Ik ben ermee bezig
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
M'n fietsen - part II
Collapse
X
-
Congratz.
Die stuurpen ziet er wel vreemd uit van opzij.
En nu heb je eindelijk een deftige verende voorvork. Al zou je die veerweg allicht beter op de Caffeine kunnen gebruiken.
Edit: Ik denk er net aan dat een 29-er slechts 90 mm veerweg heeft. Verschil valt nog mee dan.Last edited by Beta; 22/12/2012, 16:37.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenCongratz.
Die stuurpen ziet er wel vreemd uit van opzij.
En nu heb je eindelijk een deftige verende voorvork. Al zou je die veerweg allicht beter op de Caffeine kunnen gebruiken.
Edit: Ik denk er net aan dat een 29-er slechts 90 mm veerweg heeft. Verschil valt nog mee dan.
Nog niet echt getest, maar het stuur voelt wel lekker aan zo breed.Last edited by Jakkel; 22/12/2012, 17:31.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenEen mooi geheel, zeer aangename kleurencombinatie, kortom ik vind het een mooie fiets. Veel plezier ermee Jakkel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenJep, echt knappe bike. Wat vind je er zelf van in het veld ? Gewicht = ?
Volgens deze site weegt een medium carbon2, 9,765 kg, zonder pedalen.
Kleine berekening voor de mijne.
9.765 gr + 339 gr (XT pedalen) + 2 x 44 gr (drinbushouders) + 40 gr (Leonardi stuurpen) - 150 gr (SLR wielen) = 10.082 gr of 10,082 kg. ... In theorie.
Er komt nog een computer en bar-ends op, totaalgewicht zal ongeveer een 10,3 kg worden denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenStuurpen is inderdaad een 'specialeke'. De dealer had het nog nooit gezien maar was wel vol lof erover. Het is dé oplossing voor mensen die graag wat dieper willen zitten op een Cannondale 29'er. Deze komt ongeveer nog een 2 cm lager dan de diepst duikende OPI stuurpen van Cannondale (-15°).
DSC_1038.jpg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten"wat dieper"... Nog een geluk dat er zo'n stuurpen bestaat of je zat precies op een damesfiets qua positie !! Zit je nu goed ? Ik zat vroeger op een 26" eigenlijk wat te racy, nu op de 29er zit perfect vind ik, stuur staat zowat 6cm lager dan mijn zadel :
[ATTACH=CONFIG]94220[/ATTACH]
Nu, over dat damesfiets gedoe, beetje overdreven vergelijking.
Fumic z'n Flash al gezien? En die geraakt wel vooruit op z'n damesfiets hoor.
Enfin, effe serieus. Ik zit liever wat dieper dan de gemiddelde MTB'er. Met de originele -15° stuurpen, zelfs met de -5° stuurpen zou ik eigenlijk nog vrij normaal zitten hoor. Velen rijden rond met nagenoeg geen drop, of zelfs een positieve drop. Voorkeuren hé.
Btw, uw zadel staat echt wel ver naar achteren geschoven.
Je had toch beter een large genomen, naar mijn mening.
Comment
-
De Crossride achteraan in de Caffeine gestoken.
Doordat de laatste tijd (zelfs na borging met loctite) de crank links altijd terug los kwam, de boel eens uit mekaar gehaald. Blijkt de holle trapas deels gescheurd te zijn in de lengte richting.
Dan maar de Deore van de oranje Trek gemonteerd, die bolt toch haast niet meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenHet valt mij op dat de laatste jaren de toppers precies ook hoger zitten kwa stuur. Ik zag dit bij de fumics maar ook bvb bij Fontana .
Misschien een trend?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenIk gaf geen kritiek hoor, ik vroeg gewoon of je er goed op zat omdat je altijd schreef dat je graag diep zit.
Comment
-
Gisteren 60 km's op de weg met de 29'er, vandaag 50 waarvan 30 in 't bos.
Eerste indrukken... .
Ik moet toegeven dat ik niet de indruk heb dat ik trager rijd met deze 29'er dan met de 26', ook niet in de korte keer en draaiende toestanden met veel rem- en optrekwerk. Daar waar ik dacht echt wel nadeel te gaan ondervinden van de grote wielen. De fiets is naar m'n eerste gevoel even wendbaar dan m'n 26'. Komt het door de steilere balhoofdhoek, het bredere stuur, de lichtere fiets (weegt toch wel een dikke kilo minder dan de Caffeine), de grip van de Schwalbe banden,...? Ik weet het niet, maar hij voelt best wel licht en wendbaar. Een voordeel dat ik zeker waarneem tegenover de 26', is het vloeiender rijden over oneffenheden (de logica van de grotere wielen dus...). Vooral in afdalingen, met van die kapot geremde kort hobbelige stroken voel je het voordeel van die grotere wielen duidelijk. Of ik nu in eindeffect sneller rijd met deze 29'er? Dat merk ik niet onmiddellijk. Maar ik moet m'n redelijk scepticisme tegenover de 29'er (die voor de F29 dan alvast toch) na deze twee dagen toch gaan moeten bijschaven tot licht scepticisme.
Comment
-
Ik lees enkele voordelen tov 26" maar geen nadelen, ik zou dat licht scepticisme gerust bijschaven tot "bijna helemaal overtuigd"
Een ploegmaat die heel veel chrono's en marathons rijdt, en een zeer technisch rijder is, heeft sedert vorige week ook een 29er, en hij ondervond meteen dat de bike performanter was, zonder gewenningsperiode. Ik had dat ook, ik heb meteen na aanschaf mijn plaatselijk rondje gereden en verbeterde meteen mijn tijd, de week ervoor gevestigd met de 26"...
Gisteren een bike gezien met de XX1, toch vreemd, zo'n 42 achteraan, en ik vraag me echt af of je geen te grote sprongen tussen de verzetten hebt, maar op zich is het concept wel te doen denk ik. Vooraan zat een 34.
Comment
-
Comment