Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
M'n fietsen - part II
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenEn gij betrouwt dat nog, als onvolprezen carbon scepticus ?
En nog eens, ik ben helemaal niet tegen carbon. Anders had ik geen carbon wielen, zadelpen, crankstel,... . Ik ben gewoon minder te vinden voor carbon (frames) op MTB's. En nee, 100% vertrouw ik het niet, ik had liever het 'gewone' super six frame gehad, spijtig genoeg wordt die voor 2012 niet meer aangeboden met een SRAM Red groep, en die wilde ik eigenlijk wel. En de levenslange garantie heeft me ook wel wat gesust.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenBeide knappe fietsen!
En Jakkel, wa gade der aan veranderen?
De originele Mavic Elite wielen gaan eruit, de Cosmic Carbone wielen die ik nu in de Colnago heb steken komen er ongetwijfeld in (dat zijn echt beresterke wielen). De Fulcrum Zero's gaan de klimwieltjes worden.
[/IMG]
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenJe had beter een frame a la carte laten opbouwen, nu zit je met overschot. Is jaren geleden dat ik nog eens een volledige fiets gekocht heb. Als ik er over nadenk slechts 1, m'n allereerste in 92 of zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenWist niet dat je zo 1tje zocht, hier stonden wel aardige deals :
Enne 6,5kg... zonder pedalen, en dan nog, zal wel ietsje meer zijn gok ik maar in elk geval zeer licht, mijne 29er Flash is ook zo'n ongelooflijk licht frame...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten6,5 kg...
Dikke proficiat, geniet ervan !
Last edited by Jakkel; 09/10/2011, 16:58.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEen frame apart kopen komt altijd duurder uit dan een samengestelde kopen. Kan goed zijn dat een apart super six evo frame bijna zoveel kost als een volledig afgemonteerde.
In het titanium wereldje wordt praktisch alleen a la carte gewerkt maar diegenen die zo'n frame kopen zijn meestal niet bereid tot compromissen, weten heel goed wat ze willen, en zien niet op een euro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenCannondale verkoopt niet (graag) aparte frames maar het is wel mogelijk. Ik heb indertijd hemel en aarde moeten bewegen om het frame te krijgen dat ik wou.
Comment
-
Alleen bij eindeseizoensverkoop kan je wel eens een deal doen, mijn Taurine heb ik destijds als frameset gekocht, Lefty inbegrepen, voor 1600 euro ipv 2600 euro...
Jakkel, goed dat je smaak zich aanpast, 2 maand geleden vond je de kleurstelling van mijn Flash 29er (= dezelfde als je SuperSix) niet meteen je ding
Ik heb het stuur op mijn Flash toch wat gedraaid omdat ik vond dat er teveel druk kwam op de zijkant van mijn handen, handvatten staan nu een tikkeltje lager maar vooral beter om de druk op de handen te verdelen. Echt content van, voordelen tov 26" wegen niet op tegen het enige nadeel en dat is het nemen van supernipte bochtjes (die waar je haast ter plekke 180° moet draaien).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenAlleen bij eindeseizoensverkoop kan je wel eens een deal doen, mijn Taurine heb ik destijds als frameset gekocht, Lefty inbegrepen, voor 1600 euro ipv 2600 euro...
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenJakkel, goed dat je smaak zich aanpast, 2 maand geleden vond je de kleurstelling van mijn Flash 29er (= dezelfde als je SuperSix) niet meteen je ding
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenIk heb het stuur op mijn Flash toch wat gedraaid omdat ik vond dat er teveel druk kwam op de zijkant van mijn handen, handvatten staan nu een tikkeltje lager maar vooral beter om de druk op de handen te verdelen. Echt content van, voordelen tov 26" wegen niet op tegen het enige nadeel en dat is het nemen van supernipte bochtjes (die waar je haast ter plekke 180° moet draaien).
Comment
-
-
Zalig, praktische en mooie manier om 4 fietsen kwijt te raken zonder dat de auto noodgedwongen buiten moet blijven
Als ik zo'n (MTB) Cannondale zou kopen is het puur voor het gewicht, een Flash 1 Carbon 29 komt makkelijk rond de 9kg maar bij Trek etc moet je daar toch al serieus wat moeite voor doen. Over het algemeen vind ik hun gewichten aan de lage kant. Enkel die lefty é...
Comment
Comment