Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik wil een nieuwe fiets.

Alleen een beetje duur naar m'n goesting. 50.000 EUR.

Is wel 100 km/u snel en heeft een autonomie van 200km.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
      Link naar die ebayshop?

'k zie nu wel dat ze van die Sky truitjes enkel nog XL hebben, vandaar de lagere prijs...
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Damn, hier kriebelt het ook om een koersfiets te kopen!
        Maar ik ken mezelf, ik ga een carbonnen frame willen. Net zoals bij m'n MTB die ik al 1j heb ofzo en die 10x is buitengekomen. Ik vermoed wel dat wegfietsen meer m'n ding is dan MTB'en.
        Ik hou van het preciziewerk, het aërodynamisch van't concept, minder 't "baggeren" van de MTB.
        Nu ik de MTB heb, ga ik die niet weg doen natuurlijk. 't Heeft genoeg gekost
        Een goede vriend van semi-pro een tijd geleden, trainde samen met Morreau, Boonen O grady etc....
        En die rijdt Orbea....Zijn er specifieke merken aan te raden, bang for bucks. M'n MTB is een Trek en die bevalt me wel...
        Alle info is welkom!
        Last edited by ; 27/07/2011, 16:53.

Comment

• Als ik nog een carbonframe koop, wordt het 90% zeker een FSM. Goede fietsen en zeker voor die prijs. Niet echt bekend bij het grote publiek. Oja, het is Belgisch al heeft het een Italiaans imago.

Comment

• Als je echt bang for buck wil, blijf je mijn inziens best weg van een volledig carbon frame.

Voor de rest zijn TREK en BULLS twee value for money merken.

Comment

• Wat is het budget?
              Canyon is anders ook een aanrader, maar die kan je niet bij de fietsenmaker kopen, dus valt die mss af.
              Een Cannondale kost iets meer, maar een basic Flash Carbon is goed genoeg.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                Wat is het budget?
                Canyon is anders ook een aanrader, maar die kan je niet bij de fietsenmaker kopen, dus valt die mss af.
                Een Cannondale kost iets meer, maar een basic Flash Carbon is goed genoeg.
                Da's een goeie vraag.
                M'n trek MTB was close to 2k.
                't Is omdat ik de prijscategoriën niet ken bij de wegfietsen.
                Maar dat gaat natuurlijk van enkel tot vijdubbel en meer, hard to say.

Wat zijn de beginprijzen voor een deftige groep op een carbonnen frame, tussen de betere merken?
                Is dat 1k? 1,5k? 2k?

Comment

• De koopgids 2011 van Fietswereld is handig om een overzicht te krijgen op koersfietsen.

Comment

• Zo een FSM Squadra frame kost 999 euro. Ik denk dat je voor 1900-2000 euro ene met Ultegra hebt, veel hangt af van de andere onderdelen.

Voor gelijkaardige kwaliteit betaal je makkelijk 2000 euro voor de kader http://www.fsm-procyclingline.eu/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                      Da's een goeie vraag.
                      M'n trek MTB was close to 2k.
                      't Is omdat ik de prijscategoriën niet ken bij de wegfietsen.
                      Maar dat gaat natuurlijk van enkel tot vijdubbel en meer, hard to say.

Wat zijn de beginprijzen voor een deftige groep op een carbonnen frame, tussen de betere merken?
                      Is dat 1k? 1,5k? 2k?
                      Hola. Ik zie net dat ik mij daar toch even mispakt heb. Ik zat met mijn hoofd bij MTB's i.p.v. koersfietsen. Nu, voor een carbon racefiets van Cannondale of Canyon geldt hetzelfde.
                      Wel meer dan 2k bij Cannondale.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Eindelijk wat meer kleur!
                        Celeste stuurlint en bandjes (Michelin Pro 3 Race C) laten plaatsen, vind het wel een optische verbetering!

Comment

• Inderdaad, dat zijn dan ook nog kleuren die je vaak ziet op Bianchi's. Het staat hem/haar() goed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                            Iemand die weet waarop je moet letten bij de aankoop van fietstrainer/rollen voor koersfiets?

