Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik heb de mijne ook 2 maand geleden moeten binnen doen. Olie lek ofzo. Een 70€ kosten had ik.

    Comment


    • hoeveel kost eigenlijk zo een "onderhoud" aan u vork ?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
        Sinds vanmorgen heb ik er een fiets bij, een Cannondale F4.
        (foto van een zelfde fiets)


        Enige negatieve is dat de remmen moeten nagekeken worden en het voorwiel uitgelijnd.
        Voor de rest is de fiets goed onderhouden geweest en niet veel op aan te merken, voor €270 kon ik niet sukkelen imo.

        To do: bredere banden (zitten nu genre cyclocross bandjes op) en een smaller stuur.

        Morgen gaat hij al mee op reis naar frankrijk, hopelijk laat ie me niet in de steek.
        Proficiat! Een MTB van het beste merk ter wereld, dat kan nooit verkeerd zijn!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ATI Bekijk Berichten
          Prachtig die f4,maar ik moet nooit geen cannondale meer hebben!Ik heb een f2 gehad en die vork is 3 keer stuk gegaan en ben alle jaren op onderhoud geweest,schandalig vind ik dat voor ne fiets van 1899€ heb wel 25% korting gehad.
          9 jaar intensief MTB gereden met een Fatty D, NOOIT problemen mee gehad, slechts één keer op onderhoud geweest in die 9 jaar. Nu 4 jaar met een Super Fatty, vorig jaar tijdens een wedstrijd de pakking erdoor gevlamd waardoor ik plots plat stond. Heeft me 20 euro voor de herstelling gekost. Was meteen m'n enigste panne die ik ooit gehad heb met een Fatty. Super Fatty heeft nog nooit een onderhoud gehad. Ik heb ook nog nooit traag drukverlies geconstateerd. Voor mij is de Fatty een supervork, superstijf, weinig tot geen onderhoud nodig en een uniek uitzicht. Alleen de Lefty vind ik nog vetter ogen!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ATI Bekijk Berichten
            Prijs u gelukkig
            Nu is het een Fox F32. Past volgens velen niet op een Cannondale (qua looks), maar qua werking wel een stuk beter dan die Super Fatty. Iets slapper, OK, maar dat stoort niet.
            120d Hatch Edition Sport

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              9 jaar intensief MTB gereden met een Fatty D, NOOIT problemen mee gehad, slechts één keer op onderhoud geweest in die 9 jaar. Nu 4 jaar met een Super Fatty, vorig jaar tijdens een wedstrijd de pakking erdoor gevlamd waardoor ik plots plat stond. Heeft me 20 euro voor de herstelling gekost. Was meteen m'n enigste panne die ik ooit gehad heb met een Fatty. Super Fatty heeft nog nooit een onderhoud gehad. Ik heb ook nog nooit traag drukverlies geconstateerd. Voor mij is de Fatty een supervork, superstijf, weinig tot geen onderhoud nodig en een uniek uitzicht. Alleen de Lefty vind ik nog vetter ogen!
              Ik heb hier ne specialized met manitou sx voorvork van jaar 2000 en is nog nooit op onderhoud geweest 11j zonder enig onderhoud en die cannondale f2 van 2008 dat ik in 2009 gekocht hebt (overjaars model) is al 3keer stuk gegaan en ging 1keer per jaar naar 88+ op onderhoud das namelijk niet ver van hier awel op ne fiets van 1899€ dikken brol in mijn ogen!! Ik had zo is zitten googlen en dat probleem hebben heel veel mensen drukverlies bij hun fatty internet staat er vol van zo zie je maar duur is niet altijd beter in mijn ogen is cannondale rotzooi!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ATI Bekijk Berichten
                Ik heb hier ne specialized met manitou sx voorvork van jaar 2000 en is nog nooit op onderhoud geweest 11j zonder enig onderhoud en die cannondale f2 van 2008 dat ik in 2009 gekocht hebt (overjaars model) is al 3keer stuk gegaan en ging 1keer per jaar naar 88+ op onderhoud das namelijk niet ver van hier awel op ne fiets van 1899€ dikken brol in mijn ogen!! Ik had zo is zitten googlen en dat probleem hebben heel veel mensen drukverlies bij hun fatty internet staat er vol van zo zie je maar duur is niet altijd beter in mijn ogen is cannondale rotzooi!
                How how man kalm, ik geef gewoon mijn ervaringen mee hé... .

