Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bij Campa ligt het iets anders . Heb het op m'n Litespeed Vortex bij Chorus gehouden en op m'n toekomstige Moots Psychlo-X ook. M'n fietsenmaker verzekerde me dat het zelfs beter was om Chorus te steken dan Record, hij verzekerde me dat ik het verschil niet zou voelen. En dat was niet in zijn voordeel want ik stond klaar om Record te bestellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Bij Campa ligt het iets anders . Heb het op m'n Litespeed Vortex bij Chorus gehouden en op m'n toekomstige Moots Psychlo-X ook. M'n fietsenmaker verzekerde me dat het zelfs beter was om Chorus te steken dan Record, hij verzekerde me dat ik het verschil niet zou voelen. En dat was niet in zijn voordeel want ik stond klaar om Record te bestellen
      Die groepen net boven de middenmoot zijn de beste groepen op het vlak van prijs/kwaliteit. Er zijn heel veel amateur competitierijders die niet met de topgroepen rijden. Shimano Ultegra, Campa Chorus en SRAM Force zijn groepen die op het vlak van prestaties niet moeten onderdoen voor hun top broers, en ze zijn een pak beter betaalbaar. Je ziet die heel veel in het peloton. Bij de MTB's hetzelfde verhaal.

Comment

• Ik rij met Crankbrothers en ben daar extreem tevreden van. Gebruik ze nu al 2j zonder de minste problemen. Hebben groot draagvlak, zeer makkelijk inklikken terwijl ik er nog nooit ben uitgeschoten. Ook voldoende speling voor mensen met tere knieën. (zelf op een uitgemeten fiets voor mij belangrijk). Mijn volgende worden net dezelfde serie...

Comment

• CB eggbeaters zijn fijn in de winter, voeren de modder beduidend beter af als shimano.
          Ook veel aftermarket voor te krijgen, rebuild kits, titanium spindels,...

Maar ik vind ze niet straf genoeg klemmen. (bij pro's zie je dikwijls een extra laag tape op de eggbeaters om een extra klemming te krijgen.
          En slijtvast zijn ze ook niet echt. verslijten beduidend sneller als een XT pedaal. Ik heb al van 2 sets de kooi gebroken.

iets in deze aard

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
            Ik rij met Crankbrothers en ben daar extreem tevreden van. Gebruik ze nu al 2j zonder de minste problemen. Hebben groot draagvlak
            Dat hebben ze nét niet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
              CB eggbeaters zijn fijn in de winter, voeren de modder beduidend beter af als shimano.
              Ook veel aftermarket voor te krijgen, rebuild kits, titanium spindels,...

Maar ik vind ze niet straf genoeg klemmen. (bij pro's zie je dikwijls een extra laag tape op de eggbeaters om een extra klemming te krijgen.
              En slijtvast zijn ze ook niet echt. verslijten beduidend sneller als een XT pedaal. Ik heb al van 2 sets de kooi gebroken.

iets in deze aard
              Ook al veel klachten van gehoord. Ik ken persoonlijk al enkele mensen die van SPD naar CBro's terug naar SPD gegaan zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                In de praktijk ga je geen bal verschil voelen (zowel in rij ervaring als rendement) tussen een Dura Ace en Ultegra of XTR vs. XT. Persoonlijk al genoeg ervaring mee.
                Tijdens één ritje idd niet. Dat is ook mijn punt. Ik heb nu Dura Ace, maar ik ga er de volgende keer geen geld meer in investeren.
                Ik kan mij inbeelden dat je wel merkt als je dagelijks en in weer en wind fietst en als chronotijden belangrijk zijn (al spreken we dan over hondersten van seconden), maar anders heb je idd helemaal niets aan dergelijk materiaal. En het kost ook gewoon veel.
                Als ik een cassette nodig heb voor de Pina, is dat trouwens gewoon een Ultegra hoor.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

Mijn oudste XTR gerief is van 1998. Ik wil niet weten wat er van XT na zoveel jaren nog zou overschieten. Het is niet alleen een kwestie van centen, er is ook nog een kwaliteitsverschil - dat, toegegeven, minder groot is dan het centenverschil.
                  Ik veronderstel dat het bij SRAM hezelfde is, als je een XTR al duur vind moet je vooral van SRAM X.0 en XX wegblijven
                  Idd. Volledig mee akkoord. Ultegra of XT blijven ook heel lang goed functioneren, maar bij Dura Ace of XTR ligt dat hoger. Maar voor een wielertoerist of recreatieve MTB-er is dat absoluut niet nodig.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Dat hebben ze nét niet...
                    Ik rij met "deze": http://www.crankbrothers.com/pedals_candy.php

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                      Ah oké, die wel!

