Bij Campa ligt het iets anders . Heb het op m'n Litespeed Vortex bij Chorus gehouden en op m'n toekomstige Moots Psychlo-X ook. M'n fietsenmaker verzekerde me dat het zelfs beter was om Chorus te steken dan Record, hij verzekerde me dat ik het verschil niet zou voelen. En dat was niet in zijn voordeel want ik stond klaar om Record te bestellen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
M'n fietsen - part II
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenBij Campa ligt het iets anders . Heb het op m'n Litespeed Vortex bij Chorus gehouden en op m'n toekomstige Moots Psychlo-X ook. M'n fietsenmaker verzekerde me dat het zelfs beter was om Chorus te steken dan Record, hij verzekerde me dat ik het verschil niet zou voelen. En dat was niet in zijn voordeel want ik stond klaar om Record te bestellen
Comment
-
Ik rij met Crankbrothers en ben daar extreem tevreden van. Gebruik ze nu al 2j zonder de minste problemen. Hebben groot draagvlak, zeer makkelijk inklikken terwijl ik er nog nooit ben uitgeschoten. Ook voldoende speling voor mensen met tere knieën. (zelf op een uitgemeten fiets voor mij belangrijk). Mijn volgende worden net dezelfde serie...
Comment
-
CB eggbeaters zijn fijn in de winter, voeren de modder beduidend beter af als shimano.
Ook veel aftermarket voor te krijgen, rebuild kits, titanium spindels,...
Maar ik vind ze niet straf genoeg klemmen. (bij pro's zie je dikwijls een extra laag tape op de eggbeaters om een extra klemming te krijgen.
En slijtvast zijn ze ook niet echt. verslijten beduidend sneller als een XT pedaal. Ik heb al van 2 sets de kooi gebroken.
iets in deze aard
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenIk rij met Crankbrothers en ben daar extreem tevreden van. Gebruik ze nu al 2j zonder de minste problemen. Hebben groot draagvlak
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk BerichtenCB eggbeaters zijn fijn in de winter, voeren de modder beduidend beter af als shimano.
Ook veel aftermarket voor te krijgen, rebuild kits, titanium spindels,...
Maar ik vind ze niet straf genoeg klemmen. (bij pro's zie je dikwijls een extra laag tape op de eggbeaters om een extra klemming te krijgen.
En slijtvast zijn ze ook niet echt. verslijten beduidend sneller als een XT pedaal. Ik heb al van 2 sets de kooi gebroken.
iets in deze aard
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIn de praktijk ga je geen bal verschil voelen (zowel in rij ervaring als rendement) tussen een Dura Ace en Ultegra of XTR vs. XT. Persoonlijk al genoeg ervaring mee.
Ik kan mij inbeelden dat je wel merkt als je dagelijks en in weer en wind fietst en als chronotijden belangrijk zijn (al spreken we dan over hondersten van seconden), maar anders heb je idd helemaal niets aan dergelijk materiaal. En het kost ook gewoon veel.
Als ik een cassette nodig heb voor de Pina, is dat trouwens gewoon een Ultegra hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenMijn oudste XTR gerief is van 1998. Ik wil niet weten wat er van XT na zoveel jaren nog zou overschieten. Het is niet alleen een kwestie van centen, er is ook nog een kwaliteitsverschil - dat, toegegeven, minder groot is dan het centenverschil.
Ik veronderstel dat het bij SRAM hezelfde is, als je een XTR al duur vind moet je vooral van SRAM X.0 en XX wegblijven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat hebben ze nét niet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenIk rij met "deze": http://www.crankbrothers.com/pedals_candy.php
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIdd. Volledig mee akkoord. Ultegra of XT blijven ook heel lang goed functioneren, maar bij Dura Ace of XTR ligt dat hoger. Maar voor een wielertoerist of recreatieve MTB-er is dat absoluut niet nodig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenDat weet ik niet. Ik rij nog altijd met pedalen uit 1998. Jij ook? Als je dat deelt door het aantal jaren komt dat redelijk goedkoop uit.
Denk jij dat een XTR-derrie of -shifter twee keer zo lang meegaat dan een XT?
Comment
-
Ik geloof wel dat XTR's drie keer gelagerd zijn tegenover XT's twee keer. Ik betwijfel ook wel heel sterk dat XTR dingen dubbel zo lang meegaan als XT onderdelen. Een pedaal, dat een onderdeel is dat wel constant belast wordt zal misschien wel een merkbaar langere levensduur hebben bij de XTR dan de XT. Maar onderdelen als een derailleur, een shifter,... die niet zo zwaar belast worden zal dat verschil in levensduur nagenoeg nihil zijn hoor. Wat wel opvallend is, is dat de lagering van de XT pedalen (die van voor 2012 alvast toch) nog gelagerd zijn met losse bollagers. De good old fashion 'billekes en conen' dus. Mooi afstelbaar dus, maar wel oppassen als je de boel terug ineen steekt je geen bolleke kwijt bent.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenDus jij denkt dat XT's maar de helft zo lang zouden meegaan. Nu, moeilijk te vergelijken, want in die tijd waren er geen XT's. Was dat toen al de 535?
Denk jij dat een XTR-derrie of -shifter twee keer zo lang meegaat dan een XT?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenWeet ik niet want ik heb nooit met XT gereden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOok al veel klachten van gehoord. Ik ken persoonlijk al enkele mensen die van SPD naar CBro's terug naar SPD gegaan zijn.
Rij nu met XTR op de Flash29 en XT op de beachbike. Voor de Eggbeaters reed ik met Time Atac, was ook goed maar destijds vervangen omdat die loodzwaar zijn in vgl met Eggbeaters.
Ik heb trouwens XTR-pedalen van de vorige reeks gekocht, was met een enorme korting dus zeker de moeite tov laatste versie XT (ik denk zelfs dat ze minder kostten).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIk denk het wel. Net zoals bvb Chris King balhoofden op termijn goedkoper uitkomen. Ik lig er alleszins niet wakker van. Ik weet kwaliteit te waarderen.
Comment
Comment