Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
    Zalig, praktische en mooie manier om 4 fietsen kwijt te raken zonder dat de auto noodgedwongen buiten moet blijven
    Ik vind het een heel omslachtige manier om uw fietsen kwijt te geraken. Twee haakjes aan plafond of tegen de muur doen net hetzelfde, en dat neemt nog minder plaats in.




    Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
    Als ik zo'n (MTB) Cannondale zou kopen is het puur voor het gewicht, een Flash 1 Carbon 29 komt makkelijk rond de 9kg maar bij Trek etc moet je daar toch al serieus wat moeite voor doen. Over het algemeen vind ik hun gewichten aan de lage kant. Enkel die lefty é...
    Wat kan je nu tegen zo'n Lefty hebben? Het ziet er goed uit, het rijdt goed, 't is licht,... .

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Kwast.
      zal nog wel even duren eer ik de kwast kan boven halen om het verven.

      Heb nog paar latten nodig om de binnenkant af te werken en dan moet ik de onderkant nog even bekijken, denk met melkwit plexi, is makkelijk af te wassen moest er ooit iets van smeer of modder van de fiets vallen en dan kan ik ooit als ik tijd en goesting heb er nog een paar TL lampen onder zetten

      Echt onhanding is het niet, valt goed mee om de fiets eruit te nemen, en in de zomer zullen de koersfiets en de HT onderin staan, daar kan je heel makkelijk bij, en in de winter gewoon wisselen en de winterfiets en de speelfiets onderin.
      In ieder geval veel schoner als 2 haakjes in het plafond.(als het af is toch)

      Comment


      • Haakjes zijn inderdaad 'lelijker', maar toch pakken handiger en ze beslagen minder plaats. Voor de show is uw ding natuurlijk wel oké.

        Comment


        • I like it
          't Is alsof de fietsen in een etalage staan!
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

          Comment


          • Lefty number 3





            Comment


            • Ik blijf ze wel mooi vinden, die strakke en vette frames. Mooie afmontage ook. Is dit je winterbike?

              Heb de mijne ook vanonder het zeil gehaald, eergisteren eens gaan een eindje mee rijden, terug gewoon worden aan de hardtail

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                Ik blijf ze wel mooi vinden, die strakke en vette frames. Mooie afmontage ook. Is dit je winterbike?

                Heb de mijne ook vanonder het zeil gehaald, eergisteren eens gaan een eindje mee rijden, terug gewoon worden aan de hardtail
                Ook al zie ik die tita fietsen niet zo graag (de dunne buizen en de metaalkleur), het zijn wel unieke frames, en dat bevalt me wel. Ook die goudkleurige accentjes zijn...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                  Ik blijf ze wel mooi vinden, die strakke en vette frames. Mooie afmontage ook. Is dit je winterbike?
                  F700 is winterbike ja. Frame is dit jaar trouwens 10 jaar oud

                  Lijkt beetje overkill maar zitten toch vooral 'goedkope' onderdelen op.
                  SLX ketting+cassette, blackspire tandwielen,...
                  de rest allemaal occasie bij elkaar gesprokkelt voor kleine prijsjes.
                  XTR shifters 65 euro
                  XTR crank zonder tandwielen 50 euro
                  XTR achterderailleur 30 euro
                  ....
                  Lefty blijft hier wss niet onder staan.
                  Mijn oudste lefty gaat weg om deze te betalen

                  Comment


                  • ik heb toch graag ook goed materiaal op m'n winterbikes. Net nog een bestelling voor 2 xtr 12-34 cassettes gedaan en ook een paar kettingen en 36T middenbladen (ik zit met 110BCD op deze fietsen) . Ik gebruik die meestal 1 seizoen, soms 2 naargelang de modder en sneeuwtoestanden.
                    Groot en klein voorblad gaan langer mee, en zeker deze op de Obed. Het zijn TiNi bladen die er denk ik al 10 jaar opstaan.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                      verlof, regen buiten, hout teveel en rare ideeen.





                      buitenkant is al klaar.
                      nu nog afwerken.
                      Wanneer is de opening?

                      Knap gedaan.

                      Comment


                      • Nice!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                          ik heb toch graag ook goed materiaal op m'n winterbikes. Net nog een bestelling voor 2 xtr 12-34 cassettes gedaan en ook een paar kettingen en 36T middenbladen (ik zit met 110BCD op deze fietsen) . Ik gebruik die meestal 1 seizoen, soms 2 naargelang de modder en sneeuwtoestanden.
                          Groot en klein voorblad gaan langer mee, en zeker deze op de Obed. Het zijn TiNi bladen die er denk ik al 10 jaar opstaan.
                          XTR cassettes rijd ik zelfs in de zomer niet mee.
                          ze schakelen iets beter en ze gaan iets langer mee. maar ze kosten ook die keer zoveel als XT.
                          Dat vind ik het persoonlijk niet waard.

                          Comment


                          • ik wel.
                            je vergat overigens te vermelden dat ze ook iets lichter zijn.

