Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Stinno Bekijk Berichten
    Woensdag een nieuwe Basso Laguna besteld. Afgemonteerd met Campagnolo Chorus en carbon stuur, stuurpen en zadelpen van Microtech. Nu nog 6 weken wachten...
    Zal mooi worden.

    Ik ben al anderhalve maand aan het wachten op mijn frame - een Moots Psychlo-X.
    Zit nu al bij onze vrienden van de douane.
    En daarna beginnen we met het verzamelen van de componenten, gevolgt door de opbouw.
    Campa Cx 11speed carbon crank
    Campa Cx remmen
    Campa Chorus 11speed schakeling
    Chris King headset
    Wieltjes nog te bekijken, zowiezo custom
    Moots Psychlo-X voorvork
    Stuur/zadelpen/stuurpen nog te bekijken, mogelijk Moots of Seven
    Zadel Brooks Swift Ti.
    Waarde : geen idee ..

    Comment


    • Seffes mag ik de Notubes wielen gaan halen. Dit weekend staat er een ritje onder Brussel, in Waals Brabant op het programma. Met de meestal slechte wegen daar, zou het verschil in comfort snel duidelijk moeten worden. Benieuwd !
      Samen met de Red cassette zou dit een 350 gram moeten besparen op de fiets. De 6,5 kilo komt stilaan in de buurt..

      Comment


      • Notubes op een koersfiets.. ben benieuwd. Zou dat even vlot rijden als tubes?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
          Notubes op een koersfiets.. ben benieuwd. Zou dat even vlot rijden als tubes?
          Ik heb nog geen tubeless bandjes in huis. Eerst eens testen met gewone(latex) bandjes.
          Achteraan heb ik terug een conti GP4000s gestoken. De vittoria slijt veel te snel achteraan. De looplaag is bijzonder dun, na dik 500km al.

          Comment


          • Colnago verkocht... . Prachtige fiets, maar ja, je kan niet alles bijhouden hé.

            Ik ben super tevreden van die Ultremo ZX bandjes die standaard op de EVO liggen. Ondertussen 1.200 km mee gebold en de slijtage achteraan is heel miniem. Ook duidelijk minder kapjes in het loopvlak na deze km-stand dan bij de Michelin Pro Race die ik de laatste jaren altijd gereden heb. Ook de Conti GP4000s die ik eens gereden heb twee jaar terug deed het veel slechter op het vlak van slijtage dan deze Ultremo's.
            Ik schakel over op de Schwalbe Ultremo ZX, zeker weten!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Colnago verkocht... . Prachtige fiets, maar ja, je kan niet alles bijhouden hé.

              Ik ben super tevreden van die Ultremo ZX bandjes die standaard op de EVO liggen. Ondertussen 1.200 km mee gebold en de slijtage achteraan is heel miniem. Ook duidelijk minder kapjes in het loopvlak na deze km-stand dan bij de Michelin Pro Race die ik de laatste jaren altijd gereden heb. Ook de Conti GP4000s die ik eens gereden heb twee jaar terug deed het veel slechter op het vlak van slijtage dan deze Ultremo's.
              Ik schakel over op de Schwalbe Ultremo ZX, zeker weten!
              Ultremo ZX staat een beetje bekend als goed weer bandje. Ik weet niet of het terecht is, maar ik rij ook als het regent, en dat houdt me wat tegen. Bovendien ben ik geen fan van Schwalbe.

              De Notubes wielen vallen erg goed mee. Duidelijk verschil in acceleratie gemak, door het lagere gewicht. Zeker meer dan stijf genoeg, ik voel nog steeds ieder putje. Misschien had ik een lichtere spaak moeten kiezen om meer comfort te krijgen, de Sapim race is een stijve spaak. Ik hoorde tijdens de eerste kilometers nog hoe het wiel zich moest 'zetten' maar daarna niks meer.
              Terug DT swiss naven, een aangename wissel na de Fulcrums. Niet dat de Fulcrums slecht waren, maar een DT bolt gewoon beter.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                Ultremo ZX staat een beetje bekend als goed weer bandje. Ik weet niet of het terecht is, maar ik rij ook als het regent, en dat houdt me wat tegen. Bovendien ben ik geen fan van Schwalbe.

