Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Is 5 jaar oud denkik en heb er 3 jaar volop mee gereden vorig jaar af en toe is. Nieuweprijs was € 450 ongeveer denkik. Dermee dat ik € 200 redelijk veel vind
    BMW X5 45e

Comment

• Ja, dan is het toch iets te veel. Nu, zoals ik zei, afdingen doen ze toch.
      Sent from my gun metal colored smart mobile device.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• sram red Aerolink remmen 2012 : mooi !! Da's iets voor binnenkort. De nevenmerken gaan misschien lichter, maar boeten in aan remkracht, en dat is niet zo mijn ding.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
          sram red Aerolink remmen 2012 : mooi !! Da's iets voor binnenkort. De nevenmerken gaan misschien lichter, maar boeten in aan remkracht, en dat is niet zo mijn ding.
          Ik merk nu ook terug wat krachtige remmen zijn met de red exemplaren op de Cannondale. Met die ultra lichte zero gravity dingen op de Colnago heb ik dat enkele jaren gemist. Enfin, die remden ook, maar je moest aanzienlijk meer kracht uitoefenen om hetzelfde resultaat te bekomen als nu.

Comment

• Iemand een idee welk materiaal je kan gebruiken om kleine snedes in een race buitenband dicht te smeren ? Momenteel doe ik dit met Pattex, maar ik zoek een kleine tube doseerbaar vloeibaar rubber om een egale reparatie te kunnen doen..
            Het aantal buitenbanden wat je anders moet weggooien wordt me iets te hoog.

Comment

Iemand een idee welk materiaal je kan gebruiken om kleine snedes in een race buitenband dicht te smeren ? Momenteel doe ik dit met Pattex, maar ik zoek een kleine tube doseerbaar vloeibaar rubber om een egale reparatie te kunnen doen..
              Het aantal buitenbanden wat je anders moet weggooien wordt me iets te hoog.
              Binnenband steken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Binnenband steken.
                Die zit er in. Ik maak me alleen zorgen over de verzwakte plekken die je zo krijgt op je buitenband. Als je daar mee door de steentjes of glas rijdt, heb je gegarandeerd lekke band.

Comment

• Ik heb al eens een snee geplakt met gewone lijm om binnenbanden te herstellen. Dat lukte perfect en daar zijn nooit steentjes of dergelijke blijven in kleven. OK, aan de binnenkant van de buitenband, heb ik toen ook wel een patch voor een binnenband aangebracht en die bleef daar zitten. Moest er ook op, want de snede in de buitenband zat volledig door de band.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Die zit er in. Ik maak me alleen zorgen over de verzwakte plekken die je zo krijgt op je buitenband. Als je daar mee door de steentjes of glas rijdt, heb je gegarandeerd lekke band.
                    Ik heb dat eigenlijk héél zelden voor zo'n snede in m'n buitenband. En als het zo eens is, en de binnenband komt eruit, dan smijt ik de boel gewoon weg. Maar nog eens, ik denk dat ik dat de afgelopen 10 jaar misschien maar ne keer of twee ben tegengekomen, en ik rij toch elk jaar ongeveer een 6.000 km met de koersfiets.

Comment

• Als je dit veel voorkrijgt zou ik me toch vragen stellen bij het merk en een ander merk gebruiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                        Als je dit veel voorkrijgt zou ik me toch vragen stellen bij het merk en een ander merk gebruiken.
                        Zowel Conti als Vittoria. Schwalbe zie ik niet zitten, Michelin nog minder..

Comment

Zowel Conti als Vittoria. Schwalbe zie ik niet zitten, Michelin nog minder..
                          Ondertussen 1.700 km's met de Schwalbe Ultremo ZX op de EVO. Heel slijtvast en een heel miniem gehavend loopvlak (lees: weinig kapjes, sneetjes,...) en nog niet lek gereden. Zelden zo'n goed koersbandje gereden. Zet uw vooroordelen ne keer opzij kami.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Ondertussen 1.700 km's met de Schwalbe Ultremo ZX op de EVO. Heel slijtvast en een heel miniem gehavend loopvlak (lees: weinig kapjes, sneetjes,...) en nog niet lek gereden. Zelden zo'n goed koersbandje gereden. Zet uw vooroordelen ne keer opzij kami.
                            Zijn daar ook kilometers op kleine boerewegeltjes bij en kilometers Waalse toestanden ?
                            Ik zit zelf regelmatig in Waals Brabant, Luik, en daar zijn zulke omstandigheden schering en inslag.

