Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
    Jakkel, waar heb je die rode boutjes gekocht? Bij de fietsenmaker om de hoek? Of is daar een site van waar je boutjes in alle kleuren en maten kan bestellen?
    In Decathlon.
    Alles op onderstaande foto voor 15 euro.
    Je kan er ook van KCNC kopen, maar dan ben je al 15 euro kwijt voor alleen die boutjes. Hier krijg je 'r nog een hoop pimprommel bij.

    Trouwens, van die twee bovenstaande ez road stickertjes heb ik na enig knip- en plakwerk die naafstickers gemaakt.

    Comment


    • Wil je er van KCNC. Properder afgewerkt en negen op de tien ook beter geanodiseerd. Dan kan ik je deze online shop aanbevelen: http://www.cycosports.be/index.php?m...a3gaenm945hba5

      Ik heb er alvast goede ervaringen mee. En hij is ook net iets goedkoper dan deze waar ik vroeger m'n bestellingen plaatste: http://www.probikeshop.nl/index.php?p=15

      Comment


      • Lagercups van de MTB naar de zak. Bracket draaide al een tijdje stroef in vrijloop. Laatste tijd een vervelende tik tijdens het rijden. Nergens speling op, daar lag het dus niet aan. Cups gedemonteerd en als je met de lagers draait hoor je de krakjes duidelijk. Volgende week eens naar Van Eyck denk ik.

        Comment


        • Dit is schoon, maar wel duur.







          Dit is goedkoop, maar wel lelijk

          Comment


          • Met een Deore XT is toch helemaal niets mis? Zo goed zie je die dingen nu ook weer niet zitten. Wat heb je nu? GXP of zo?
            120d Hatch Edition Sport

            Comment


            • Mijn custom wieltjes voor de Vortex zijn ook klaar.





              Front : Chris King R45 24H ceramic bearings - Sapim CXRay silver - Stan's ZTR Alpha 340 - Crankbrothers Split QR skewer. 570gr. without skewer

              Rear : Chris King R45 28H Campagnolo driveshell ceramic bearings - Sapim CXRay silver - Stan's ZTR Alpha 340 - Crankbrothers Split QR skewer. 700gr. without skewer and lockring

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                Met een Deore XT is toch helemaal niets mis? Zo goed zie je die dingen nu ook weer niet zitten. Wat heb je nu? GXP of zo?
                Met een XT is zeker niks mis, integendeel zelfs. Zeg ik ook niet hé. Maar die C-Bear dingen zien er wel vet uit in dat rood kleurtje, het is een klein iets dat niet opvalt, maar onbewust valt zoiets wel op.
                En... je rijdt er 4% sneller mee volgens... den uitleg althans toch.

                Ik heb nu FSA MegaExo lagers.
                Deze dus:

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                  Mijn custom wieltjes voor de Vortex zijn ook klaar.





                  Front : Chris King R45 24H ceramic bearings - Sapim CXRay silver - Stan's ZTR Alpha 340 - Crankbrothers Split QR skewer. 570gr. without skewer

                  Rear : Chris King R45 28H Campagnolo driveshell ceramic bearings - Sapim CXRay silver - Stan's ZTR Alpha 340 - Crankbrothers Split QR skewer. 700gr. without skewer and lockring
                  Mooi blauw!

                  Comment


                  • Front : Chris King R45 24H ceramic bearings - Sapim CXRay silver - Stan's ZTR Alpha 340 - Crankbrothers Split QR skewer. 570gr. without skewer

                    Rear : Chris King R45 28H Campagnolo driveshell ceramic bearings - Sapim CXRay silver - Stan's ZTR Alpha 340 - Crankbrothers Split QR skewer. 700gr. without skewer and lockring[/QUOTE]