                De Notubes wielen vallen erg goed mee. Duidelijk verschil in acceleratie gemak, door het lagere gewicht. Zeker meer dan stijf genoeg, ik voel nog steeds ieder putje. Misschien had ik een lichtere spaak moeten kiezen om meer comfort te krijgen, de Sapim race is een stijve spaak. Ik hoorde tijdens de eerste kilometers nog hoe het wiel zich moest 'zetten' maar daarna niks meer.
                Terug DT swiss naven, een aangename wissel na de Fulcrums. Niet dat de Fulcrums slecht waren, maar een DT bolt gewoon beter.
                Bewust ga ik niet in de regen gaan rijden, maar ooit rij je wel in 't nat natuurlijk. Ik zou niet weten waarom die ultremo minder efficiënt in de regen zou kunnen zijn dan een slick van een ander merk. Naar merken kijk ik niet, als zo'n bandje mij bevalt dan mag daar eender welk merk op staan.

                Comment


                • Bandenkeuze is iets heel persoonlijks. Soms kom je nog voor aangename verrassingen te staan.
                  Zo probeerde ik dit jaar voor het eerst een hutchinson python. Een zeer aangename kennismaking met een zeer snelle band die perfecte grip biedt in droge omstandigheden.

                  Grip in de regen hangt van veel dingen af, de gebruikte rubbermengeling, het profiel op de band, zelfs de vorm van de band. Met een koersfiets ben ik zowiezo erg voorzichtig als het plots nat is.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                    Ultremo ZX staat een beetje bekend als goed weer bandje. Ik weet niet of het terecht is, maar ik rij ook als het regent, en dat houdt me wat tegen. Bovendien ben ik geen fan van Schwalbe.

                    De Notubes wielen vallen erg goed mee. Duidelijk verschil in acceleratie gemak, door het lagere gewicht. Zeker meer dan stijf genoeg, ik voel nog steeds ieder putje. Misschien had ik een lichtere spaak moeten kiezen om meer comfort te krijgen, de Sapim race is een stijve spaak. Ik hoorde tijdens de eerste kilometers nog hoe het wiel zich moest 'zetten' maar daarna niks meer.
                    Terug DT swiss naven, een aangename wissel na de Fulcrums. Niet dat de Fulcrums slecht waren, maar een DT bolt gewoon beter.
                    Ik ben ook naar dt swiss aan het kijken als naafjes voor m'n psychlo-x. Zou de meerkost tussen 240s en 180/190 zich ook vertalen in een betere naaf? 180/190 is ceramic en weegt een paar grammen lichter , maar kost wel een aardige duit meer.

                    Comment


                    • De originele wit/zwart/gele naafstickers van de Cosmic SL wielen vervangen door rode EZ Road stickers. Past beter bij de fiets.



                      Last edited by Jakkel; 07/04/2012, 12:49.

                      Comment


                      • Lijken wel DT naven nu

                        Comment


                        • En rode boutjes voor de drinkbushouders...

                          Comment


                          • Tuner

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                              Tuner
                              Spijtig genoeg rijdt ge er allemaal niet rapper mee.

                              Comment


                              • En een discreet rood lijntje op de zadelpenklem (in afwachting van de rode zadelpenklem van een C'dale 2012 Flash carbon 2)




                                En het geheel...



                                Allemaal onder het motto: tuning is not a crime!
                                Last edited by Jakkel; 07/04/2012, 13:07.

                                Comment


                                • Een mooie fiets is het halve werk. Knap gedaan Jakkel.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                    Ik ben ook naar dt swiss aan het kijken als naafjes voor m'n psychlo-x. Zou de meerkost tussen 240s en 180/190 zich ook vertalen in een betere naaf? 180/190 is ceramic en weegt een paar grammen lichter , maar kost wel een aardige duit meer.
                                    Ik vind 240s goed genoeg. Prijs is niet gerechtvaardigd. Keramische lagers insteken kan je altijd nog...
                                    Ik heb dat met mijn voorwiel gedaan intussen, achterwiel volgt...

                                    Da's mijn idee he..
                                    Last edited by ; 07/04/2012, 14:29.

                                    Comment


                                    • Ik ben aan het kijken naar Q rings..mmm

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                        Een mooie fiets is het halve werk. Knap gedaan Jakkel.
                                        Mercikes.

                                        Comment


                                        • Jakkel, waar heb je die rode boutjes gekocht? Bij de fietsenmaker om de hoek? Of is daar een site van waar je boutjes in alle kleuren en maten kan bestellen?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X