Comment

• Grammetjes kosten veel.

De Elite custom race plastic voor op de F29 eens vergeleken met een Elite pase carbon drinkbushouder. De plastic kost 10 euro, de carbon 54 euro

Comment

• De laatste spulletjes voor de F29 zijn toegekomen...
                          Leonardi OPI 110mm -20° stuurpen en Ritchey WCS Barends. Nu nog de fiets... in maart 2013.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            Idd. Volledig mee akkoord. Ultegra of XT blijven ook heel lang goed functioneren, maar bij Dura Ace of XTR ligt dat hoger. Maar voor een wielertoerist of recreatieve MTB-er is dat absoluut niet nodig.
                            Dat weet ik niet. Ik rij nog altijd met pedalen uit 1998. Jij ook? Als je dat deelt door het aantal jaren komt dat redelijk goedkoop uit.

Comment

Dat weet ik niet. Ik rij nog altijd met pedalen uit 1998. Jij ook? Als je dat deelt door het aantal jaren komt dat redelijk goedkoop uit.
                              Dus jij denkt dat XT's maar de helft zo lang zouden meegaan. Nu, moeilijk te vergelijken, want in die tijd waren er geen XT's. Was dat toen al de 535?
                              Denk jij dat een XTR-derrie of -shifter twee keer zo lang meegaat dan een XT?
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik geloof wel dat XTR's drie keer gelagerd zijn tegenover XT's twee keer. Ik betwijfel ook wel heel sterk dat XTR dingen dubbel zo lang meegaan als XT onderdelen. Een pedaal, dat een onderdeel is dat wel constant belast wordt zal misschien wel een merkbaar langere levensduur hebben bij de XTR dan de XT. Maar onderdelen als een derailleur, een shifter,... die niet zo zwaar belast worden zal dat verschil in levensduur nagenoeg nihil zijn hoor. Wat wel opvallend is, is dat de lagering van de XT pedalen (die van voor 2012 alvast toch) nog gelagerd zijn met losse bollagers. De good old fashion 'billekes en conen' dus. Mooi afstelbaar dus, maar wel oppassen als je de boel terug ineen steekt je geen bolleke kwijt bent.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                  Dus jij denkt dat XT's maar de helft zo lang zouden meegaan. Nu, moeilijk te vergelijken, want in die tijd waren er geen XT's. Was dat toen al de 535?
                                  Denk jij dat een XTR-derrie of -shifter twee keer zo lang meegaat dan een XT?
                                  Weet ik niet want ik heb nooit met XT gereden.

Comment

Weet ik niet want ik heb nooit met XT gereden.
                                    Het zou mij alleszins echt verbazen mocht XTR op termijn goedkoper uitkomen dan Deore XT.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik denk het wel. Net zoals bvb Chris King balhoofden op termijn goedkoper uitkomen. Ik lig er alleszins niet wakker van. Ik weet kwaliteit te waarderen.

Comment

Ook al veel klachten van gehoord. Ik ken persoonlijk al enkele mensen die van SPD naar CBro's terug naar SPD gegaan zijn.
                                        Hier ook zo ene. Er kwam te snel speling tussen schoenplaatje en pedaal, ook eens veel te snel de as om zeep gehad en de weinig duidelijke klik vond ik ook vervelend worden.

Rij nu met XTR op de Flash29 en XT op de beachbike. Voor de Eggbeaters reed ik met Time Atac, was ook goed maar destijds vervangen omdat die loodzwaar zijn in vgl met Eggbeaters.

Ik heb trouwens XTR-pedalen van de vorige reeks gekocht, was met een enorme korting dus zeker de moeite tov laatste versie XT (ik denk zelfs dat ze minder kostten).

Comment

Ik denk het wel. Net zoals bvb Chris King balhoofden op termijn goedkoper uitkomen. Ik lig er alleszins niet wakker van. Ik weet kwaliteit te waarderen.
                                          Dan moet je er 30 jaar mee rijden.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X