'k heb het een beetje gehad dat ik iedere keer ik vrij heb, het buiten water giet en met oog op de winter (en solden momenteel) ben ik geneigd om eventueel rollen aan te kopen.
                            Maar ik heb gezien dat er enorme verscheidenheid is aan modellen en ik ken er eigenlijk vrij weinig van.
                            ...
                            Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                            Ik heb een Tacx Sirius en doe er ondertussen al 2 jaar mee wat veel is voor mij Ondertussen begint er wel al sleet op te komen maar kom. Ik doe niet echt normaal op die rollen.(al 2 keer gevallen, dat zegt genoeg zeker)
                            Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                            Bij de Flow zit geen borstband. Je moet een borstband hebben van een andere hartslagmeter, anders kan de flow je hartslag niet meten. Als je die aanhebt, dan kan de flow je hartslag meten. Een Cadanssensor zit erbij.
                            Je moet wel een beetje handig zijn om zo'n flow in elkaar te steken, maar moeilijk is het niet.
                            De flow meet ook nog je wattage, via de computer kan je instellen of je wilt klimmen, je kunt de motor op een bepaalde rem instellen (maar feitelijk komt dit ophetzelfde neer, althans gevoelsmatig), duurtijd, snelheid, afstand, en dat is het zowat denk ik.
                            Toch even vermelden dat ik vandaag om een Flow ben geweest.
                            Eerste indruk: Echt wat ik zoek! De andere as erop gemonteerd en direct aan het koersen geweest. De borstband van een oude polar aan gedaan en die registreert perfect. Verder ook wat zitten prutsen met wat je er allemaal mee kunt: het instellen van de rem en verkrijgen van snelheid/pols op het scherm samen met duur/km van de trip lukt momenteel perfect.

Wat betreft cadans en wattage wordt het nog wat wennen. Weet ook niet echt goed welke waarden je ongeveer moet halen momenteel.

In ieder geval: na lang uitzoeken wat ik wou ben ik tevreden van de aankoop.
                            2009 BMW E91 320d
                            2002 BMW E46 M3
                            2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                            2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Ik wil een nieuwe fiets.

Alleen een beetje duur naar m'n goesting. 50.000 EUR.

Is wel 100 km/u snel en heeft een autonomie van 200km.
                              Brooks zadel, duidelijk een kenner

Comment

Lelijk ding.
                                "Enkele jaren oud" zal ook wel een understatement zijn. Lijkt mij toch makkelijk tien jaar of ouder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                                  Inderdaad, dat zijn dan ook nog kleuren die je vaak ziet op Bianchi's. Het staat hem/haar() goed.
                                  't is duidelijk een haar hè!
                                  Grappig dat ge na iets veranderd te hebben altijd denkt dat het fietsen beter gaat..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                    Over wat ging die reactie van mij? Ik vind ze niet direct terug.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Over wat ging die reactie van mij? Ik vind ze niet direct terug.
                                      Zo'n bizar (TT) frame dat op een platte blubberpudding leek.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                        Op ebay een schoon truitje gekocht

De prijzen die ze elders vragen zijn soms echt té...
                                        Ik zwoer vroeger om nooit geld uit te geven aan die officiële truitjes als die van de Decathlon het even goed doen.

En dat doen ze.

Maar ze zien er niet zo goed uit :-)
                                        Nondedju. M'n truitje is binnen maar is echt te klein...
                                        Mag dus de deur voor dezelfde prijs (46 euro). Verzending inbegrepen.
                                        't Is echt goed materiaal maar de XL is echt wel klein uitgevallen.

Ik weeg er 89. 'k Schat dat het ideaal is voor iemand die rond de (75-)80 weegt.

PM me maar. Anders zwier ik hem op kapaza of 2dehands.

Comment

• Eerst truitjes passen bij de LBS en dan op internet bestellen

Had ik in het begin ook maar nu bestel ik enkel truitjes gemaakt door Craft, die zijn altijd XL bij mij.

Comment

Working...
                                          X