Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    als jij na 12 jaar nog geen sleet op de verende poten hebt zal het gebruik toch niet zo intensief geweest zijn. Zonder TiNI / Kashima coating ga je na pakweg 20000km toch al lichtjes olieverlies krijgen en strepen op een normale vork .
    Veel modder en zand versnellen dat proces.
    Ik rijd alle dagen met die fiets ,alle jaren sneeuwt het en pakken zout op de baan en rijd er all dagen in,en al heel veel toertochten me gedaan en werkt perfect en die fatty was alle 5 minuten nadezak en daar reed ik alleen me op de baan dus wat is het sterkte manitou sx,die specialized met manitou sx is men mudbike en men cannondale heb ik bijna nooit me in den bos gereden omdat hij meer stuk was als iets anders.

De lak was ook van slechte kwaliteit op men cannondale,maar daar heb ik ook al meerdere negatieve beoordeling van gelezen net als het gekend probleem bij die fatty's (drukverlies)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ATI Bekijk Berichten
      Ik rijd alle dagen met die fiets ,alle jaren sneeuwt het en pakken zout op de baan en rijd er all dagen in,en al heel veel toertochten me gedaan en werkt perfect en die fatty was alle 5 minuten nadezak en daar reed ik alleen me op de baan dus wat is het sterkte manitou sx,die specialized met manitou sx is men mudbike en men cannondale heb ik bijna nooit me in den bos gereden omdat hij meer stuk was als iets anders.

De lak was ook van slechte kwaliteit op men cannondale,maar daar heb ik ook al meerdere negatieve beoordeling van gelezen net als het gekend probleem bij die fatty's (drukverlies)
      Een Fatty heeft een rubberen beschermhoes over z'n bewegende delen. Als die goed dicht gestrapt is komt daar niks vuiligheid aan, bij die andere vorkjes is dat doorgaans niet. Ik moet er geen tekening bij gaan maken hé? Ik weet dat je problemen hebt gehad met een Fatty, maar dat veralgemenen naar dat die vorken op geen kloten trekken is lichtjes verkeerd bezig zenne. Ik heb mijn Fatty vandaag weeral serieus de sporen gegeven met 8 bar druk erop, 0,0 bar drukverlies man. En van die lak, de lak van de huidige Cannondales is inderdaad niet meer zoals het vroeger was. Vroeger waren de Cannondales superieur op het vlak van lakkwaliteit, zelf ondervonden! Nu worden er geen solventen meer gebruikt in de lakken (zijn op waterbasis) en dat merk je inderdaad. Maar dat is bij alle merken zo, heeft niks met Cannondale op zich te maken.... .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Ik doelde vooral op het concept.
        Het "schuifmechanisme" dan?
        120d Hatch Edition Sport

Comment

Een Fatty heeft een rubberen beschermhoes over z'n bewegende delen. Als die goed dicht gestrapt is komt daar niks vuiligheid aan, bij die andere vorkjes is dat doorgaans niet. Ik moet er geen tekening bij gaan maken hé? Ik weet dat je problemen hebt gehad met een Fatty, maar dat veralgemenen naar dat die vorken op geen kloten trekken is lichtjes verkeerd bezig zenne. Ik heb mijn Fatty vandaag weeral serieus de sporen gegeven met 8 bar druk erop, 0,0 bar drukverlies man. En van die lak, de lak van de huidige Cannondales is inderdaad niet meer zoals het vroeger was. Vroeger waren de Cannondales superieur op het vlak van lakkwaliteit, zelf ondervonden! Nu worden er geen solventen meer gebruikt in de lakken (zijn op waterbasis) en dat merk je inderdaad. Maar dat is bij alle merken zo, heeft niks met Cannondale op zich te maken.... .
          Mijn vork had dat ook men manitou sx.Ik vind toch dat er op internet verdacht veel fatty drukverlies problemen zijn,maargoed genoeg gezeverd van mijn kant time to move on.

Comment

Mijn vork had dat ook men manitou sx.Ik vind toch dat er op internet verdacht veel fatty drukverlies problemen zijn,maargoed genoeg gezeverd van mijn kant time to move on.
            Inderdaad, beter rijden dan zeveren hé!

Comment

Inderdaad, beter rijden dan zeveren hé!
              Dat wel,gisteren bijna zwaar axcident gehad in charteusebos (linden) stenen dat daar lagen en ene niet gezien niet gevallen,maar veel scheelde het niet. Daar was vandaag ook een toertocht te doen.