De Schwalbe Ultreme zijn in vorige versies niet betrouwbaar gebleken. Dan ga je niet gauw terug naar hetzelfde merk en type.
                            Ik rijd nog even voort met de Vittoria, omdat ik zo te vinden ben over de rolweerstand en het comfort. Als ze versleten zijn, pak ik misschien wel een Schwalbe mee.
                            Hoe zijn die qua comfort ?

Comment

Zijn daar ook kilometers op kleine boerewegeltjes bij en kilometers Waalse toestanden ?
                              Ik zit zelf regelmatig in Waals Brabant, Luik, en daar zijn zulke omstandigheden schering en inslag.
                              Kom de fietspaden hier maar eens bekijken. Da's nog erger dan Waalse toestanden hoor.

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                              De Schwalbe Ultreme zijn in vorige versies niet betrouwbaar gebleken. Dan ga je niet gauw terug naar hetzelfde merk en type.
                              Ik rijd nog even voort met de Vittoria, omdat ik zo te vinden ben over de rolweerstand en het comfort. Als ze versleten zijn, pak ik misschien wel een Schwalbe mee.
                              Hoe zijn die qua comfort ?
                              Niet opvallend slechter dan iets anders. Ik heb ook eens iets gelezen dat die eerste Ultremo's niet al te best zouden geweest zijn. Maar nog eens, ik merk er helemaal niks van, integendeel zelfs. De trouwe Michelin Pro Race die ik al jaren reed is nu voltooid verleden tijd, zeker weten.

Comment

• Ik merkte al een tijdje dat de rechter remgreep (SRAM Red) van de EVO een vervelend trillend geluid maakte wanneer je over een ruw wegdek reed, precies het geluid van een pareltje ofzo dat erin zat. Bij nader inzien bleek het de remhendel te zijn die trilde, er zat duidelijk speling op de as waardoor je hendel lateraal kon bewegen. Fiets binnen gedaan bij de dealer en die heeft het verholpen in garantie. Zo zie je maar weer dat die dure dingen ook (snel) stuk kunnen.

Comment

• Schwalbe heeft bij mij ook afgedaan.
                                  Zowel op koersfiets als op mtb. De flanken van de gewone versie voor de mountainbike zijn veel te zwak, ze zakken in als ik op lage druk een bocht neem en ze scheuren op stenen.
                                  Momenteel rij ik met michelin en vredestein.
                                  op de koersfiets had mijn vader laatst 2 schwalbes gelegd omdat de kleur hem aanstond en paste bij de fiets. Hij heeft er geen 3000 km mee gereden en eraf gegooid volgens hem leek het erop alsof "iemand met hagel op zen banden had geschoten"

Comment

• 2.000 km met de Schwalbe Ultremo's. Achterband begint te slijten, maar is bijlange nog niet aan z'n einde, ook nog niet lek gereden. Heel opvallend, nagenoeg geen kapjes en sneetjes in het loopvlak, dat is bij Michelin na die km-stand wel wat anders. Ik ben dikke fan!

Comment

• Toeval? Ik rijd met Michelin Pro 2 Race en ook geen last van kapjes. Is de 3 van mindere kwaliteit? Anders verander ik ook van merk, na de huidige banden.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                        Toeval? Ik rijd met Michelin Pro 2 Race en ook geen last van kapjes. Is de 3 van mindere kwaliteit? Anders verander ik ook van merk, na de huidige banden.
                                        Ik heb ook jaren met pro race 2 gereden, misschien iets minder 'kapjesgevoelig' dan de 3, maar zoals met deze Schwalbe heb ik het nog niet meegemaakt.

Comment

• DTSWISS RRC46 DiCut...mooie set ! Maar ik kijk momenteel meer naar een C'Dale Hollowgram trapstel. Die van Sram Force voldoet prima, maar die SI spullen van Cannondale zijn toch een plus..

Comment

Working...
                                          X