Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
    Toch vreemd, zulke compromispedalen op een koersfiets. Niks beters dan een systeem dat exclusief voor de koersfiets ontworpen is, wat is trouwens de zin ervan als je ofwel met zware MTBschoenen op je koersfiets zit ofwel met je koersschoentjes een modderhelling op moet stappen... En zoals gezegd : SPD is zeker niet ideaal in combinatie met een eerder slappe schoenzool.

SPD-SL, Look Kéo, Time, Speedplay, keuze genoeg.
    Ik gebruik ook SPD voor beide.
    Bij mijn keuze heb ik gewoon schoenen genomen die door cyclocrossers gebruikt worden.
    Deze zijn perfect (voor mij) voor in't bos en hard genoeg voor op de baan met de Shimano PD-A520 pedalen heb je dan steun genoeg door de beugel rond de spd.

Schoenen gaan nu al 5j mee en ben er zeer content van, om de 2j moet ik wel de plaatjes vervangen.

Dit is naar ieders zin natuurlijk, ik ben gewoon hiervoor gegaan omdat ik maar 1 paar schoenen wou.

Comment

• XTR960 crank 2de leven gegeven.

tandwielen op maat laten maken in zweden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
        XTR960 crank 2de leven gegeven.
        tandwielen op maat laten maken in zweden
        Wat kost ziets om tandwielen op maat te laten maken, en dan nog in Zweden?

Comment

• valt beter mee als gedacht.
          natuurlijk afhankelijk van wat je wil
          Ik moest 70euro betalen omdat ik ze in alu genomen heb. voor titanium tandwielen was ik 86euro kwijt geweest maar ik wil eerst deze testen.

als je weet wat een origineel XTR tandwiel kost is dit zelfs redelijk goedkoop

Comment

• Ik wil die tita tandwielen wel voor je testen. geef me dat adres van die mannen eens.
            Je kan voor die crank trouwens ook stickers kopen die je netjes op de armen kan kleven, in verschillende kleurtjes.

Comment

• cranck wordt in het zwart gespoten. De alu tandwielen wil ik mss zelf proberen te anodiseren.

link:

houd wel rekening met een wachtijd van 6 weken ongeveer.
              Dat vertelde hij toch tegen mij, en 2 weken later had ik ze al.

Comment

• Shawnee, dat zijn die gasten die de crankarmen doen.

Die zweed heeft heel wat lekkers te koop.

Comment

• shawanee ken ik. heb ze op facebook staan maar vind ze "duur"
                  100$ voor het coaten van een crank als daar nog 2 keer de verzendkosten bijkomen is het mij iets te duur.

Comment

• Even wat betere foto's getrokken dan in het wegfietsers topic.
                    Dit is em dus, mijn Argon 18 Gallium Pro.

Comment

• Comment

• Fiets weeg nu net boven de 7kg.

Comment

• Knappe fiets en eens iets anders dan een Colnago of een Pinarello

Comment

• Wat doen al die ringen boven de balhoofdbuis? I.c.m. die spacers onder de stuurpen, wordt die fiets er niet bepaald mooier door.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Mods die ik zou uitvoeren:
                              - Zwarte spacers
                              - Mat zwarte stuurpen ipv dat wit van ritchey
                              - Wit stuurlint als je kan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                Wat doen al die ringen boven de balhoofdbuis? I.c.m. die spacers onder de stuurpen, wordt die fiets er niet bepaald mooier door.
                                Ik denk dat die er standaard opzitten. Ze zorgen ervoor dat je het stuur in de hoogte kan regelen.
                                Argon 18 is a Canadian manufacturer of superior quality road, gravel, triathlon and track bikes. Visit our website and find the right bike for you.

(alle andere foto's van deze fiets hebben die)
                                Last edited by ; 01/09/2010, 21:32.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                  Ik denk dat die er standaard opzitten. Ze zorgen ervoor dat je het stuur in de hoogte kan regelen.
                                  Argon 18 is a Canadian manufacturer of superior quality road, gravel, triathlon and track bikes. Visit our website and find the right bike for you.

(alle andere foto's van deze fiets hebben die)
                                  Daar lijkt het idd nogal op, maar die stuurpen komt gewoon veel te hoog tegenover de bovenbuis. Met al die spacers ertussen.
                                  En de plaats van die spacers boven de balhoofdbuis is ook zo vreemd. Het balhoodsstel zit daar klaarblijkelijk nog boven. En bovendien zitten die spacers niet eens netjes boven elkaar (zitten wat over elkaar heen geschoven).
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                    Even wat betere foto's getrokken dan in het wegfietsers topic.
                                    Dit is em dus, mijn Argon 18 Gallium Pro.

Mooie keuze

Comment

• Mooie fiets maar dat balhoofd is toch een prutswerk hoor, die zilverkleurige ringen zitten niet eens mooi recht, dan dat conisch stuk dat in feite onderaan moet zitten en daarboven nog eens zwarte ringen...

Tip : die metalen ringen eraf, dat conisch stuk eerst met een aantal zwarte ringen erboven waarbij je de stuurpen omdraait => minder ringen nodig

Comment

• volgens mij kan ik ze wel mooi uitlijnen, maar dan heb ik zo'n speciale sleutel nodig om dat balhoofd vast te zetten. (wat ik dus niet heb momenteel )

Comment

• Mijn nieuw woon-werk machine

Comment

Working...
                                          X