Is 5 jaar oud denkik en heb er 3 jaar volop mee gereden vorig jaar af en toe is. Nieuweprijs was € 450 ongeveer denkik. Dermee dat ik € 200 redelijk veel vind
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
M'n fietsen - part II
Collapse
X
-
Ja, dan is het toch iets te veel. Nu, zoals ik zei, afdingen doen ze toch.
Sent from my gun metal colored smart mobile device.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichtensram red Aerolink remmen 2012 : mooi !! Da's iets voor binnenkort. De nevenmerken gaan misschien lichter, maar boeten in aan remkracht, en dat is niet zo mijn ding.
Comment
-
Iemand een idee welk materiaal je kan gebruiken om kleine snedes in een race buitenband dicht te smeren ? Momenteel doe ik dit met Pattex, maar ik zoek een kleine tube doseerbaar vloeibaar rubber om een egale reparatie te kunnen doen..
Het aantal buitenbanden wat je anders moet weggooien wordt me iets te hoog.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenIemand een idee welk materiaal je kan gebruiken om kleine snedes in een race buitenband dicht te smeren ? Momenteel doe ik dit met Pattex, maar ik zoek een kleine tube doseerbaar vloeibaar rubber om een egale reparatie te kunnen doen..
Het aantal buitenbanden wat je anders moet weggooien wordt me iets te hoog.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenBinnenband steken.
Comment
-
Ik heb al eens een snee geplakt met gewone lijm om binnenbanden te herstellen. Dat lukte perfect en daar zijn nooit steentjes of dergelijke blijven in kleven. OK, aan de binnenkant van de buitenband, heb ik toen ook wel een patch voor een binnenband aangebracht en die bleef daar zitten. Moest er ook op, want de snede in de buitenband zat volledig door de band.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenDie zit er in. Ik maak me alleen zorgen over de verzwakte plekken die je zo krijgt op je buitenband. Als je daar mee door de steentjes of glas rijdt, heb je gegarandeerd lekke band.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenAls je dit veel voorkrijgt zou ik me toch vragen stellen bij het merk en een ander merk gebruiken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenZowel Conti als Vittoria. Schwalbe zie ik niet zitten, Michelin nog minder..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOndertussen 1.700 km's met de Schwalbe Ultremo ZX op de EVO. Heel slijtvast en een heel miniem gehavend loopvlak (lees: weinig kapjes, sneetjes,...) en nog niet lek gereden. Zelden zo'n goed koersbandje gereden. Zet uw vooroordelen ne keer opzij kami.
Ik zit zelf regelmatig in Waals Brabant, Luik, en daar zijn zulke omstandigheden schering en inslag.
De Schwalbe Ultreme zijn in vorige versies niet betrouwbaar gebleken. Dan ga je niet gauw terug naar hetzelfde merk en type.
Ik rijd nog even voort met de Vittoria, omdat ik zo te vinden ben over de rolweerstand en het comfort. Als ze versleten zijn, pak ik misschien wel een Schwalbe mee.
Hoe zijn die qua comfort ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenZijn daar ook kilometers op kleine boerewegeltjes bij en kilometers Waalse toestanden ?
Ik zit zelf regelmatig in Waals Brabant, Luik, en daar zijn zulke omstandigheden schering en inslag.
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenDe Schwalbe Ultreme zijn in vorige versies niet betrouwbaar gebleken. Dan ga je niet gauw terug naar hetzelfde merk en type.
Ik rijd nog even voort met de Vittoria, omdat ik zo te vinden ben over de rolweerstand en het comfort. Als ze versleten zijn, pak ik misschien wel een Schwalbe mee.
Hoe zijn die qua comfort ?
Comment
-
Ik merkte al een tijdje dat de rechter remgreep (SRAM Red) van de EVO een vervelend trillend geluid maakte wanneer je over een ruw wegdek reed, precies het geluid van een pareltje ofzo dat erin zat. Bij nader inzien bleek het de remhendel te zijn die trilde, er zat duidelijk speling op de as waardoor je hendel lateraal kon bewegen. Fiets binnen gedaan bij de dealer en die heeft het verholpen in garantie. Zo zie je maar weer dat die dure dingen ook (snel) stuk kunnen.
Comment
-
Schwalbe heeft bij mij ook afgedaan.
Zowel op koersfiets als op mtb. De flanken van de gewone versie voor de mountainbike zijn veel te zwak, ze zakken in als ik op lage druk een bocht neem en ze scheuren op stenen.
Momenteel rij ik met michelin en vredestein.
op de koersfiets had mijn vader laatst 2 schwalbes gelegd omdat de kleur hem aanstond en paste bij de fiets. Hij heeft er geen 3000 km mee gereden en eraf gegooid volgens hem leek het erop alsof "iemand met hagel op zen banden had geschoten"
Comment
-
2.000 km met de Schwalbe Ultremo's. Achterband begint te slijten, maar is bijlange nog niet aan z'n einde, ook nog niet lek gereden. Heel opvallend, nagenoeg geen kapjes en sneetjes in het loopvlak, dat is bij Michelin na die km-stand wel wat anders. Ik ben dikke fan!
Comment
-
Toeval? Ik rijd met Michelin Pro 2 Race en ook geen last van kapjes. Is de 3 van mindere kwaliteit? Anders verander ik ook van merk, na de huidige banden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenToeval? Ik rijd met Michelin Pro 2 Race en ook geen last van kapjes. Is de 3 van mindere kwaliteit? Anders verander ik ook van merk, na de huidige banden.
Comment
Comment