Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
    DTSWISS RRC46 DiCut...mooie set ! Maar ik kijk momenteel meer naar een C'Dale Hollowgram trapstel. Die van Sram Force voldoet prima, maar die SI spullen van Cannondale zijn toch een plus..
    Die zijn vooral schoner!




    Ik heb mij gisterenavond nog eens geamuseerd.





    Comment


    • Mooie serie details.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Die zijn vooral schoner!
        En lichter
        En stijver, maar dat verschil voel je niet
        En idd mooier.
        Hoort ook bij het frame, niet het zoveelste trapstel van de groep die er net toevallig op staat.
        Ik wou eerst kijken voor wielen, maar de cranks spreken me meer aan. Ben veel te content van de notubes wieltjes en DT naven momenteel. De klimritjes komen er aan, en dan ga je niet speciaal hoge wielen kopen..

        Comment


        • Ik heb trouwens mijn set drinkbushouders gevonden. Ik wou eerst Arundel Mandibles bestellen, maar die tacx tao in alu doen hun werk schitterend. Bovendien staan ze mooi bij de kleuren van mijn fiets, wegen 40 gram(gewogen) en kosten 5,95 bij Van Eyck. Wa wilt ne mens nog meer ? De Mandibles kosten 40 euro per stuk en wegen 11 gram minder per exemplaar.. Bovendien zijn ze van carbon, dus gaan ze wel eens stuk. Net zoals iedere drinkbushouder, maar voor een kleine 6 euro gaan we ni lastig doen he..

          Comment


          • Mijn nieuw speelgoed sedert vanmorgen.

            DSC00464.jpg

            DSC00465.jpg
            2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
            2016 Audi A3 G-tron

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Stinno Bekijk Berichten
              Mijn nieuw speelgoed sedert vanmorgen.

              [ATTACH=CONFIG]90092[/ATTACH]

              [ATTACH=CONFIG]90093[/ATTACH]
              Knappe fiets, stinno!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Knappe fiets, stinno!
                Thx, jammer dat ik er 9 weken heb moeten op wachten.
                2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
                2016 Audi A3 G-tron

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Stinno Bekijk Berichten
                  Thx, jammer dat ik er 9 weken heb moeten op wachten.
                  Bwa, 't was toch maar slecht weer.

                  Comment


                  • mijn fietske hier ook eens zetten:

                    focus cayo
                    campagnolo chorus 10 speed
                    easton ea 70, circuit
                    fizik rabobank zadel




                    saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                    saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                    saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                    saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                    saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                    renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                    Porsche 993 (1994)

                    Comment


                    • ben eigenlijk wel curieus hoe dat rijdt, zo'n top-houten frame. Lijkt me wel concurrentie voor titanium frames kwa absorbtie van schokken.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                        ben eigenlijk wel curieus hoe dat rijdt, zo'n top-houten frame. Lijkt me wel concurrentie voor titanium frames kwa absorbtie van schokken.
                        Ik denk dat eigenlijk niets kan tippen aan die demping. Maar kan je dat nu ook echt gebruiken voor het zwaardere werk? Balhoofd en aan het zadelpen etc is dat hout toch "dun", daar zal men toch met een soort van versteviging hebben moeten werken?

                        Comment


                        • Na al die jaren zullen ze wel weten wat ze doen.

                          Comment


                          • Hele knappe fiets Saabi!

                            Comment


                            • Tx, ben er tevreden mee;-)
                              saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                              saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                              saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                              saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                              saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                              renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                              Porsche 993 (1994)

                              Comment


                              • Comment


                                • Zalig spel! Zou er graag eens een berg mee afknallen. Om terug naar boven te rijden neem ik dan wel iets anders.

                                  Comment


                                  • Als het echt enkel om bergaf te knallen is moet je enne nemen met zo'n Up side down vork van german-A in. Die dingen zijn gewoon niet normaal in de bergaf.

                                    Comment


                                    • Ideale snowbike

                                      Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

                                      Comment


                                      • Lang over nagedacht, uiteindelijk de knoop doorgehakt. Cannondale F29 carbon 2 besteld (met Mavic SLR wielen).

