Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Thule fietsdrager: plastiek vervormd door uitlaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Thule fietsdrager: plastiek vervormd door uitlaat

Hallo,

Ik heb een Thule fietsdrager aangeschaft voor op de trekhaak, type Euroclassic G5 909 (nieuwe model van Thule). De prijs van deze fietsdrager was vrij behoorlijk, dus zou je mogen verwachten dat dit een zeer degelijke fietsdrager zou moeten zijn.
    Afgelopen weekend heb ik deze voor de eerste maal gebruikt, en stelde echter na een korte rit vast dat het zwarte plastiek van de eerste rail (waar de eerste fiets op staat) aan de linker kant wat vervormd was, wellicht dus te wijten door de hitte van de uitlaat van de wagen. Ik rij met een Volvo XC90 (diesel), en die heeft een dubbele uitlaat links achteraan.
    Zijn er nog mensen met dit probleem?
    Zowel Volvo als de winkel waar ik de drager gekocht heb zeggen me dat dit eigenlijk niet zou mogen voorvallen. Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem?

alvast bedankt,
    Xavier

Oorspronkelijk geplaatst door X4C Bekijk Berichten
    Hallo,

Ik heb een Thule fietsdrager aangeschaft voor op de trekhaak, type Euroclassic G5 909 (nieuwe model van Thule). De prijs van deze fietsdrager was vrij behoorlijk, dus zou je mogen verwachten dat dit een zeer degelijke fietsdrager zou moeten zijn.
    Afgelopen weekend heb ik deze voor de eerste maal gebruikt, en stelde echter na een korte rit vast dat het zwarte plastiek van de eerste rail (waar de eerste fiets op staat) aan de linker kant wat vervormd was, wellicht dus te wijten door de hitte van de uitlaat van de wagen. Ik rij met een Volvo XC90 (diesel), en die heeft een dubbele uitlaat links achteraan.
    Zijn er nog mensen met dit probleem?
    Zowel Volvo als de winkel waar ik de drager gekocht heb zeggen me dat dit eigenlijk niet zou mogen voorvallen. Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem?

alvast bedankt,
    Xavier
    als ze zeggen dat dit niet zou mogen voorvallen dan moeten ze het probleem oplossen en je een nieuwe fietsdrager geven.

ps misschien eens een foto posten hoever de uitlaat van de fietsdrager zit.

Comment

Ze kunnen u toch moeilijk ne nieuwe geven é... dan stade daar de volgende dag weer, dus da's geen oplossing.

Comment

In bijlage enkele foto's van de drager gemonteerd en de vervorming van de goot.
        De afstand tussen de drager en de uitlaat bedraagt 40cm, en dat is beduidend meer dan de afstand op de reklamefoto van Thule zelf van deze drager in hun brochure op p. 25 (foto van een zware Mercedes GL500 in combinatie met deze drager).
        Ik heb de situatie ook voorgelegd aan Thule en wacht op de reaktie.
        Bijgevoegde Bestanden

Comment

Hebben de banden van uw fiets dan eigenlijk ook geen last van die hitte?

Sorry voor het off-topic maar de vraag intrigeerde mij

Comment

Op de foto zie je het lichtjes ja. Ik heb me ook al de bedenking gemaakt die kaiserchief maakt.

In ieder geval wij hebben hier thuis geen klagen van de Thule.

Comment

Dat was het eerste wat ik ook nagekeken heb toen ik de vervorming meteen na de rit vaststelde. Banden/velgen waren totaal niet warm (vervormd plastiek overigens ook niet (meer)). Overigens worden koersvelgen bij lange afdalingen ook heel erg warm, dus die zouden wel tegen wat bestand moeten zijn.
              Volvo beweert dat er op die afstand totaal geen grote hitte meer aanwezig is. Bij Thule ook nagevraagd of het niet om een produktiefout gaat.

Comment

Ik denk ook eerder dat het dat zal zijn

Comment

Hitte van dpf die regenereert geen oorzaak?

Comment

Volgens mij gaat dat vooraf al geweest zijn hoor.

Zeker na een korte rit kan dat volgens mij onmogelijk daar van zijn, zeker als je zegt dat de wielen nog koud aanvoelen.

Zal wel een productiefout geweest zijn.

