Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Voila, de Token wieltjes zijn binnen. Heb er gelijk ook maar een nieuwe KMC X9 SL Ti&Gold ketting opgezet

Heel mooi!

De ketting ook, alleen spijtig dat het zo'n rommel is.

Comment

• Wel dat valt nogal mee. Ik zou er niet mee gaan mountainbiken (is die ook niet voor gemaakt) maar op de weg slijt dat ongeveer zo snel als een pc99. Wel iets meer geluid.
      Dit is wel de SL versie, er is nog een andere die iets minder kost en wat zwaarder is.

Comment

Wel dat valt nogal mee. Ik zou er niet mee gaan mountainbiken (is die ook niet voor gemaakt) maar op de weg slijt dat ongeveer zo snel als een pc99. Wel iets meer geluid.
        Dit is wel de SL versie, er is nog een andere die iets minder kost en wat zwaarder is.
        Mijn ervaring is niet super met die ketting. Vorig jaar ongeveer een 7.000 nagenoeg allemaal droge wegkm's mee gereden op de koersfiets. Dat ratelde als gek en de zijdelingse speling was enorm! Een heel groot en duidelijk merkbaar verschil tegenover de Campagnolo Record kettingen die ik gewoon ben.

Comment

• Spelen in de duinen is ook plezant voor papa!

En aan de caps...

Comment

• En de Cap offroad omhoog kunnen rijden ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
              En de Cap offroad omhoog kunnen rijden ?
              Leuk dat je je die discussie nog herinnert, er zijn er bij die al niet meer weten wat er zich hier gisteren nog afspeelde.

Het probleem is dat je aan de Cap Blanc zelf nergens meer mag komen met de MTB. Overal staan verbodsborden en het stikte er van de wandelaars. Ik wilde het risico niet nemen om één of andere gefrustreerde wandelaar die alleen het wandelen als het enige plezier op aarde beschouwt tegen te komen (zulke frustro's bestaan namelijk ook in 't echt en niet enkel op fora) als ik de verbodspoortjes en -borden zou negeren en zou binnenfietsen. Maar, voor alles bestaat een maar... ik had wel weggetjes gevonden waar geen borden stonden en die uiteindelijk ook uitkwamen op de 'verboden' offroad wegen, en op één van die paadjes kwam ik net voor de top van de cap uit. Ik ben de cap afgedaald, deels langs hetgene ik 'm eigenlijk had moeten beklimmen. Eén stuk (van een meter of tien lang) leek me inderdaad niet onmiddellijk te beklimmen, de rest leek me allemaal wel doenbaar. Ik ben ook nog een stuk op en neer gereden tot aan een pad dat stopte op het strand (zie foto), met felle klimstroken in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Leuk dat je je die discussie nog herinnert, er zijn er bij die al niet meer weten wat er zich hier gisteren nog afspeelde.

Het probleem is dat je aan de Cap Blanc zelf nergens meer mag komen met de MTB. Overal staan verbodsborden en het stikte er van de wandelaars. Ik wilde het risico niet nemen om één of andere gefrustreerde wandelaar die alleen het wandelen als het enige plezier op aarde beschouwt tegen te komen (zulke frustro's bestaan namelijk ook in 't echt en niet enkel op fora) als ik de verbodspoortjes en -borden zou negeren en zou binnenfietsen. Maar, voor alles bestaat een maar... ik had wel weggetjes gevonden waar geen borden stonden en die uiteindelijk ook uitkwamen op de 'verboden' offroad wegen, en op één van die paadjes kwam ik net voor de top van de cap uit. Ik ben de cap afgedaald, deels langs hetgene ik 'm eigenlijk had moeten beklimmen. Eén stuk (van een meter of tien lang) leek me inderdaad niet onmiddellijk te beklimmen, de rest leek me allemaal wel doenbaar. Ik ben ook nog een stuk op en neer gereden tot aan een pad dat stopte op het strand (zie foto), met felle klimstroken in.
                Ah, ik had die verbodsborden zelf niet gezien, spijtig maar idd wel te begrijpen aangezien er altijd veel wandelaars zijn...

Als het voor u niet te doen lijkt die klim dan ga ik mij er niet aan wagen, jammer want het leek me wel een mooie uitdaging Maar eens in de buurt gaan MTB, dat zou wel nog eens moeten lukken

Comment

• 8,8 kg aluminium klaar voor Oostenrijk en de Salzkammergut.

Comment

• Allez, veel geluk.. Doet ge de grote?

