Oorspronkelijk geplaatst door Beta
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
M'n fietsen - part II
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenIk heb nooit het gevoel dat de remmen van mijn koersfiets ondermaats zijn, dat remt harder dan ik aankan. (lees: uit het zadel schieten en op je voorwiel ballanceren)
Moet wel zeggen dat mijn blokjes als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenIdd al kan dat ook van de wielen afhangen. Met mijn DT Swisses rem ik ook trager dan met mijn Fulcrum R7's. Best regelmatig es "droogremmen", dwz efjes uwen rem aanraken zodat de velgrand wat wordt droog gemaakt.
Was echt gietende regen, blaasjes op de baan, remde voor geen meter nog, dat in volle afdaling.
Als je 100m verder een bocht zag moest je al volop beginnen remmen en kwam je precies nog te hard daar aan.
Ik heb me al comfortabeler gevoeld in een afdaling.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenBeter remmen gaat ook door de velgrand(als je die hebt) te ontvetten of sowieso proper te houden. Carbon velgranden zijn voor mij uit den boze. Die remmen sowieso minder goed dan de alu's en ik vind de remmen van een baanfiets sowieso al ondermaats als je ze vergelijkt met de schijfremmen van een mtb..
De eerste paar u remden ze dan ook erg goed, maar ls je dus al100km gereden hebt met redelijk wat afdalingen zit er toch terug een laagje vuiligheid op, als het dan begint te gieten heb je dus niks remkracht meer he.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichtentegenwoordig zouden er remblokjes bestaan voor carbon velgen die een evengoede remkracht hebben dan die voor alu velgranden.
Veel geld betalen voor lichter materiaal dat dan ook nog eens inboet aan duurzaamheid en betrouwbaarheid, vind ik als wielertoerist een beetje onnozel.
Een lichte fiets willen hebben, is een ziekte als een andere natuurlijk ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenIk heb nooit het gevoel dat de remmen van mijn koersfiets ondermaats zijn, dat remt harder dan ik aankan. (lees: uit het zadel schieten en op je voorwiel ballanceren)
Moet wel zeggen dat mijn blokjes als sneeuw voor de zon verdwijnen.
In een iets meer gecontroleerde situatie, kan ik makkelijker gedoseerd hard remmen en achter het zadel hangen.
Met een MTB heb je dat bandenprobleem veel minder.
Doe anders eens een afdaling in de bergen met een MTB en een racefiets. Met de eerste zal je makkelijker hard durven gaan en later remmen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenOpgelet, deze wielen zullen enkel in heel specifieke omstandigheden gebruikt worden. Ik denk niet dat ik er per jaar meer dan een paar honderden km mee zal rijden.
En met een Brooks zadel kan je me moeilijk een weightweenie noemen hee
Als jong kereltje, wou ik ook altijd licht materiaal op mijn fiets. Dat wel in de tijd toen de meeste lichte onderdelen nog gewoon van aluminium waren, maar toch: dikwijls prijzig voor wat je in je handen kreeg. Soms waren die onderdelen goed, maar af en toe viel dat toch wel tegen.
Nu koop ik enkel nog beproefd materiaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenDat geloof ik graag, maar ik doelde vooral op de stevigheid. Hoe reageert zo'n velg na een aantal jaar gebruiken? Van aluminium velgen weten we dat ze uitslijten. Als dat bij een carbon velg gebeurt, is ze al direct voor de vuilbak, want dan lossen de vezels. Enfin, veronderstel ik toch.
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenVeel geld betalen voor lichter materiaal dat dan ook nog eens inboet aan duurzaamheid en betrouwbaarheid, vind ik als wielertoerist een beetje onnozel.
Een lichte fiets willen hebben, is een ziekte als een andere natuurlijk ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenDus je koopt ze meer als decorstuk? Moet ook kunnen natuurlijk. Ik bedoel dat negatief.
Als jong kereltje, wou ik ook altijd licht materiaal op mijn fiets. Dat wel in de tijd toen de meeste lichte onderdelen nog gewoon van aluminium waren, maar toch: dikwijls prijzig voor wat je in je handen kreeg. Soms waren die onderdelen goed, maar af en toe viel dat toch wel tegen.
Nu koop ik enkel nog beproefd materiaal.
Dit zijn de derde editie van die Hyperon wielen dus ik denk dat ze ondertussen hun strepen al wel verdiend hebben. Verder zijn ze niet nieuw, al zien ze er zo uit. De fietsenmaker waar ik de cassette liet plaatsen dacht trouwens dat het nieuwe wielen waren.
Het bedrag dat deze nieuwe kosten zou ik niet aan racefiets-materiaal geven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenJullie kunnen toch nogal eens doordrammen over iets altijd hoor.
En het ergste van al is dat niemand daar iets aan heeft he.
Ipv tips te geven voor veiliger te kunnen remmen in een wolkbreuk!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIn een wolkbreuk moet je onder een brug wachten tot ze voorbij is, en dan rustig naar huis fietsen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenDat ging dus echt niet he.
Was echt gietende regen, blaasjes op de baan, remde voor geen meter nog, dat in volle afdaling.
Als je 100m verder een bocht zag moest je al volop beginnen remmen en kwam je precies nog te hard daar aan.
Ik heb me al comfortabeler gevoeld in een afdaling.
Dat ken ik
2 jaar terug met nog weinig ervaring in het dalen eens een afdaling gedaan in de gietende regen met nen leegloper achteraan. Ik was bij de eersten beneden, aja dat remde gewoon niets
Sindsdien heb ik wel veel vertrouwen in afdalingen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenDas voor watjes, ik rij altijd door.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenIpv tips te geven voor veiliger te kunnen remmen in een wolkbreuk!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenMet mijn Hyper Sonics heb ik nog geen regenwedstrijden gereden (owv het slechter remmen) maar bij droog weer heb ik zelfs de indruk rapper met de Sonics stil te staan dan met mijn alu's. De speciale remblokjes slijten wel snel.
Remmen in de regen ? Da's zoals op circuit : zolang alle wielen rechtdoor rijden kan je hard knijpen (of het hard remt dat is wat anders ), en je moet ervoor zorgen dat je de bocht induikt NADAT je voldoende afgeremd hebt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDan moet ge ook niet beginnen janken als den boel niet meer remt hé.
Was de eerste keer dat ik in zo'n omstandigheden deftig moest kunnen remmen, wat ook redelijk goed gelukt is dus voor mij niets gebeurd, wou gewoon horen of er misschien dingen waren waar je rekening mee kan houden.
Comment
Comment