                                        Waarom (toch) een 29'er?
                                        Eerst en vooral omdat 26" geen lang leven meer beschoren is... spijtig genoeg. Naar de toekomst toe (zeker op het vlak van herverkoop) is nu nog kiezen voor een nieuwe 26" geen verstandige keuze. 650B kan ik best mee leven, helaas wordt er nog niet veel aangeboden in die maat. En... de voordelen van 650B tegenover 29' zouden niet opwegen tegen de nadelen die 29' tegenover 650B biedt (gelezen in testen, voor zover die al correct en objectief zijn natuurlijk...). Gewicht bijvoorbeeld, een 650B wielsetje weegt maar een fractie minder dan een gelijk 29' setje, zo weegt een ZTR Crest 29" wielset (incl. banden en snelspanners) in totaal amper 87 gr. meer dan een zelfde setje 650B, en da's een feit natuurlijk (bron: Mountainbike Plus okt-nov '12). Geen gedacht of een subjectief iets. Ik heb wat de stuurhoogte betreft ook wat gerekend en gemeten. De voorbouw van de Lefty 29' (90 mm veerweg) komt lager dan de Fatty (80 mm), tussen de 2 tot 3 cm. BB van de 29'er is ook een 8 mm hoger. Met een 110 mm -20° stuurpen zonder spacers zou het stuur ongeveer een 2 tal cm hoger komen dan nu op m'n huidige caffeine. En met dat gegeven kan ik nog net leven.

                                        Waarom de F29 carbon 2?
                                        Ik wil een fiets die tegenover m'n 26' niet teveel moet inboeten aan totaalgewicht en die ondanks de grotere wielen toch nog vrij vlot blijft. Trouwens, totaalgewicht van deze zou normaal een halve kilo minder moeten zijn dan m'n huidige Caffeine 26'. De F29 1 alu is een pak goedkoper, maar heeft wel een mindere afmontage, is zwaarder en vooral... die heeft zware wielen. Die upgraden zou 'm qua prijs ineens al vrij dicht in de buurt van de carbon 2 brengen. Voorts is het Chinees alu frame in afwerking niet meer te vergelijken met de Amerikaanse alu frames van vroeger. En, dat overwegend witte kleurtje staat me ook niet meteen aan. De hydraulische lockout voor de Lefty op de carbon 2 is ook een pluspunt tegenover de manuele lockout op de F1. Hopelijk is het frame sterk genoeg (het is geen Hi-Mod, misschien dat die iets sterker is???), ik ben immers nog steeds geen fan van carbon frames, zeker niet voor de MTB. De carbon 2 is voorzien van simpelweg goede onderdelen. Enkel de ZTR Arch wielen (op de foto staat Crest, maar dat klopt niet) stonden me niet aan. Ze hebben een limiet op rijdersgewicht (oké, 't is 105 kg, maar de limiet is er wel...) en ze zijn vrij zwaar, 1.775 gr de set. Vermits ik persoonlijk héél goede ervaringen met de Mavic SLR heb (sterkste en stijfste wielen die ik ooit op een MTB gehad heb, sorry voor de 'SLR haters'), heb ik dus ook geopteerd (met een kleine opleg) om nu weer voor de SLR te gaan. Set Crossmax SLR 29' weegt 1.620 gr. en heeft geen limiet op rijdersgewicht, (hopelijk) weer beresterke wielen dus! Ik sta ook zot van het rode kleurtje van de carbon 1, spijtig genoeg is dat rood niet leverbaar in de benelux. En de carbon wielen, die niet lichter zijn dan de SLR's zijn nu ook niet meteen dingen die ik vertrouw. Voorts heeft de carbon 2 de alu Lefty, weegt wel 100 gr. meer dan de carbon versie. Maar blijkt duurzamer en sterker te zijn (OPI) dan de carbon. En in 't wit vind ik 'm er ook net iets beter uitzien dan in 't zwart.

                                        Als er nog eentje ergens in voorraad is zou ik 'm snel kunnen hebben. Anders zal het pas maart 2013 zijn.


                                        Deze dus...











                                        Met deze wielen (Olympische fiets van Fumic)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X