                            nog een tip als je je fietsen bewaard, schakel ze in die versnelling waar de spanning op de derailleur-veer het kleinst is
                            vooraan is dat het kleine blad en achteraan ook, tenzij je een low-normal achterderrie hebt

                            Comment


                            • Persoonlijk kies ik eigenlijk ook steevast XT casettes , prijs/kwaliteit gewoon zeer goed, dat ietsjes minder gewicht van een XTR is imho zijn geld niet waard... Begin dit jaar een wielsetje gekocht waar een Sram PG990 casette bijzat, nagelnieuw. Na nog geen 2000km zit die casette er los door en dat terwijl ze 10 euro meer kosten dan XT's... rommel eerste klas, na amper 1500km had ik al last van doorschietende ketting op sommige tandwieltjes... Geen Sram meer voor mij, t'was de eerste en de laatste da's zeker, met mijn XT casettes rij ik bijna dubbel zo lang.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                Persoonlijk kies ik eigenlijk ook steevast XT casettes , prijs/kwaliteit gewoon zeer goed, dat ietsjes minder gewicht van een XTR is imho zijn geld niet waard... Begin dit jaar een wielsetje gekocht waar een Sram PG990 casette bijzat, nagelnieuw. Na nog geen 2000km zit die casette er los door en dat terwijl ze 10 euro meer kosten dan XT's... rommel eerste klas, na amper 1500km had ik al last van doorschietende ketting op sommige tandwieltjes... Geen Sram meer voor mij, t'was de eerste en de laatste da's zeker, met mijn XT casettes rij ik bijna dubbel zo lang.
                                Ik ook steevast XT. Nu, ik denk wel dat een XTR cassette zeker zo goed of beter is dan een XT cassette op het vlak van slijtage. Die PG990 ziet er wel super uit met z'n rode krans, maar ik heb ook al van velen gehoord dat die dingen nogal vrij snel slijten. Wel raar want SRAM is nu toch niet meteen een prullemerk. Zo heb je ook die vervangtandwielen voor vooraan van TA specialites. Door velen geprezen om hun kwaliteit, ik heb zo'n voorblad gehad op de MTB, dat smolt weg als sneeuw voor de zon. Zulke rommel, zelden meegemaakt! Een shimano bladje kost de helft en gaat dubbel zo lang mee.

                                Comment


                                • ik rij vooraan met middleburn tegenwoordig. Gaan ongeveer een seizoen mee (middenblad).
                                  op m'n merlin staan xtr voorbladen, daar rij ik al 3 jaar mee.
                                  Last edited by ; 09/10/2011, 14:19. Reden: edit : merlin heeft nog zijn eerste set kettingbladen, dus xtr

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                    6,5 kg...

                                    Dikke proficiat, geniet ervan !
                                    6,11 kg zonder pedalen voor een maatje 52 volgens deze test. Ik heb ook een 52 besteld.







                                    Edit: deze heeft wel een lichter crankstel en andere wielen.
                                    Last edited by Jakkel; 09/10/2011, 17:10.

                                    Comment


                                    • Weet iemand waar ik Continental Mud King banden kan kopen?
                                      Zijn er andere banden die even goed presteren in de modder?

                                      edit: moest eigenlijk in het mountainbike topic staan.
                                      Last edited by ; 09/10/2011, 19:49.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                        ik rij vooraan met middleburn tegenwoordig. Gaan ongeveer een seizoen mee (middenblad).
                                        op m'n merlin staan xtr voorbladen, daar rij ik al 3 jaar mee.

                                        XTR voorbladen zijn idd heel goed, op mijn winterfiets staat een XTR crank en het zijn nog steeds de eerste bladen. Waar ik ook zeer kontent van was zijn de Speci bladen maar gezien de nieuwprijs mag dat wel ( 360 euro voor een 3 setje....) . Momenteel zit er op mijn zomerfiets Rotor maar die hebben ver hun beste tijd gehad, qua standtijd vrij goed maar zeker niet zoals een XTR blad, ik weet nog niet wat ik ga leggen begin vlgd jaar, zou graag ne keer Q rings proberen maar die zijn best duur en als ze me niet bevallen... we zien nog...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                          ik wel.
                                          je vergat overigens te vermelden dat ze ook iets lichter zijn.

                                          nog een tip als je je fietsen bewaard, schakel ze in die versnelling waar de spanning op de derailleur-veer het kleinst is
                                          vooraan is dat het kleine blad en achteraan ook, tenzij je een low-normal achterderrie hebt
                                          gewichtverschil tussen een SLX of XTR is idd groot!
                                          maja ik moet ergens een grens trekken he

                                          als ik fietsen langer wegzet schakel ik ze idd altijd in die stand na het smeren van de ketting.
                                          als ik hem echter gewoon in de kelder zet wetende dat ik hem er paar dagen later weer uithaal, dan staan ze meestal in de versnelling hoe ik de hoek kwam omgereden om hem binnen te zetten.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X