Heb je zo een min-max-thermometer? Hang die er aan vast en maak eens een ritje he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X4C Bekijk Berichten
                      In bijlage enkele foto's van de drager gemonteerd en de vervorming van de goot.
                      De afstand tussen de drager en de uitlaat bedraagt 40cm, en dat is beduidend meer dan de afstand op de reklamefoto van Thule zelf van deze drager in hun brochure op p. 25 (foto van een zware Mercedes GL500 in combinatie met deze drager).
                      Ik heb de situatie ook voorgelegd aan Thule en wacht op de reaktie.
                      als de uitlaatmond rect naar de fietsendrager blaast is het als een haarfeun , hete lucht naar plastiek ,,,niet goed
                      ik verkoop thule en heb dit nog nooit gehoord tot nu dan
                      greetz patje
                      www.patjestrekhakencenter.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patje1964 Bekijk Berichten
                        als de uitlaatmond rect naar de fietsendrager blaast is het als een haarfeun , hete lucht naar plastiek ,,,niet goed
                        ik verkoop thule en heb dit nog nooit gehoord tot nu dan
                        greetz patje
                        www.patjestrekhakencenter.be
                        Lees ik daar tussen de regels nu iets over forumkorting?

120d Hatch Edition Sport

Comment

Misschien past dit niet in dit topic , maar ik ben van plan om een dakkoffer te kopen en deze van Thule spreken mij sterk aan ...
                          Iemand hier ervaring mee , of met andere merken?

Op hun site heb ik gezien dat ze een nieuw model hebben van + 600L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                            Misschien past dit niet in dit topic , maar ik ben van plan om een dakkoffer te kopen en deze van Thule spreken mij sterk aan ...
                            Iemand hier ervaring mee , of met andere merken?

Op hun site heb ik gezien dat ze een nieuw model hebben van + 600L
                            Ik heb zo'n Thule dakkoffer. Een Pacific 200 met een inhoud van 460 liter. Krijg je al veel in, behalve ski's, daar is ze niet lang genoeg voor. Super tevreden van en compleet waterdicht. Met een Thule doe je zeker geen miskoop, je betaalt er wel voor maar dan heb je ook wel kwaliteit.

Hier ergens op een verlaten col in de Franse Alpen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Ik heb zo'n Thule dakkoffer. Een Pacific 200 met een inhoud van 460 liter. Krijg je al veel in, behalve ski's, daar is ze niet lang genoeg voor. Super tevreden van en compleet waterdicht. Met een Thule doe je zeker geen miskoop, je betaalt er wel voor maar dan heb je ook wel kwaliteit.

Hier ergens op een verlaten col in de Franse Alpen...

Zo een nieuw model van +600L daar zal al veel in kunnen dus ?

Rare vraag maar hoe rap mag je eigenlijk rijden met zo een dakkoffer?

Comment

Ik gok op 120 km/h in België, 130 in Fr, enz ...

120d Hatch Edition Sport

Comment

Het begrip 'veel' is voor iedereen anders hé.
                                  Ga eens bij een dealer kijken ofzo. Dan heb je daar meteen een betere kijk op.

Ik rij daar toch vlotjes een kruissnelheid van 130 km/h mee. Je hoort een beetje meer windgeruis en het verbruik gaat een tikkeltje omhoog. Maar dat valt allemaal goed mee hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    Ik gok op 120 km/h in België, 130 in Fr, enz ...

Damn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Het begrip 'veel' is voor iedereen anders hé.
                                      Ga eens bij een dealer kijken ofzo. Dan heb je daar meteen een betere kijk op.

Ik rij daar toch vlotjes een kruissnelheid van 130 km/h mee. Je hoort een beetje meer windgeruis en het verbruik gaat een tikkeltje omhoog. Maar dat valt allemaal goed mee hoor.
                                      Nie vergeten dat we de koffer niet kunnen gebruiken want daar zal onze hond inzitten he

Ik heb via internet gezien dat er een Thule verdeler zit in Eernegem 50 km hier vandaan waar ze alle modellen hebben staan , deze week of de volgende week probeer ik eens naar daar te gaan

Comment

Windgeruis is niet erg , ik zet mijn muziek wel wat luider dan

Comment

Working...
                                        X