Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• voor een KCNC 160 mm van 73 gram
    achter een Alligator windcutter van 62 gram

achterste had ik nog van vorig sesoen, enkel nieuwe voor gekocht en deze was goedkoper en lichter als de vorige.

in de zomer komen er voor de Alpen toch 2 Storm SL schijven van 160mm op.
    Die alligators en kcnc zijn goed genoeg voor hier en de ardennen maar echt lange afdalingen....
    heb er hier 2 liggen die redelijk verkleurd zijn en niet goed meer 'pakken'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
      klaar voor zomer sesoen 2011 (fiets dan toch al )
      Blijf ik toch maar een raar zicht vinden, zo'n voorvork met 1 poot...
      Ik zou dat niet snel vertrouwen denk ik zo.

Comment

• Lefty is in mijn ogen nog altijd een van de betere XC vorken op de markt op dit moment.
        Licht,gelagerd,duurzaam,stijf,...
        enkel wat duur, ik rijd er nu al 2-3 jaar mee en die veringen krijgen serieus wat klappen.
        Zeker de vering op mijn Scalpel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
          Dat ding buigt nochthans minder dan een vork met twee poten. En hij zal wel zeker even sterk zijn ook.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Hier nog eens m'n fietsje posten, is zeker geen groot kapitaal waard maar ideale beginnersfiets. Nog steeds supertevreden van Ondertussen wel al nieuwe fietscomputer en GP4000s gelegd (had origineel GP4000 liggen)

Het wordt wel eens tijd dat ik kijk voor volwaardige fietspedalen, zitten er al op sinds de aankoop maar m'n pa vindt dat gemakkelijk...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
              Hier nog eens m'n fietsje posten, is zeker geen groot kapitaal waard maar ideale beginnersfiets. Nog steeds supertevreden van Ondertussen wel al nieuwe fietscomputer en GP4000s gelegd (had origineel GP4000 liggen)

Het wordt wel eens tijd dat ik kijk voor volwaardige fietspedalen, zitten er al op sinds de aankoop maar m'n pa vindt dat gemakkelijk...
              Kleur vind ik al super!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                Lefty is in mijn ogen nog altijd een van de betere XC vorken op de markt op dit moment.
                Licht,gelagerd,duurzaam,stijf,...
                enkel wat duur, ik rijd er nu al 2-3 jaar mee en die veringen krijgen serieus wat klappen.
                Zeker de vering op mijn Scalpel...
                Ik zal de laatste zijn om iets slechts over die vork te zeggen, maar ik zie mezelf daar ook niet mee rijden. Het gevoel om 1 been ipv 2 te zien als je aan dat stuur aan het trekken bent, lijkt me extreem bizar

Vandaag eens met Conti Race King 2.2 supersonic gereden, omdat ik nogal een lichtgewicht ben rond 1,2-1,3 bar. Dat was duidelijk te weinig (achteraan dan toch), het was echt zwalpen bij momenten, dus 1,8 zou hopelijk beter moeten zijn, das voor de volgende keer. Natuurlijk zoals het er nu bijligt is het ideaal voor die bandjes, kan er niet veel meer over zeggen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                  Hier nog eens m'n fietsje posten, is zeker geen groot kapitaal waard maar ideale beginnersfiets. Nog steeds supertevreden van Ondertussen wel al nieuwe fietscomputer en GP4000s gelegd (had origineel GP4000 liggen)

Waar haal je zo'n fietsstaander? Heb thuis dezelfde, maar dan roestig.

Wat zijn dat voor pedalen, click en gewone pedalen in-één ofzo? Dat lijkt me ook handig, ik heb thuis een set gewone pedalen liggen die ik op m'n koersfiets zet om naar de bakker ofzo te gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                    Waar haal je zo'n fietsstaander? Heb thuis dezelfde, maar dan roestig.
                    Euhm, gwn bij de fietsenmaker dacht ik...

