik in orde. Geen enkele as vertoont speling, de remmen werken perfect, de remblokken zijn als nieuw, de banden zijn bijna niet afgesleten en alle onderdelen zijn origineel op eentje na: de voorvelg is geen Chinook CR16, maar een Wolber AT18. Geen idee hoe dat komt. Het is alleszins wel een velg uit dezelfde periode, dus als het om een vervanging gaat, dan moet die toch redelijk snel na de aankoop van de fiets gebeurd zijn.
Het is een 17" met een toch wel vrij korte zit. De bovenbuis meet 56 cm en de stuurpen 12 cm. Ik dacht dat de stuurpen toch zeker een 13 cm ging zijn, wat in die tijd heel gebruikelijk was voor sportieve MTB's.
De fiets staat vol onderdelen die toch vrij gegeerd zijn door de liefhebbers van dit soort fietsen: een volledige en originele Deore XT-groep van 1991 met duimschakelaars. Alleen de remgrepen en het balhoofdstel zijn van Ritchey, wat in feite een betere kwaliteit is. Het crankstel is overigens ook Deore XT, geen Ritchey zoals in de catalogus staat.
Oh, de achterdemper is helemaal niet onderdempt, zoals ik verwachtte. Hij werkt zelfs betrekkelijk goed. Het is duidelijk dat deze fiets weinig tot niet off-road gebruikt geweest is.
Wat wel direct opvalt: pedaalterugslag. Een typisch kenmerk van het veersysteem achteraan: swingarm met hoog geplaatst draaipunt.
Wat de lak betreft: hier en daar is er toch wat af het frame.
Ik heb de fiets mee gekregen voor 120 €, wat in feite echt niet veel is voor dat ding in die staat. Er zijn mannen die makkelijk een veelvoud zouden neerleggen voor dit icoon uit de geschiedenis van Cannondale.
Een paar foto's van de vorige eigenaar:
De spatborden en de beschermer voor de broek op het crankstel, heb ik er al af gehaald.
Op de foto's tonen de kleuren wat afgebleekt, maar IRL zijn die nog in perfect originele staat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenZijn die banden na zoveel jaren nog wel goed om op te rijden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenDe skinwall ziet er wel nog perfect uit. Kevlar hé. Waren het gewone draadbanden geweest, ik denk dat ik ze al meteen mocht weggooien.
Die kevlar in de benaming van die Ritchey Megabite slaat op het feit dat de hieldraden in de band van kevlar zijn, en bijgevolg ook plooibaar en iets lichter zijn dan een band waarvan de hieldraden stalen draden zijn. Da's alles...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat die skinwall er nog goed uitziet heeft niks te maken met het feit dat er 'kevlar' op de zijkant van die band staat hé. Zou iemand die zich maar al te graag als kenner van 'old skool bikestuff' profileert toch moeten weten vind ik... enfin, niet dus.
Die kevlar in de benaming van die Ritchey Megabite slaat op het feit dat de hieldraden in de band van kevlar zijn, en bijgevolg ook plooibaar en iets lichter zijn dan een band waarvan de hieldraden stalen draden zijn. Da's alles...
Trouwens, die wanden zijn nog in perfecte staat op die SE2000. Bij niet-kevlar-banden was dat vermoedelijk toch anders geweest.
Edit:
Ik vind niet direct een tekst die uitdrukkelijk stelt dat de zijkanten van die band in kevlar ander zou zijn, dus neem ik aan dat je gelijk hebt.
In een discussie moet je al eens je ongelijk kunnen toegeven, niet?
Los daarvan, ik heb al zijkanten met materiaal van veel mindere kwaliteit gezien. En niet alleen bij goedkope banden.
Het zou niet de eerste keer zijn dat je duidelijk draadjes in de zijkant begint te zien.Last edited by Beta; 18/06/2010, 20:41.
Comment
Comment