Ik ben niet voor specialized, maar ze maken natuurlijk wel knappe, goede fietsjes.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
M'n fietsen - part II
Collapse
X
-
Inderdaad, wat een fietsWeer serieus aan het twijfelen geslagen om er toch maar een MTB bij te kopen, naast de koersfiets mja
Trouwens, is dit geen serieus batje?
Ultegra, GP400S, Selle Italia, Mavic, 7.9kg etc.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenCanyon is daarvoor 'gekend' en het is zeker een goede koop.
Ik zou wel een witte nemen, zo'n zwarte is niet echt mooi irl imo.
Last edited by Jakkel; 19/04/2011, 16:28.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk zou 't wel weten hoor!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenIk ook, geen ultegra, liever iets van SRAM erop.
Btw, collega van me heeft net een Cannondale Supersix HM met SRAM Red erop besteld in 't mat zwart.
3.600 euro en 6,6 kg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk snap niet wat iedereen in die Canyons ziet. Zo ultra goedkoop zijn die niet hoor. Leg 400 euro op en je hebt een Cannondale CAAD 10 met Ultegra die 7,6 kg weegt. Plus een levenslange garantie op het frame, meer restwaarde en de service van de dealer erbij. Ik zou 't wel weten hoor!
En uw collega, jij hebt hem toevallig niet een klein beetje geholpen in zijn keuze
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenOK, maar hou rekening met de prijsklasse. Op een fiets van 1200 is 400 wel ff 30% erbij é
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenEn uw collega, jij hebt hem toevallig niet een klein beetje geholpen in zijn keuze
Hij wilde eerst voor een Moozes gaan. Maar na mijn argumenten is hij voor de Cannondale gegaan. De dealer ken ik ook goed en die geeft een bijzonder goede naservice. En dat kan soms wel eens handig zijn hé. Eigenlijk mag die mij wel eens een percentje beginnen geven, want dankzij mij heeft die al veel Cannondales extra verkocht hoor.
Comment
-
Als je zuiver voor prijs/kwaliteit gaat, kan je idd niet om Canyon heen, maar zelf zou ik de meerprijs voor een Cannondale ook met plezier op leggen. Ten eerste omwille van de kwaliteit, ten tweede omdat Cannondale tegenwoordig niet meer zo duur is (je krijgt meer waar voor je geld) en ten derde omdat ik al 20 jaar met Cannondales rondbol. Dan doet het merk je wel iets.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenKzou het persoonlijk ook zo doen, zeker omdat ik helemaal geen mechanieker ben. Cannondale is inderdaad best 'goedkoop', zoek maar eens een Carbon 29'er voor dezelfde prijs bij bv Trek/Giant/Merida/etc...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenHuh? Nu ook niet overdrijven. Cannondale is niet goedkoper dan Trek of Giant. Geen idee waar Merida zich tegenwoordig situeert, maar het lijkt me ook weinig waarschijnlijk dat dat merk duurder is dan Cannondale.
Carbon 29'er Trek: 3500€
Carbon flash 3 Cannondale: 2500€
Dus zelf met verschillende afmontage/dealers is het prijsverschil er toch wel. Als je nog voor 1000€ kan upgraden achteraf...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenDat dacht ik ook, maar in dit voorbeeld is het wel zo:
Carbon 29'er Trek: 3500€
Carbon flash 3 Cannondale: 2500€
Dus zelf met verschillende afmontage/dealers is het prijsverschil er toch wel. Als je nog voor 1000€ kan upgraden achteraf...
Comment
-
Ik ben van plan om eens mijn oude stallion in te ruilen voor een nieuwe fiets. Het beestje is ondertussen 20 jaar oud vermoed ik (nog met de versnellingen aan de stang), maar rijdt nog perfect, enkel het kader is me te klein geworden.
Ik ben dus eens op zoek gegaan naar een mogelijke vervanger en ben op het volgende gestoten: Fausto Coppi Mythical met carbon voorvork, 2x9 campagnolo xenon (crank 50-39), 9.9 kg, 1 jaars fabrieksgarantie op kader,...
Alleen vind ik weinig van ervan terug op het internet en persoonlijk ken ik er ook wel te weinig van.
Ik ben dus op zoek naar een goede basisfiets voor een amateur die wekelijks wel eens toerke zal doen hier in de regionen (Heuvelland/Kluisberg/...) van rond de 70-100 km.
Weliswaar wel met klikpedalen
Iemand ervaringen/bedenkingen die je zou willen delen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk BerichtenVoila, net besteld
Giro : Monza Rood/Wit Rocloc5
Ultima : Focus 3 Bibshort Black
Team HTC/Highroad 2011 Koerstrui
Direct de helm eens gepast en fuck, wat een verschil met mijn huidige helm... Pasvorm sluit zoveel beter aan en voelt zoveel beter.
Deze middag eens alles gaan testen, superbenieuwd!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk BerichtenWeliswaar wel met klikpedalen
Ervaringen niet echt, maar 10kg is aan de hoge kant imo.
Comment
-
Vandaag een setje kledij besteld bij Willems cycling, nu nog een koersfiets
Eén ding weet ik al zeker, het wordt een nieuwe Cannondale of een occassie Pinarello(die zijn iets te duur nieuw). Ben al 20 jaar trouwe Cannondale rijder, maar ben absoluut verzot op de kaders van Pinarello.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk BerichtenIk ben van plan om eens mijn oude stallion in te ruilen voor een nieuwe fiets. Het beestje is ondertussen 20 jaar oud vermoed ik (nog met de versnellingen aan de stang), maar rijdt nog perfect, enkel het kader is me te klein geworden.
Ik ben dus eens op zoek gegaan naar een mogelijke vervanger en ben op het volgende gestoten: Fausto Coppi Mythical met carbon voorvork, 2x9 campagnolo xenon (crank 50-39), 9.9 kg, 1 jaars fabrieksgarantie op kader,...
Alleen vind ik weinig van ervan terug op het internet en persoonlijk ken ik er ook wel te weinig van.
Ik ben dus op zoek naar een goede basisfiets voor een amateur die wekelijks wel eens toerke zal doen hier in de regionen (Heuvelland/Kluisberg/...) van rond de 70-100 km.
Weliswaar wel met klikpedalen
Persoonlijk zou ik sowieso voor een iets duurder model gaan als je wekelijks 70-100 km wil bollen. Niet omdat dat nodig is, wel omdat een betere, iets lichtere fiets gewoon leuker is. Maar goed, dat moet ieder voor zich uitmaken natuurlijk.
Als je een eindereeksmodel of een jonge tweedehandse fiets koopt, hoeft zo'n "duurder" model niet eens duurder te zijn. Vergeet ook niet dat je nog kan afdingen van de prijs als je bij een dealer koopt.
Comment
Comment