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                    Wat zijn dat voor pedalen, click en gewone pedalen in-één ofzo? Dat lijkt me ook handig, ik heb thuis een set gewone pedalen liggen die ik op m'n koersfiets zet om naar de bakker ofzo te gaan.
                    Jup!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                      Dat soort pedalen is idd heel handig als je niet àl te intensief de klikpedalen gebruikt. Het klikmechanisme is wel minder goed dan bij volwaardige klikpedalen, maar die dingen zijn goedkoper ook.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik heb in september de Rockrider 8.2 gekocht bij Decathlon:

Sindsdien al bijna iedere week een tourtocht mee gereden, ik ben er wel tevreden van. Prijs/kwaliteit moeilijk te evenaren

Comment

• Da's waar, en ik moet zeggen dat hij er tegenwoordig erg goed uitziet!
                          Die witte wielen en nieuwe vork, knap.
                          Zijn dit uw foto's? Ik vind dat dat zadel nogal laag staat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                            Da's waar, en ik moet zeggen dat hij er tegenwoordig erg goed uitziet!
                            Die witte wielen en nieuwe vork, knap.
                            Zijn dit uw foto's? Ik vind dat dat zadel nogal laag staat.
                            Neen zijn mijn foto's niet maar is exact dezelfde behalve de pedalen.

Comment

• Yeah! Na bijna 3 jaar rond te schokken op dual-side pedalen, eindelijk overgeschakeld op SPD's!

99.5€ in de Decathlon, goed om mee te starten denk ik...

En het past nog bij m'n kader

Comment

• Met welke schoenen reed je voorheen?
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Mijn Stumpy Marathon Carbon van 2007 die ik destijds zelf "renoveerde" heeft een nieuwer broertje gekregen, hij zal dus gedegradeerd worden tot winter "mudbike"

Heb het frame, de crank en de vork tweedehands gekocht ( was nieuw gekocht van sept 2010) door de eigenaar en in schitterende conditie, aangezien ik de geo van zo'n 17" stumpjumper super rijden is voor mij dan toch kon ik deze niet laten staan, opgebouwd met volgende componenten :

S-works 17" 26" HT 2010 frame
                                  S-works carbon crank met keramische lagers en speci kettingbladen
                                  S90 Futureshock Brain speci vork 90mm tapered model
                                  Cane creek headset
                                  XTR voorderrie
                                  XTR achterderrie
                                  Yumeya ketting 9 speed
                                  XT cassette 9 speed
                                  XT hydr schijfremmen met XTR schijven 180 voor en 160 achter
                                  Mavic Crosmax SLR wielen met Furious Fred of RR
                                  XTR pedalen
                                  Rithey WCS Carbon zadelpen 400mm
                                  Ritchey WCS Carbon flatbar 580mm
                                  XTR Shifters
                                  Selle Italia C2 gelflow zadel

Alles bij elkaar zoals op foto zit ie op 9.8kg , ik ben er deze avond voor het eerst mee op pad geweest, serieus afgezien aangezien ik sinds september vorig jaar niet meer had gefietst omwille van een operatie aan m'n vingers/hand ( gevolg van een ongeval met een zaagmachine lang geleden waarbij er 3 vingers na ettelijke operaties terug aangezet geweest zijn ) . Eigenlijk langer pijn gehad dan verwacht en nu pas in staat om terug te fietsen... Serieus afgezien, niet door m'n hand maar eerder m'n conditiepeil , amai... via Waregem, Nokere, Wortegem, Anzegem, kluisberg, Tiegemberg en via Deerlijk terug huiswaards, hoofdzakelijk baan en waar ik wat wist wat onverharde strookjes meegenomen en 65 km later volledig het gat af thuisgekomen ... morgen zullen de beentjes stijf zijn denk ik .

M'n eerste indrukken zijn super, een schitterende fiets om te rijden, snel, heerlijke klimmer en stuurt enorm goed, enkele keren gestopt om wat te sleutelen aan de braininstelling van de vork en eens die ok staat doet die schitterend z'n werk ( mag ook wel voor die prijs )

Enkele plaatjes :

Comment

• Nice!

Als je eens rond Oudenaarde gaat MTB-en, laat maar weten. Ik vind het nu wel MTB-weer worden. Ik zou ook nog eens goed off road moeten gaan.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Wow, geschift knappe bike, niet alleen mooi maar vooral nette kwaliteit, geniet ervan.
                                      Begin meer en meer 'specialized minded' te worden, die kerels maken echt wel straffe dingen (ook qua gear).