                Nu, de Fatty zomaar botweg een 'rommelvorkje' noemen omdat je 'r wat pech mee hebt gehad, en zeker het merk Cannondale als rotzooi omschrijven is nogal kort door de bocht. De Fatty is tot op heden nog steeds één van de stijfste en lichtste vorken op de markt. Het concept bestaat al een jaar of twintig en heeft in al die tijd nagenoeg geen wijzigingen ondergaan. Een bewijs dat dit een goed concept is. En de Fatty blijft tot op de dag van vandaag fans hebben, hij wordt nog steeds in de duurdere modellen (Flash carbon) aangeboden. Ik blijf alleszins dikke fan (alhoewel ik stilaan aan het bezwijken ben voor die looks van de Lefty). Tienduizenden km's heb ik al afgelegd met een Fatty, en buiten die luchtpakking die ik er vorig jaar doorgevlamd heb, heb ik nog nooit niks voorgehad. En dat zonder onderhoud. Ik zou wel gek zijn om ooit een andere vork te willen hebben.

                Comment


                • Ja sorry is overdreven van mijn kant,maar hoe zou je zelf zijn een fiets gekocht van 1390€ eigenlijk 1899€ en dan die vork dat 3 keer drukverlies geeft echt triest vind ik,de kader was goed alleen de verf iets minder,mijn vertrouwen in dit merk is gewoon weg.Ik heb één geluk gehad heb een kader gekocht van ktm voor een prikje en alles overgezet en nu de cannondale een week geleden verkocht.Ik moet wel zeggen als ik met die fatty reed wel goed ging ,maarja ik ben gewoon boos op die vork.haha

                  Comment


                  • Heb in een vorig leven ook een Cannondale CAAD4 mtb gehad met een Fatty Ultra 80mm (denk ik) en was daar heel tevreden van.
                    Enkel de naaldjes eens stuk gehad en wat drukverlies in het hooggebergte (zoals ik al zei, in een vorig leven, toen ik daar nog kwam )


                    Na Parijs Roubaix 2003


                    Na de Ardennes Trophy 2003

                    Comment


                    • Trouwens, met die XTR groep rijd ik heden ten dage nog steeds rond, hoe is dat kwa betrouwbaarheid

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                        Trouwens, met die XTR groep rijd ik heden ten dage nog steeds rond, hoe is dat kwa betrouwbaarheid
                        toppie

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          How how man kalm, ik geef gewoon mijn ervaringen mee hé... .

                          Nu, de Fatty zomaar botweg een 'rommelvorkje' noemen omdat je 'r wat pech mee hebt gehad, en zeker het merk Cannondale als rotzooi omschrijven is nogal kort door de bocht. De Fatty is tot op heden nog steeds één van de stijfste en lichtste vorken op de markt. Het concept bestaat al een jaar of twintig en heeft in al die tijd nagenoeg geen wijzigingen ondergaan. Een bewijs dat dit een goed concept is. En de Fatty blijft tot op de dag van vandaag fans hebben, hij wordt nog steeds in de duurdere modellen (Flash carbon) aangeboden. Ik blijf alleszins dikke fan (alhoewel ik stilaan aan het bezwijken ben voor die looks van de Lefty). Tienduizenden km's heb ik al afgelegd met een Fatty, en buiten die luchtpakking die ik er vorig jaar doorgevlamd heb, heb ik nog nooit niks voorgehad. En dat zonder onderhoud. Ik zou wel gek zijn om ooit een andere vork te willen hebben.
                          Allemaal waar, maar toch even opmerken dat de Fatty toch wel al wat wijzigingen doorgemaakt heeft, net zoals de meeste andere verende vorken. Uiterlijk niet zo natuurlijk, maar inwendig toch. De naaldlagers hebben ze natuurlijk wel altijd al gehad.
                          120d Hatch Edition Sport