Comment

• OK, ik zou deze week echt een rugzak willen kopen om mee te fietsen. Zon ding waar je ook water kan indoen en dat stevig rond de rug zit zodat je er nog deftig kan mee MTB'N. Iemand tips qua winkels, want ik heb niet echt een idee waar ze een mooi aanbod hebben...(geen webshops)

Merci !

Comment

OK, ik zou deze week echt een rugzak willen kopen om mee te fietsen. Zon ding waar je ook water kan indoen en dat stevig rond de rug zit zodat je er nog deftig kan mee MTB'N. Iemand tips qua winkels, want ik heb niet echt een idee waar ze een mooi aanbod hebben...(geen webshops)

Merci !
                        Een soort van Camelbak?
                        Dat zou ik ook wel eens willen weten. Gisteren in the middle of nowhere zonder drinken gevallen en dat is allesbehalve plezant Ook zit er veel te veel gerief in mijn zakjes.

Comment

• Ik ga zelf eens gaan zien bij Van Eyck.
                          Zoiets lijkt me interessant.

1.5l reservoir+ kleine opbergruimte en ademend.
                          Met 1.5l in de drinkbussen kom ik aan 3l. Perfect!

Comment

• 1,5 vind ik beetje te weinig. Zelf zou ik em gebruiken voor het oprijden van Cols in de vakantie (zelden dus) of voor het langere werk in de omgeving hier. Voor de Cols neem ik geen drinkbussen mee (weegt mijn fiets ook 1,5kg minder ) en voor langere ritten wel en dan heb ik 1,5 + reservoir dus dan kom ik ook wel rond.

Eens zien in de AS adventure, lijkt me ook nog wel iets..

Comment

• Zo'n camelbak vind ik maar niks. Ik heb in m'n leven al ooit heel lange ritten gereden (tot 9 uur aan een stuk zelfs). Ik heb mij altijd al kunnen behelpen met twee drinkbussen. Wel bijgetankt onderwege natuurlijk, en da's nooit een probleem.

Comment

• Knap speelgoed Jakkel. Ik sta hier met een Bianchi 928 C2C Full Carbon Monocoque. Shimano Ultegra erop, rijdt echt heerlijk. Ik post één dezer dagen wel eens een picca.
                                Ik zou graag willen overschakelen op mountainbiken, maar ik vrees dat ik er serieus aan mag toesteken om met dezelfde kwaliteit van materiaal rond te rijden als met wat ik nu op de baan ben.
                                Die canondale van u Jakkel, da's 3 à 4.000 euro zeker?

Comment

• Die cannondale van saiko is duurder,die van jakkel kost geen 3 a4000€ ze.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                                    Ik ga zelf eens gaan zien bij Van Eyck.
                                    Zoiets lijkt me interessant.

1.5l reservoir+ kleine opbergruimte en ademend.
                                    Met 1.5l in de drinkbussen kom ik aan 3l. Perfect!
                                    Heb er eentje gekocht in AS adventure, hebben behoorlijk wat keuze..

Comment

Allez, veel geluk.. Doet ge de grote?
                                      Nee over 4-5 jaar wil ik die eens proberen. Die echt te lang voor mij op het moment denk ik.
                                      +200 km met 7000hm is gene kattepis.

Vorig jaar hadden we hier sneeuw en liters regen. Dit jaar is het 33° boven in de bergen...
                                      Deze morgen eerste deel van de omloop gaan verkennen. Gister ook al een stukje gedaan van het middenstuk. 's middags is het gewoon te warm om iets te doen.

Camping vanaf de Eeuwige wand

Fiets vanaf dezelfde plaats

zo warm is het hier

Comment

Heb er eentje gekocht in AS adventure, hebben behoorlijk wat keuze..
                                        Ah merci voor de tip

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dsCedric Bekijk Berichten
                                          Knap speelgoed Jakkel. Ik sta hier met een Bianchi 928 C2C Full Carbon Monocoque. Shimano Ultegra erop, rijdt echt heerlijk. Ik post één dezer dagen wel eens een picca.
                                          Ik zou graag willen overschakelen op mountainbiken, maar ik vrees dat ik er serieus aan mag toesteken om met dezelfde kwaliteit van materiaal rond te rijden als met wat ik nu op de baan ben.
                                          Die canondale van u Jakkel, da's 3 à 4.000 euro zeker?
                                          Merci voor de complimenten Cedric.

Enfin, de Cannondale kost helemaal geen 3 à 4.000 euro hoor, hij ziet er misschien wel zo uit, dat kan wel!
                                          Ik denk dat 'ie zo'n dikke 2.000 euro in deze configuratie kost. Interesseert me niet echt eigenlijk.

Comment

Working...
                                          X