Na 6 maanden niet fietsen direct een tocht van 65km rond Nokere/Anzegem, tjah, wat had je gedacht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                        Wow, geschift knappe bike, niet alleen mooi maar vooral nette kwaliteit, geniet ervan.
                                        Begin meer en meer 'specialized minded' te worden, die kerels maken echt wel straffe dingen (ook qua gear).

Na 6 maanden niet fietsen direct een tocht van 65km rond Nokere/Anzegem, tjah, wat had je gedacht
                                        tja, de beentjes laten zich voelen , maar fijne omgeving om te rijden.
                                        Specialized is een merk dat niet iedereen in de smaak valt, vele fanatiekelingen vinden het een saai merk... Misschien is dat wel zo maar ik blijf het fijne en kwalitatieve fietsen vinden die voor mij perfect zitten en rijden, en of een ander dat dan saai vind, tja dan is dat maar zo , het is een beetje zoals auto's, ik rij ook al jaren met een saai merk, maar ik heb er ook weinig tot geen prullen mee . Wat ik wel z'n geld in mijn ogen niet waard is dat is die carbon crank, nieuw kom je met 800 euro niet toe denk ik en dat is er wel over, ze draait heel licht en soepel maar dat kun je met andere die half zoveel kosten ook wel denk ik... omdat de verkoper mij een aanbod deed voor de set ( ik had initieel enkel intresse in het frame ) die ik niet kon laten staan dan maar alles genomen. ( zo'n S90 vork gaat ook bijna 1000 euro gaan kosten nieuw ! )
                                        Last edited by Audidriver; 17/04/2011, 08:37.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                          Mijn Stumpy Marathon Carbon van 2007 die ik destijds zelf "renoveerde" heeft een nieuwer broertje gekregen, hij zal dus gedegradeerd worden tot winter "mudbike"

Heb het frame, de crank en de vork tweedehands gekocht ( was nieuw gekocht van sept 2010) door de eigenaar en in schitterende conditie, aangezien ik de geo van zo'n 17" stumpjumper super rijden is voor mij dan toch kon ik deze niet laten staan, opgebouwd met volgende componenten :

S-works 17" 26" HT 2010 frame
                                          S-works carbon crank met keramische lagers en speci kettingbladen
                                          S90 Futureshock Brain speci vork 90mm tapered model
                                          Cane creek headset
                                          XTR voorderrie
                                          XTR achterderrie
                                          Yumeya ketting 9 speed
                                          XT cassette 9 speed
                                          XT hydr schijfremmen met XTR schijven 180 voor en 160 achter
                                          Mavic Crosmax SLR wielen met Furious Fred of RR
                                          XTR pedalen
                                          Rithey WCS Carbon zadelpen 400mm
                                          Ritchey WCS Carbon flatbar 580mm
                                          XTR Shifters
                                          Selle Italia C2 gelflow zadel

Alles bij elkaar zoals op foto zit ie op 9.8kg , ik ben er deze avond voor het eerst mee op pad geweest, serieus afgezien aangezien ik sinds september vorig jaar niet meer had gefietst omwille van een operatie aan m'n vingers/hand ( gevolg van een ongeval met een zaagmachine lang geleden waarbij er 3 vingers na ettelijke operaties terug aangezet geweest zijn ) . Eigenlijk langer pijn gehad dan verwacht en nu pas in staat om terug te fietsen... Serieus afgezien, niet door m'n hand maar eerder m'n conditiepeil , amai... via Waregem, Nokere, Wortegem, Anzegem, kluisberg, Tiegemberg en via Deerlijk terug huiswaards, hoofdzakelijk baan en waar ik wat wist wat onverharde strookjes meegenomen en 65 km later volledig het gat af thuisgekomen ... morgen zullen de beentjes stijf zijn denk ik .

M'n eerste indrukken zijn super, een schitterende fiets om te rijden, snel, heerlijke klimmer en stuurt enorm goed, enkele keren gestopt om wat te sleutelen aan de braininstelling van de vork en eens die ok staat doet die schitterend z'n werk ( mag ook wel voor die prijs )

Enkele plaatjes :

Bijzonder knap frame met die doorlopende bovenbuis!

Comment

Working...
                                          X