Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Het EVO frame weegt nog eens zo'n 110 gr. lichter, 695 gr. voor een 56 frame. Fiets zal dus ongeveer een 6,5 kg wegen.
    En gij betrouwt dat nog, als onvolprezen carbon scepticus ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
      En gij betrouwt dat nog, als onvolprezen carbon scepticus ?
      Bedankt!

En nog eens, ik ben helemaal niet tegen carbon. Anders had ik geen carbon wielen, zadelpen, crankstel,... . Ik ben gewoon minder te vinden voor carbon (frames) op MTB's. En nee, 100% vertrouw ik het niet, ik had liever het 'gewone' super six frame gehad, spijtig genoeg wordt die voor 2012 niet meer aangeboden met een SRAM Red groep, en die wilde ik eigenlijk wel. En de levenslange garantie heeft me ook wel wat gesust.

Comment

• Beide knappe fietsen!

En Jakkel, wa gade der aan veranderen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
          Beide knappe fietsen!

En Jakkel, wa gade der aan veranderen?
          Rode KCNC prulletjes??
          De originele Mavic Elite wielen gaan eruit, de Cosmic Carbone wielen die ik nu in de Colnago heb steken komen er ongetwijfeld in (dat zijn echt beresterke wielen). De Fulcrum Zero's gaan de klimwieltjes worden.

[/IMG]

Comment

• Je had beter een frame a la carte laten opbouwen, nu zit je met overschot. Is jaren geleden dat ik nog eens een volledige fiets gekocht heb. Als ik er over nadenk slechts 1, m'n allereerste in 92 of zo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              Je had beter een frame a la carte laten opbouwen, nu zit je met overschot. Is jaren geleden dat ik nog eens een volledige fiets gekocht heb. Als ik er over nadenk slechts 1, m'n allereerste in 92 of zo.
              Een frame apart kopen komt altijd duurder uit dan een samengestelde kopen. Kan goed zijn dat een apart super six evo frame bijna zoveel kost als een volledig afgemonteerde.

Comment

Wist niet dat je zo 1tje zocht, hier stonden wel aardige deals :

Enne 6,5kg... zonder pedalen, en dan nog, zal wel ietsje meer zijn gok ik maar in elk geval zeer licht, mijne 29er Flash is ook zo'n ongelooflijk licht frame...
                Ik heb een zeker zo goede deal kunnen sluiten als die exemplaren die je hier nu post.

Comment

• 6,5 kg...

Dikke proficiat, geniet ervan !

Comment

• Sram red zalige groep.

(soms wel lastig om af te stellen, maar die brutaliteit en dat instinctieve systeem)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                      6,5 kg...

Dikke proficiat, geniet ervan !
                      6,11 kg (zonder pedalen) voor een maatje 52 volgens deze test (ik heb ook een 52).

Last edited by Jakkel; 09/10/2011, 16:58.

Comment

• + YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Een frame apart kopen komt altijd duurder uit dan een samengestelde kopen. Kan goed zijn dat een apart super six evo frame bijna zoveel kost als een volledig afgemonteerde.
                          Cannondale verkoopt niet (graag) aparte frames maar het is wel mogelijk. Ik heb indertijd hemel en aarde moeten bewegen om het frame te krijgen dat ik wou.
                          In het titanium wereldje wordt praktisch alleen a la carte gewerkt maar diegenen die zo'n frame kopen zijn meestal niet bereid tot compromissen, weten heel goed wat ze willen, en zien niet op een euro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                            Cannondale verkoopt niet (graag) aparte frames maar het is wel mogelijk. Ik heb indertijd hemel en aarde moeten bewegen om het frame te krijgen dat ik wou.
                            Dat weet ik wel. Maar nog eens, dat komt echt niet voordeliger uit dan dat ik nu van wielsetje wissel hoor. Kan goed zijn dat je voor een super six evo frame gemakkelijk 3000 euro moogt ophoesten, ga je die dan gaan opbouwen met alle nodige onderdelen, dan ga je véél duuder uitkomen dan een fabrieks afgemonteerde. Ik zou trouwens niet weten wat ik buiten de wielen nog zou kunnen wijzigen/upgraden. De Red is al een topgroep... .

Comment

• Alleen bij eindeseizoensverkoop kan je wel eens een deal doen, mijn Taurine heb ik destijds als frameset gekocht, Lefty inbegrepen, voor 1600 euro ipv 2600 euro...

Jakkel, goed dat je smaak zich aanpast, 2 maand geleden vond je de kleurstelling van mijn Flash 29er (= dezelfde als je SuperSix) niet meteen je ding

Ik heb het stuur op mijn Flash toch wat gedraaid omdat ik vond dat er teveel druk kwam op de zijkant van mijn handen, handvatten staan nu een tikkeltje lager maar vooral beter om de druk op de handen te verdelen. Echt content van, voordelen tov 26" wegen niet op tegen het enige nadeel en dat is het nemen van supernipte bochtjes (die waar je haast ter plekke 180° moet draaien).

Comment

Alleen bij eindeseizoensverkoop kan je wel eens een deal doen, mijn Taurine heb ik destijds als frameset gekocht, Lefty inbegrepen, voor 1600 euro ipv 2600 euro...
                                Lees PM...

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                Jakkel, goed dat je smaak zich aanpast, 2 maand geleden vond je de kleurstelling van mijn Flash 29er (= dezelfde als je SuperSix) niet meteen je ding
                                Kleursetting is niet 100% m'n goesting. Maar ja, er valt niet veel te kiezen hé? Het was compleet zwart (met enkele groene accentjes), of dit. En met wat rode KCNC rommel, Racing Zero's,... kan daar snel verandering in komen hé.

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                Ik heb het stuur op mijn Flash toch wat gedraaid omdat ik vond dat er teveel druk kwam op de zijkant van mijn handen, handvatten staan nu een tikkeltje lager maar vooral beter om de druk op de handen te verdelen. Echt content van, voordelen tov 26" wegen niet op tegen het enige nadeel en dat is het nemen van supernipte bochtjes (die waar je haast ter plekke 180° moet draaien).
                                Kan zijn, voorlopig ben ik nog geen fan. En ik denk niet dat daar voor 't eerst verandering in gaat komen.

Comment

• verlof, regen buiten, hout teveel en rare ideeen.

buitenkant is al klaar.
                                  nu nog afwerken.

Comment

• Bere! Zo zalig!

Comment

• Kwast.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Mooi rek en bijhorende collectie tweewielers

Comment

• Zalig, praktische en mooie manier om 4 fietsen kwijt te raken zonder dat de auto noodgedwongen buiten moet blijven

Als ik zo'n (MTB) Cannondale zou kopen is het puur voor het gewicht, een Flash 1 Carbon 29 komt makkelijk rond de 9kg maar bij Trek etc moet je daar toch al serieus wat moeite voor doen. Over het algemeen vind ik hun gewichten aan de lage kant. Enkel die lefty é...

Comment

Working...
                                          X