                    Die van mij wegen 590 vooraan en 740 achteraan, door de zwaardere Sapim Race spaken.
                    Ik heb ondertussen ook vooraan en achteraan keramische lagers, er moesten zowieso toch eens nieuwe lagers in en ik heb intussen de DTSwiss tools om deze te veranderen.
                    Vooraan zijn het Enduro lagers, achteraan die van Hub Doctor. Met het switchen van stalen lagers naar keramisch win je zo'n 10 gram per wiel, daar moet je het dus niet voor doen. Mijn voorwiel bolt langer uit, achterwiel merk ik amper verschil. Je zou dan ook de lagers van de body moeten vervangen, maar daar scheelt niks mee en dat zou het te ver drijven.
                    Ik ben erg tevreden van de Notubes set. In het klimmen voel ik het verschil met de Fulcrums, de Notubes gaan zonder moeite sneller rond als het oploopt. Acceleratie is ook snel en moeiteloos.
                    De eerste 60 km voel je weinig verschil, 't is pas als je naar de 100km gaat en de hoogtemeters aantikken, dat je dit merkt ten opzichte van anderen die wat meer last krijgen om te volgen.

                    Vorige week in Limburg enkele diepe sneden gekregen in de Conti GP4000S achterband, en deze week terug gereden met de Vittoria Open Corsa Evo CXII. De Vittoria is duidelijk soepeler, comfortabeler en ik kan dat comfort wel smaken. Rolweerstand zal minstens gelijk zijn aan de Conti, maar ze geven iets meer mee.

                    De Cannondale drinkbussen springen blijkbaar snel stuk als je ze verlies bij hoge snelheid, gisteren eentje heel de bovenkant eraf gekraakt bij een overgang naar kassei.

                    Wat gebruiken jullie als drinkbushouder, welke licht zijn en de drinkbus echt goed vasthouden ?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten

                      Die van mij wegen 590 vooraan en 740 achteraan, door de zwaardere Sapim Race spaken.
                      Ik heb ondertussen ook vooraan en achteraan keramische lagers, er moesten zowieso toch eens nieuwe lagers in en ik heb intussen de DTSwiss tools om deze te veranderen.
                      Vooraan zijn het Enduro lagers, achteraan die van Hub Doctor. Met het switchen van stalen lagers naar keramisch win je zo'n 10 gram per wiel, daar moet je het dus niet voor doen. Mijn voorwiel bolt langer uit, achterwiel merk ik amper verschil. Je zou dan ook de lagers van de body moeten vervangen, maar daar scheelt niks mee en dat zou het te ver drijven.
                      Ik ben erg tevreden van de Notubes set. In het klimmen voel ik het verschil met de Fulcrums, de Notubes gaan zonder moeite sneller rond als het oploopt. Acceleratie is ook snel en moeiteloos.
                      De eerste 60 km voel je weinig verschil, 't is pas als je naar de 100km gaat en de hoogtemeters aantikken, dat je dit merkt ten opzichte van anderen die wat meer last krijgen om te volgen.

                      Vorige week in Limburg enkele diepe sneden gekregen in de Conti GP4000S achterband, en deze week terug gereden met de Vittoria Open Corsa Evo CXII. De Vittoria is duidelijk soepeler, comfortabeler en ik kan dat comfort wel smaken. Rolweerstand zal minstens gelijk zijn aan de Conti, maar ze geven iets meer mee.

                      De Cannondale drinkbussen springen blijkbaar snel stuk als je ze verlies bij hoge snelheid, gisteren eentje heel de bovenkant eraf gekraakt bij een overgang naar kassei.

                      Wat gebruiken jullie als drinkbushouder, welke licht zijn en de drinkbus echt goed vasthouden ?
                      Ik heb er van Cannondale. Zijn van plastic (stond er nogal sceptisch tegenover) en m'n drinkbussen passen er niet prima in, maar ze vallen er ook niet uit. Ook niet op kasseistroken met volle grote drinkbussen erin tegen een flink tempo.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Ik heb er van Cannondale. Zijn van plastic (stond er nogal sceptisch tegenover) en m'n drinkbussen passen er niet prima in, maar ze vallen er ook niet uit. Ook niet op kasseistroken met volle grote drinkbussen erin tegen een flink tempo.

