Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
    Vandaag een setje kledij besteld bij Willems cycling, nu nog een koersfiets

Eén ding weet ik al zeker, het wordt een nieuwe Cannondale of een occassie Pinarello(die zijn iets te duur nieuw). Ben al 20 jaar trouwe Cannondale rijder, maar ben absoluut verzot op de kaders van Pinarello.
    Heel gelijkaardige situatie aan de mijne.

Alleen kocht ik de Pina destijds vooral omdat ik er een koopje aan kon doen. Anders was het een Cannondale geweest.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Heel gelijkaardige situatie aan de mijne.

Alleen kocht ik de Pina destijds vooral omdat ik er een koopje aan kon doen. Anders was het een Cannondale geweest.

U hebt goede smaak

Gezien mijn redelijk euh volslankheid is het vooral belangrijk om een setje deftige velgen te hebben en iets minder belangrijk welke groep en gewicht van de fiets en dergelijke. UIteraard moet het nu ook weer geen sora groep zijn hé, ik heb liefst wel een beetje deftig materiaal.

Ik ben absoluut fan van deze, maar is een carbon frame , voor de rest perfect

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
        Wat kost zoiets?
        Ervaringen niet echt, maar 10kg is aan de hoge kant imo.
        Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Wat kost die Coppi eigenlijk? Coppi is geen onbekend merk hoor, maar je ziet het niet veel bij ons.
        Persoonlijk zou ik sowieso voor een iets duurder model gaan als je wekelijks 70-100 km wil bollen. Niet omdat dat nodig is, wel omdat een betere, iets lichtere fiets gewoon leuker is. Maar goed, dat moet ieder voor zich uitmaken natuurlijk.
        Als je een eindereeksmodel of een jonge tweedehandse fiets koopt, hoeft zo'n "duurder" model niet eens duurder te zijn. Vergeet ook niet dat je nog kan afdingen van de prijs als je bij een dealer koopt.
        Deze komt op 499, zonder klikpedalen weliswaar

Wat denken jullie zelf.
        Persoonlijk zie ik het momenteel niet zitten om 1000 € uit te geven aan een fiets. Een maximum van 700 alles inclu lijkt me ok

EDIT: mochten jullie nog een goeie 2dehands weten staan in 58-60 binnen die prijsrange, mag je dat ook altijd laten weten
        Last edited by B3noît; 21/04/2011, 14:59.
        2009 BMW E91 320d
        2002 BMW E46 M3
        2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
        2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

U hebt goede smaak

Gezien mijn redelijk euh volslankheid is het vooral belangrijk om een setje deftige velgen te hebben en iets minder belangrijk welke groep en gewicht van de fiets en dergelijke. UIteraard moet het nu ook weer geen sora groep zijn hé, ik heb liefst wel een beetje deftig materiaal.

Ik ben absoluut fan van deze, maar is een carbon frame , voor de rest perfect

http://nl.kapaza.be/limburg/pinarell...a-55016075.htm
          Mijn pa heeft een F4 13 met Ultegra. Hij weegt 90-95 kg. Geen probleem.
          Mijn pa kocht die trouwens nadat ik mijn Prince in huis haalde. Voordien reed hij met Cannondale, omdat ik ook met Cannondale reed/rijd.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
            Deze komt op 499, zonder klikpedalen weliswaar

Wat denken jullie zelf.
            Persoonlijk zie ik het momenteel niet zitten om 1000 € uit te geven aan een fiets. Een maximum van 700 alles inclu lijkt me ok

EDIT: mochten jullie nog een goeie 2dehands weten staan in 58-60 binnen die prijsrange, mag je dat ook altijd laten weten
            Voor 499 € is dat natuurlijk helemaal geen slechte fiets, maar voor een koersfiets is dat echt wel goedkoop. In die zin dat je nieuw niet snel goedkoper zal vinden. Ik zou idd een tweedehandse van een paar jaar nemen. Zoek eens op Kapaza en post dan wat je aanstaat als je commentaar wil.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Mijn pa kocht die trouwens nadat ik mijn Prince in huis haalde. Voordien reed hij met Cannondale, omdat ik ook met Cannondale reed/rijd.
              Zoeentje dus, maar anders afgemonteerd:

120d Hatch Edition Sport

Comment

Awel, de bedoeling is om terug meer te gaan fietsen en zo terug onder de 90 kilo te geraken.

Ik heb altijd m'n twijfel bij zo'n carbon frame voor een iets zwaardere rijder zoals mezelf, geen idee waarom eigenlijk.

Comment

Ik heb altijd m'n twijfel bij zo'n carbon frame voor een iets zwaardere rijder zoals mezelf, geen idee waarom eigenlijk.
                  Ik weeg 87 momenteel, heb een carbon frame, ik kan met m'n fiets zonder problemen op een stoeprand springen en heb onlangs m'n achterbrug beschadigd. (zie terug in dit topic ergens) Niks van gevoeld en het pas thuis gezien.
                  Probleem met zwaarder wegen is bandendruk, de regel zou zijn "je gewicht delen door 10" Das dus 8.7 min op m'n bandjes.==>hoger risico op springen en een pomp vinden die zo'n druk kan zetten is ook geen scenicure.

