Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Comment

• Zadel staat perfect bij die fiets.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Vandaag kon ik beschikken over een nauwkeurige digitale weegschaal tot op 0,5 gr. nauwkeurig.
        Meteen eens gebruik van gemaakt om het effectieve gewicht van wat onderdelen te weten te komen.

De Racing Zero wielen wegen samen 1.467 gr., exclusief snelspanners. Dat is een waarde die nagenoeg niets scheelt met de fabrieksopgave. Bij de Cosmic Carbone wielen is de fabrieksopgave net iets te positief, 1.760 gr, reëel: 1.856gr, dat is wel inclusief velglint. Misschien dat de fabieksopgave die linten achterwege gelaten heeft. De Zero's hebben geen velglint.

KCNC snelspanners wegen per set 45 gr., de Mavics 125 gr; en de Fulcrums 118 gr.
        Campa Centaur 10 sp cassette: 281 gr.

Comment

• Maf soms die prijzen op onlineshops!
          Afgelopen weekend een fietsdrager Thule Euroway G2 921 besteld bij futurumshop voor 243 euro, verzending inbegrepen. Ik was eerst gaan horen in een Thulecenter wat die daar zou moeten kosten. 330 euro was het antwoord! Keuze was snel gemaakt. Gisteren al geleverd!

Comment

• De lente is in aantocht!!

Tijd om de hobbyist in mezelf terug los te laten.

De carbonwevingen van de Cosmic wielen zijn duidelijk zichtbaar, maar door de originele bestickering zie je 'r niet zoveel van, en da's wel wat spijtig. Het opschrift bestaat uit twee klevers, de 'cosmic' en de 'carbone SL'. Zo ben ik op het gedacht gekomen om de 'carbone SL' sticker te verwijderen, maar de 'SL' ervan te recupereren ('carbone' mag weg, ...dat zie je toch ) en onder het 'cosmic' opschrift te kleven. Niet meteen vanzelfsprekend omdat het een sticker is die al gekleefd is geweest natuurlijk. Plus dat de spaak- en ventielgaten soms in de weg zitten en de klevers wat bijgesneden dienden te worden. Door in het zonnetje te werken met behulp van een haardroger is het toch gelukt de klevers op een deftige manier zonder ze te beschadigen los te trekken. De 'SL' klevers laten nergens los na het herkleven. Het heeft wel wat tijd in beslag genomen, het zijn dan ook 12 klevers... .

Benodigdheden:
            -Haardroger
            -Ontvetter
            -Ontvette handjes
            -Breekmes
            -Schaar
            -... En een hoop geduld.

Enfin, ik ben supertevreden van het resultaat

Voor:

Na:

Comment

• Heel knap gemaakt!

Comment

• Veel mooier, Jakkel! Lijkt me wel een prutswerkje te zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                  Heel knap gemaakt!
                  Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                  Veel mooier, Jakkel! Lijkt me wel een prutswerkje te zijn
                  Mercikes...

Inderdaad, prutswerkje is het wel.

Comment

• Ik heb eens 2 stickers vervangen door andere, en dat vond ik al tricky. Dus petje af

Comment

• Als't goed is, zeggen we het ook.
                      Ziet er veel minder 'schreeuwerig' uit, dus voor mijn part stukken beter.

Comment

• Knap gedaan Jakkel !! Veel beter zo.

Comment

• Later meer...

Comment

• Hopelijk is die in originele staat. Die decals hebben wel wat.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• M'n (oud) nieuw speeltje.
                              Cannondale F2000 CAD3 met Fatty SL vork (70 mm) van 1998 (Cannondale hardtail topmodel in '98 - Team Volvo Cannondale).

Volledig origineel (zelfs de banden...), buiten het zadel en het grote voorblad (onderdelen: combi XT - Coda, velgen Mavic). Lak van het frame is buiten enkele krasjes in nagenoeg perfecte staat, maar ja da's niet moeilijk, in die tijd kreeg je de lak van Cannondale toch bijna niet stuk (nu is 't wat anders...). Achtervelg is wel flink ingesleten.
                              Plannen: ga ik nog eens bekijken. Brakebooster achteraan is wat beschadigd, waarschijnlijk ga ik die geel spuiten en de stuurpen misschien ook. Andere wielen??? Enfin, we zullen nog zien.... .

Comment

• Comment

• Oude cannondales, ze hebben toch iets.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                    Oude cannondales, ze hebben toch iets.
                                    Inderdaad, veel meer dan de nieuwe!

Comment

• Ah, je weet het.
                                      Heb er zelf ook eentje, maar wel nog ouder en exclusiever. Nadeel: zonde om ermee te biken. Meer een decorstuk dan iets om echt te gebruiken, al werkt alles nog perfect. Het is gewoon zonde om die originele onderdelen te verslijten.
                                      Die is toch van 1998, nee?
                                      Ik dacht eerst dat het die met de Syncros-zadelpen zou zijn.

Edit:
                                      Bij nader inzien, vermoed ik dat een F2000 nooit een Syncros-zadelpen heeft gehad. Vind er wel foto's van op het net, maar die zal aftermarket zijn. Het zal de F3000 zijn die dat had. Zou het eens moeten checken in de cataloog.
                                      Last edited by Beta; 09/03/2011, 19:48.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik vind die oude dingen eigenlijk maar niks.., hoe dan ook, veel plezier ermee !

Comment

• Toch maar eens in mijn catalogen gecheckt. Ik moest het gewoon weten.
                                          Dit is idd een F2000 van 1998. Die met de Syncros-zadelpen is de F2000SL: matzwarte kleur met zwarte letters met gele randen. Voorts had die fiets een Coda Magic-crankstel en de allereerste Crossmax-wielen. Zalig ding!
                                          Dat model was eigenlijk gewoon een 1000 € (40.000 fr in die tijd) duurdere versie van de gewone F2000.
                                          Ik zou een foto posten, maar vind er geen online.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X