Comment

Dat wel,gisteren bijna zwaar axcident gehad in charteusebos (linden) stenen dat daar lagen en ene niet gezien niet gevallen,maar veel scheelde het niet. Daar was vandaag ook een toertocht te doen.
                Chartreuse, zalig klimmetje!

Comment

Awel dat zou niet mogen en ingsleten vorkpoten nog nooit gehad bij een normale vork ,mijn manitou sx is van 2000 zonder onderhoud das bijna 12j intensief gebruikt en men fatty niks as miserie .Ik moet niks meer van cannondale hebben.Ik heb nu nog 2 mountainbikes ne ktm en specialized veel meer tevreden van dan die cannondale.
                  Ik heb anders een manitou Black en een Manitou scareb naar de klote gereden, en veel sneller sleet op de poten als 20.000km.
                  In die tijd reed ik nog veel minder als nu en beide vorken waren ingesleten na maximaal 2 jaar tijd.
                  Daarna een korte tijd een low budget Judy TT gehad, daar ga ik helemaal niet over beginnen en een SID, oud model, buiten dat het ding naar alle kanten plooide viel die SID nog wel mee, maar tegenover een fatty, lefty,.... Toch niet te vergelijken.
                  Maarja, als je een slechte ervaring hebt met een product, dan blijft dat meestal wel even hangen

Comment

• Mijn vork heeft het exact 5 dagen uitgehouden, op een ochtend was alle lucht eruit.
                    Maar afgezien van dat, stelde de fiets me niet teleur, klimt als een droom en het gedrag van de Sram X9 (desondanks niet deftig afgesteld) is perfect.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                      Mijn vork heeft het exact 5 dagen uitgehouden, op een ochtend was alle lucht eruit.
                      Maar afgezien van dat, stelde de fiets me niet teleur, klimt als een droom en het gedrag van de Sram X9 (desondanks niet deftig afgesteld) is perfect.
                      En je hebt die fiets net?!

Wat steken jullie daar allemaal mee uit...?

Comment

En je hebt die fiets net?!

Wat steken jullie daar allemaal mee uit...?
                        Zo goed als 95% op verharde wegen gefietst.

Comment

• Cannondale = fail

Comment

• Vandaag besteld!

2012 Cannondale Super Six EVO met SRAM Red groep. Levering januari-februari 2012...
                            Héél lichte fiets... nu zelf nog wat kilo's kwijtspelen.

Comment

• Deze sinds begin juli besteld. Levering ging eind augustus/begin september zijn. Nog steeds geen nieuws... :/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door X5 Bekijk Berichten
                                Deze sinds begin juli besteld. Levering ging eind augustus/begin september zijn. Nog steeds geen nieuws... :/
                                Dan had je al beter een 2012 besteld.

Comment

Dan had je al beter een 2012 besteld.
                                  Is 2012 dat ik heb besteld, 2011 was er niet meer in mijn maat jammergenoeg, ik vond die kleur mooier!

Comment

• Beiden knappe bikes, jammer vd lange wachttijden, daar zou ik pas echt gek van worden...

Jakkel: Keiharde cijfers willen we (in Gram) Het enige minpunt vind ik die volle tandwielen, daar ben ik niet echt fan van...

Comment

• Idem hier, prachtige kleurstellingen maar die halfvolle tandbladen ogen me te massief op beide fietsen . Hier zou ik voor iets ranks kiezen om het lage gewicht nog eens extra in de verf te zetten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                        Beiden knappe bikes, jammer vd lange wachttijden, daar zou ik pas echt gek van worden...

Jakkel: Keiharde cijfers willen we (in Gram) Het enige minpunt vind ik die volle tandwielen, daar ben ik niet echt fan van...
                                        Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                        Idem hier, prachtige kleurstellingen maar die halfvolle tandbladen ogen me te massief op beide fietsen . Hier zou ik voor iets ranks kiezen om het lage gewicht nog eens extra in de verf te zetten
                                        Die 'volle' tandwielen, da's typisch SRAM Red, ik vind dat wel vet ogen.

Gewicht weet ik niet. De 'gewone' Super Six (Hi-mod) SRAM Red van 2011 weegt 6,6 kg. Het EVO frame weegt nog eens zo'n 110 gr. lichter, 695 gr. voor een 56 frame. Fiets zal dus ongeveer een 6,5 kg wegen.

Comment

• Wist niet dat je zo 1tje zocht, hier stonden wel aardige deals :

Enne 6,5kg... zonder pedalen, en dan nog, zal wel ietsje meer zijn gok ik maar in elk geval zeer licht, mijne 29er Flash is ook zo'n ongelooflijk licht frame...

Comment

Working...
                                          X