                        Ik heb nog van die carbonnen van C'Dale maar daar vliegen de drinkbussen dus makkelijk uit. Ook die van C'dale zelf van 500ml. IK heb nog een superlicht houdertje van BTP wat zelfs beter de bus bijhoudt dan die van C'Dale.
                        Ik heb het model wat jij hebt ook al zien hangen in de winkel, eens kijken voor zwarte.
                        Als ze goed hun ding doen, mogen ze al iets wegen. Als ze niet goed zijn, is het gewicht niet belangrijk.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                          Ik heb nog van die carbonnen van C'Dale maar daar vliegen de drinkbussen dus makkelijk uit. Ook die van C'dale zelf van 500ml. IK heb nog een superlicht houdertje van BTP wat zelfs beter de bus bijhoudt dan die van C'Dale.
                          Ik heb het model wat jij hebt ook al zien hangen in de winkel, eens kijken voor zwarte.
                          Als ze goed hun ding doen, mogen ze al iets wegen. Als ze niet goed zijn, is het gewicht niet belangrijk.
                          Ik weet niet wat ze in uw winkel kosten, maar bij Futurumshop is 't 8,31 euro 't stuk, incl. verzending.

                          Dé grootste online fietsenwinkel voor wielrenners en mountainbikers! Voor al je fietsonderdelen, fietskleding en merken als Shimano, Garmin en Castelli -

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                            Wat gebruiken jullie als drinkbushouder, welke licht zijn en de drinkbus echt goed vasthouden ?
                            King cage. Je hebt ze in alu en titanium. Houden de fles ECHT goed vast.

                            Ik ben ook aan het testen met een nieuw systeem dat de drinkbus met een sterke magneet op zijn plaats houdt, maar dat is voor in de zomer.

                            Comment


                            • Ik heb gewoon een "el cheapo" van 4€ , doet zijn werk gewoon perfect. Ook tijdens het ruigere werk

                              Comment




                              • Ben benieuwd. Dit is het stuk dat op de fiets komt en met een zeer sterke magneet de fles op z'n plaats houdt.

                                Patented lightweight and durable bike water bottle system from Vincero Design provides functionally superior access and service. Made in the USA.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                  http://imm.io/mpmg

                                  Ben benieuwd. Dit is het stuk dat op de fiets komt en met een zeer sterke magneet de fles op z'n plaats houdt.

                                  http://www.vincero-design.com/
                                  Da's echt wel knap!
                                  Plakt er dan een stuk metaal op uw drinkbus, of wat? Ben wel eens benieuwd of zoiets werkt, ook met een grote volle drinkbus op een kasseistrook ofzo.

                                  Comment


                                  • Ja, een stuk metaal ter grote van een 20 cent stuk. Je kan er je fiets aan ophangen dus een volle drinbus zal ook wel lukken. Wat dat op kassei geeft valt nog af te wachten maar dat ding is sterk.

                                    Last edited by ; 17/04/2012, 22:43.

                                    Comment


                                    • Knap. Nadeel is wel dat je niet zomaar eender welke drinkbus kunt aanpakken.

                                      Comment


                                      • Een vraagje voor de kenners hier, Ik heb deze fiets nu en zou die willen verkopen.
                                        Ik zie dat deze gast er €200 voor vraagt.
                                        Is dat een doenbare prijs?


                                        Ik heb dezelfde van looks, maat 57, Klikpedalen, gewone pedalen, klikpedalen aan ene kant en gewone pedalen aan de andere kant. Staan 5.000km op (voor zover dat telt )

                                        Ik wil terug een mountain bike aankopen
                                        BMW X5 45e

                                        Comment


                                        • Hoe oud is die? Nieuwprijs? 200 lijkt mij OK, al is een fiets waard wat de zot ervoor geeft. Reken er ook op dat ze gaan afdingen.
                                          Sent from my gun metal colored smart mobile device.
                                          120d Hatch Edition Sport

                                          Comment

                                          Working...
                                          X