Comment

Awel, de bedoeling is om terug meer te gaan fietsen en zo terug onder de 90 kilo te geraken.

Niet geheel onlogisch om zo te denken, maar nergens voor nodig. Trouwens, een deftig aluminium frame is ook erg licht, tegenwoordig. Een CAAD10 van Cannondale zou 1050 gram wegen, ofte 200 gram minder dan de al lichte CAAD9. Redelijk zot als je het mij vraagt ...
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Op 2dehands is hij 200 euro goedkoper

http://www.2dehands.be/fietsen/fiets...fiets&start=21
                      Deftig gerief.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Niet geheel onlogisch om zo te denken, maar nergens voor nodig. Trouwens, een deftig aluminium frame is ook erg licht, tegenwoordig. Een CAAD10 van Cannondale zou 1050 gram wegen, ofte 200 gram minder dan de al lichte CAAD9. Redelijk zot als je het mij vraagt ...
                        Je zegt het: 'zou' 1050 gr wegen.
                        Fabieksopgaves zijn altijd wel leuk. En ik heb al gemerkt dat ze daar bij Cannondale dikwijls serieus kunnen overdrijven. Ik heb al berichten gelezen dat een CAAD10 1.309 gr zou wegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Je zegt het: 'zou' 1050 gr wegen.
                          Fabieksopgaves zijn altijd wel leuk. En ik heb al gemerkt dat ze daar bij Cannondale dikwijls serieus kunnen overdrijven. Ik heb al berichten gelezen dat een CAAD10 1.309 gr zou wegen.

http://weightweenies.starbike.com/fo...5561&start=100
                          Idd, "zou" omdat ik weet dat ze al eens overdrijven.
                          1309 g lijkt mij al aanvaardbaarder. Jammer dat er niet staat voor welke maat dat geldt. Idem voor de CAAD9.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Voor 499 € is dat natuurlijk helemaal geen slechte fiets, maar voor een koersfiets is dat echt wel goedkoop. In die zin dat je nieuw niet snel goedkoper zal vinden. Ik zou idd een tweedehandse van een paar jaar nemen. Zoek eens op Kapaza en post dan wat je aanstaat als je commentaar wil.

Wat denken jullie hiervan:
                            2009 BMW E91 320d
                            2002 BMW E46 M3

Comment

Beetje moeilijk te beoordelen zonder de ouderdom en de slijtage (of aantal km) te kennen. Nu, als vraagprijs, lijkt die prijs mij op het eerste zicht wel OK. Die kerel verwacht ook duidelijk dat mensen nog gaan afbieden.
                              Wel opmerkelijk: die fiets heeft blijkbaar twee verschillende crankarmen. De linkse is zwart, de rechtse aluminiumkleur.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Beetje moeilijk te beoordelen zonder de ouderdom en de slijtage (of aantal km) te kennen. Nu, als vraagprijs, lijkt die prijs mij op het eerste zicht wel OK. Die kerel verwacht ook duidelijk dat mensen nog gaan afbieden.
                                Wel opmerkelijk: die fiets heeft blijkbaar twee verschillende crankarmen. De linkse is zwart, de rechtse aluminiumkleur.
                                Is dat niet gewoon de binnenkant van de arm en gewoon aan de buitenkant ook zwart?

Welke prijs zou jij er dan proberen voor te geven?
                                Wat betreft aantal km's mocht je op iets van een 2-/3000 kms gokken
                                2009 BMW E91 320d
                                2002 BMW E46 M3

Comment

Is dat niet gewoon de binnenkant van de arm en gewoon aan de buitenkant ook zwart?

Welke prijs zou jij er dan proberen voor te geven?
                                  Wat betreft aantal km's mocht je op iets van een 2-/3000 kms gokken
                                  Geen idee. Zijn er crankstellen die aan de binnenkant niet gelakt zijn?
                                  Het crankstel op de foto ken ik niet direct.

Welke prijs? Hoe minder hoe beter natuurlijk. Je zou eens kunnen gaan kijken (met iemand die er iets van kent indien mogelijk) en als je dan nog interesse hebt, beginnen met een bod van 500 €.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Aangezien ik vorige week een lekke band heb gehad, ben ik op zoek naar nieuwe buitenband.

Ik rij/reed rond op Continental GP4000S. Zijn deze nog altijd toppers op vlak van buitenband of zijn er tegenwoordig al betere beschikbaar?

Comment

• Vanmiddag bij Smout een Ridley Orion zien staan voor 1499 euro zomeractie, volledig Ultegra afgemonteerd incl Ultegra triple crankstel. Lijkt me wel een zeer mooie prijs, enkel het setje velgen dat gemonteerd was leek me iets mindere kwaliteit.

Comment

• Kameraad zijn eerste koersfiets, ben pokkejaloers

Cube

Comment

Working...
                                        X