Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Detail van mijn nieuwe fiets.

Comment

• Steel is real ?

Comment

• Helemaal staal ja.

Is de oude koersfiets van mijn grootvader, ga die gebruiken om mee naar het werk te fietsen.

Zit nu op tapatalk, zal straks nog wel wat foto's zetten als je wil. (of kijk op FB)

Comment

• Knap, met die kabelgeleiding bovenop de trapas. Mijn eerste koersfiets had dat ook nog. En per toeval niet van die chroom klemmetjes van Dura Ace rond je bovenbuis om de achterremkabel op z'n plaats te houden? Ik had die, daar was ik vroeger super fier op.

Comment

• Comment

• Met lamp en taksplaatje.

Met lamp, dus ook met dynamo!

Comment

• Comment

• Dat moet in die tijd al geen goedkope fiets geweest zijn. Er is wel wat werk aan om hem terug in nieuwe conditie te krijgen, zodanig dat alles z'n oorspronkelijke glans terugkrijgt. Projectje voor de lange winteravonden ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                    Dat moet in die tijd al geen goedkope fiets geweest zijn. Er is wel wat werk aan om hem terug in nieuwe conditie te krijgen, zodanig dat alles z'n oorspronkelijke glans terugkrijgt. Projectje voor de lange winteravonden ?
                    Nee, toch niet.

Gisteren ben ik aangereden onderweg van het werk naar huis. Zelf niets aan over gehouden buiten een pijnlijke bil en elleboog maar mijn fiets is voor op de schroothoop.

Deze is van mijn grootvader geweest en wordt mijn nieuwe woon-werk-racer.

Ben net nieuwe bandjes gaan halen, iets dikker om in alle weer te kunnen rijden (28 ).
                    Beetje proper maken en alle bewegende delen in het vet zetten en dat zal moeten dienen.

Maar zoals gezegd, indertijd moet dat een duur fietsje geweest zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                      Dat is met een IKU fietscomputer (één van de eerste electronische fietscomputertjes op de markt), van Nederlandse makelij. Die heb ik ook nog gehad, in 1986 (geloof ik) 3.000 bfr (75 euro) betaald. Was toen heel veel geld voor zoiets. Moest je nooit batterijen insteken. Dat laadde zich op door ermee te rijden.
                      Doe je die fietscomputer per toeval niet weg?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Dat is met een IKU fietscomputer (één van de eerste electronische fietscomputertjes op de markt), van Nederlandse makelij. Die heb ik ook nog gehad, in 1986 (geloof ik) 3.000 bfr (75 euro) betaald. Was toen heel veel geld voor zoiets. Moest je nooit batterijen insteken. Dat laadde zich op door ermee te rijden.
                        Doe je die fietscomputer per toeval niet weg?
                        Ondertussen ook gelezen dat ie zelfladend ja, ga eerst proberen of ik hem al fietsend in gang krijg, momenteel doet ie niet veel.

Comment

• Proper gewassen:

Oldskool zadeltasje.

Dura-ace

en nieuwe winterbanden.

Comment

• Kvind dat echt nog vet, die oude koersfietsen.
                            Amuseert u der mee en ik heb zo het gevoel dat je er toch kleine dingetjes aan gaat veranderen. Dat gat zowiezo beginnen kribbelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                              Proper gewassen:

Oldskool zadeltasje.

Dura-ace

Waarom ligt er daar nen borstel rond?

Comment

• Om de naaf proper te houden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door the Saint Bekijk Berichten
                                  Aangezien het vorige topic gesloten is klik,
                                  gaan we proberen om via deze weg terug nieuw leven te geven voor onze 2-wielers.

Hierbij mijn stalen rossen:

Jawel,
                                  2 fietsen vanuit Decathlon!

Ik ben geen wielertoerist; als ik de fietswegen onveilig maak is het samen met mijn vriendin op een zater- of zondag tijdens een gezellig toertje, en dit met een gewone stadsfiets.

Bovenstaande fietsen zijn aangekocht als woonwerkverkeer.
                                  Ik doe dagelijks zo'n 30km (+- 7000km/j) op en van mijn werk en gebruik afhankelijk van't weer een van de hierboven getoonde fietsen. En daarvoor voldoen deze meer dan genoeg.
                                  Ooit was dit de openingspost van dit topic, ondertussen is er al heel wat veranderd...

Geen van bovenstaande fietsen leeft nog, maar ze zijn wel vervangen door fietsen van iets hogere kwaliteit.
                                  Dit is mijn MTB

En onderstaande is in bestelling!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                    Om de naaf proper te houden
                                    Inderdaad.

Comment

• De eerst koersfiets waar ik ooit op reed, was ook zo'n oud ding (van mijn pa). Daar zat Shimano 600 op (ofte wat nu Ultegra is).
                                      Toch nog iets heel anders dan moderne fietsen.
                                      Wel jammer dat die buiscommandeurs niet op de buis zelf zitten bij Jup. Is die klem nooit naar beneden geschoven. Op die foto's lijkt het mij van wel.
                                      Mijn eerste "volwassen fiets" (ik was 11) had ook buiscommandeurs met zo'n klem. Na verloop van tijd zakte die altijd door de kabelspanning en op die manier kon ik uiteraard bepaalde versnellingen niet meer gebruiken. Nu, dat was wel geen dure fiets.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ondertussen is de "Big Bad Wolf" terug van stal gehaald. Was wel even aanpassen na een zomer op een echte koersfiets

van gemiddeldes rond de 28 zit ik nu terug op 23 a 24 tijdens een goede dag.

Comment

• Je houdt niet van snel rijden? Op een MTB met slicks moet iemand als jij toch meer snelheid kunnen maken, lijkt mij.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X