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                            Heb in een vorig leven ook een Cannondale CAAD4 mtb gehad met een Fatty Ultra 80mm (denk ik) en was daar heel tevreden van.
                            Ik denk dat deze 70 mm veerweg heeft. De super fatty ultra heeft 80 mm.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                              Allemaal waar, maar toch even opmerken dat de Fatty toch wel al wat wijzigingen doorgemaakt heeft, net zoals de meeste andere verende vorken. Uiterlijk niet zo natuurlijk, maar inwendig toch. De naaldlagers hebben ze natuurlijk wel altijd al gehad.
                              Ik doelde vooral op het concept.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Ik denk dat deze 70 mm veerweg heeft. De super fatty ultra heeft 80 mm.
                                Inderdaad. Het was een Fatty Ultra SL of DL. Er zat een lockout op dus ik vermoed een DL. Die had volgens 88+ een dikke 64mm veerweg.

                                Comment


                                • Ik had een super fatty ultra dlr 80

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door ATI Bekijk Berichten
                                    Ik had een super fatty ultra dlr 80
                                    Die heb ik nu ook, super vorkje!

                                    Comment


                                    • Ik heb ondertussen een stuk of 5 fatty's gehad en een stuk of 4 lefty's

                                      Slechts een fatty gehad met een blijvend probleem. Luchtverlies, in het begin een keer per jaar bijpompen, later wekelijks.
                                      Daarna eens op groot onderhoud gestuurd waar zowat het hele binnenwerk vervangen is en het is opgelost. Die fatty rijd nu nog steeds rond.

                                      Het grote voordeel aan headshock is dat het binnenwerk bestaat uit naaldlagers, die kunnen verslijten en gelukkig ook vervangen worden. Kost maar een paar euro en de vork werkt weer als nieuw. Terwijl 'normale' vorken na een tijdje ingesleten vorkpoten hebben en dus goed zijn voor de sloop. Als je een Headshock ieder jaar op onderhoud stuurt en niets breekt gaan ze in theorie makkelijk 10-15 jaar mee, zelfs bij intensief gebruik.
                                      Dit is net iets anders bij een normale vork.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                        Ik heb ondertussen een stuk of 5 fatty's gehad en een stuk of 4 lefty's

                                        Slechts een fatty gehad met een blijvend probleem. Luchtverlies, in het begin een keer per jaar bijpompen, later wekelijks.
                                        Daarna eens op groot onderhoud gestuurd waar zowat het hele binnenwerk vervangen is en het is opgelost. Die fatty rijd nu nog steeds rond.

                                        Het grote voordeel aan headshock is dat het binnenwerk bestaat uit naaldlagers, die kunnen verslijten en gelukkig ook vervangen worden. Kost maar een paar euro en de vork werkt weer als nieuw. Terwijl 'normale' vorken na een tijdje ingesleten vorkpoten hebben en dus goed zijn voor de sloop. Als je een Headshock ieder jaar op onderhoud stuurt en niets breekt gaan ze in theorie makkelijk 10-15 jaar mee, zelfs bij intensief gebruik.
                                        Dit is net iets anders bij een normale vork.
                                        Awel dat zou niet mogen en ingsleten vorkpoten nog nooit gehad bij een normale vork ,mijn manitou sx is van 2000 zonder onderhoud das bijna 12j intensief gebruikt en men fatty niks as miserie .Ik moet niks meer van cannondale hebben.Ik heb nu nog 2 mountainbikes ne ktm en specialized veel meer tevreden van dan die cannondale.

                                        Comment


                                        • als jij na 12 jaar nog geen sleet op de verende poten hebt zal het gebruik toch niet zo intensief geweest zijn. Zonder TiNI / Kashima coating ga je na pakweg 20000km toch al lichtjes olieverlies krijgen en strepen op een normale vork .
                                          Veel modder en zand versnellen dat proces.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X