Daarstraks een korte rit gemaakt met de koersfiets. Op het einde, vlak voor een brug met daarachter een spoorweg, passeerde iemand met een Passat nogal rakelings langs mij. Hij sneed mij bijna de pas af. Ik dacht dat het één of andere gefrustreerd ventje was die mij duidelijk wou maken dat ik op het slechte betonnen fietspad moest rijden. Ik reed op de rand van een weg, die er stukken beter bij ligt dan dat fietspad dat eigenlijk amper een fietspad kan genoemd worden.
Bon, ik dacht bij mezelf: als die kerel zo dadelijk voor de overweg staat, ga ik toch eens een babbeltje maken. Ik rijd de brug over, en idd: overweg dicht en die kerel stond daar. Ik tot naast zijn wagen. Die kerel, een bejaarde man, merkte mij eerst niet eens op. Ik voelde al waar dit heen zou gaan. Toch maar op de ruit getikt. Die kerel doet zijn raampje naar beneden.
Ik: "Dag mijnheer. Zou ik eens mogen vragen waarom u mij net de pas afsneed?"
Hij: "Heb ik u de pas afgesneden??? Dat wist ik niet."
Ik: "OK, laat maar".
En weg. Dit had toch geen zin.
Positieve noot: tijdens de rit aan twee huizen gepasseerd waar een Ford Focus RS (huidig model) voor de deur stond. In Leupegem (Oudenaarde) was dat een witte (ik had al gehoord dat er in de omgeving een witte moest zijn, maar ik had hem tot nog toe nog nooit gespot) en tussen de dorpskernen van Sint-Maria-Horebeke en Sint-Kornelis-Horebeke een blauwe (die ik wel al meermaals gespot heb, tenzij er twee blauwe in de streek rondbollen).
Bon, ik dacht bij mezelf: als die kerel zo dadelijk voor de overweg staat, ga ik toch eens een babbeltje maken. Ik rijd de brug over, en idd: overweg dicht en die kerel stond daar. Ik tot naast zijn wagen. Die kerel, een bejaarde man, merkte mij eerst niet eens op. Ik voelde al waar dit heen zou gaan. Toch maar op de ruit getikt. Die kerel doet zijn raampje naar beneden.
Ik: "Dag mijnheer. Zou ik eens mogen vragen waarom u mij net de pas afsneed?"
Hij: "Heb ik u de pas afgesneden??? Dat wist ik niet."
Ik: "OK, laat maar".
En weg. Dit had toch geen zin.
Positieve noot: tijdens de rit aan twee huizen gepasseerd waar een Ford Focus RS (huidig model) voor de deur stond. In Leupegem (Oudenaarde) was dat een witte (ik had al gehoord dat er in de omgeving een witte moest zijn, maar ik had hem tot nog toe nog nooit gespot) en tussen de dorpskernen van Sint-Maria-Horebeke en Sint-Kornelis-Horebeke een blauwe (die ik wel al meermaals gespot heb, tenzij er twee blauwe in de streek rondbollen).
Comment