Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trek of Scott

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Trek of Scott

Hallo,

Ga binnen enkele dagen overgaan tot de aankoop van een nieuwe MTB.
    ( ik gebruik de MTB 80% voor woon-werk verkeer en 20% voor ritten )
    Alhoewel ik het % ritten terug de hoogte wil injagen

Nu heb ik 2 fietsen op het oog bij de plaatselijke fietsenhandelaar

1) Scott Scale 70 ( Model 2009 - Prijs 999 eur -20% = 800 eur )

Derailleur (Rear)
    Shimano SLX
    RD-M660 SGS
    Shadow Type
    27 Spee

Derailleur (Front)
    <LI class="">Shimano Deore
    FC-M590
    34.9mm

2) Trek 6500 ( Model 2010 - Prijs 1200 eur - Prijzen van trek zijn dit jaar gestegen )

http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes..._series/6500e/

VoorderailleurShimano Deore
    AchterderailleurShimano Deore XT Shadow

Ik weet niet wat kiezen ( 't verschil in prijs is al een 400 eur en mij maakt
    het niet uit of ik met een model 2009 - 2010 rondcross ) 't belangrijkste is dat
    het prijs/kwaliteit goed zit.

Grtz
    Gilles

Ik zou zeggen, beperk je niet tot de lokale fietsenhandelaar en koop bijvoorbeeld een Trek of Scott hier: http://www.salden.nl/default.asp?pid=2008&catid=2962

Trek 6700 voor 929, Scale 50 voor 899 en 40 voor 1199.

Comment

Grappig dat je enkel naar de derailleurs kijkt. Alsof die te vergelijken vallen met de motor van een wagen.

Ze zijn wel aan elkaar gewaagd.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Grappig dat je enkel naar de derailleurs kijkt. Alsof die te vergelijken vallen met de motor van een wagen.

Ze zijn wel aan elkaar gewaagd.
        ik kan toch moeilijk alles kopiëren hé
        En aangezien iedereen het daar over heeft heb ik het dan ook maar genoteerd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
          ik kan toch moeilijk alles kopiëren hé
          En aangezien iedereen het daar over heeft heb ik het dan ook maar genoteerd
          Derailleurs zijn minder belangrijk dan de meeste mensen denken. Zeker een voorderailleur. OK, een goeie achterderailleur is zeker meegenomen, maar dan nog: voor een goeie 50 € heb je een Deore XT (goedkoop gekocht, zelf gemonteerd).
          Frame en vork vind ik het belangrijkst. Vooral ook omdat die los het meest kosten. Die heb je dus liever meteen van goeie kwaliteit.

Ik vind die fietsen moeilijk vergelijkbaar. Door het grote verschil in prijs.
          Moet ik kiezen zonder naar de prijs te kijken, dan de Trek. Rekening houdend met de prijs, ook de Trek. Al moet ik wel zeggen dat ik 1200 € voor een fiets nog vind meevallen. Zal er ook wel mee te maken hebben.
          Liever iets deftigs waar je lang mee rijdt dan om de drie, vier jaar een andere te kopen.
          En sowieso, je kan altijd afdingen op de prijs, dus dat maakt ook weer.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik zou voor de scott gaan.
            Gewoon de beste prijs en wa zou het verschil met de trek zijn...?
            Enigste verschil is dat waarschijnlijk trek van 2010 is en scot 2009.
            Miss. ook is naar beoordelingen zoeken van mensen die een van de frame's hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BenP Bekijk Berichten
              Ik zou voor de scott gaan.
              Gewoon de beste prijs en wa zou het verschil met de trek zijn...?
              Enigste verschil is dat waarschijnlijk trek van 2010 is en scot 2009.
              Miss. ook is naar beoordelingen zoeken van mensen die een van de frame's hebben.
              Rood: het begint met "a" en eindigt op "fmontage".
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Rood: het begint met "a" en eindigt op "fmontage".
                Je moet je wel afvragen of dat die 400euro waard is?

Comment

Daar zit hem inderdaad het verschil.

Ik ben een leek in die dingen ( heb het woord afmontage nog maar net leren kennen )
                  Ik zoek gewoon een mtb met een goeie prijs/kwaliteit verhouding.
                  Scott is mij onbekend , maar ik denk dat ik het erop ga wagen.

Comment

Derailleurs zijn minder belangrijk dan de meeste mensen denken. Zeker een voorderailleur. OK, een goeie achterderailleur is zeker meegenomen, maar dan nog: voor een goeie 50 € heb je een Deore XT (goedkoop gekocht, zelf gemonteerd).
                    Frame en vork vind ik het belangrijkst. Vooral ook omdat die los het meest kosten. Die heb je dus liever meteen van goeie kwaliteit.

Ik vind die fietsen moeilijk vergelijkbaar. Door het grote verschil in prijs.
                    Moet ik kiezen zonder naar de prijs te kijken, dan de Trek. Rekening houdend met de prijs, ook de Trek. Al moet ik wel zeggen dat ik 1200 € voor een fiets nog vind meevallen. Zal er ook wel mee te maken hebben.
                    Liever iets deftigs waar je lang mee rijdt dan om de drie, vier jaar een andere te kopen.
                    En sowieso, je kan altijd afdingen op de prijs, dus dat maakt ook weer.
                    Heb ik hier een sponsor gevonden

Comment

Daar zit hem inderdaad het verschil.

Ik ben een leek in die dingen ( heb het woord afmontage nog maar net leren kennen )
                      Ik zoek gewoon een mtb met een goeie prijs/kwaliteit verhouding.
                      Scott is mij onbekend , maar ik denk dat ik het erop ga wagen.
                      In het MTB-wereldje al lang een grote naam. Vooral begin de jaren '90 eigenlijk. Onder de bikers was die naam toen even bekend als Trek. Ze zijn op andere markten wel niet zo bekend geworden als Trek.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Heb ik hier een sponsor gevonden
                        In ruil voor wat? Reclame zeker?
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

In jouw plaats zou ik ook de Scott kiezen. Afmontage is zeker voldoende voor een deftige MTBrit, laat staan voor woon-werk !

Comment

Heb deze middag met de Scott gereden en hij zit niet goed ( stuur staat te laag )
                            Dus zal ik opnieuw voor Trek gaan. ( Zal 6500 of 6700 worden )

Bedankt voor al de nuttige info.

Comment

Proficiat, maar euh, een stuur kan hoger gezet worden. En mss was de maat ook niet de correcte.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Fiets was goed van maat , maar stuur is totaal anders dan een Trek
                                Was véél sportievere houding dan op een Trek.

Heb net beslist , 't is een Trek 6700 geworden ( met V-brakes )

Comment

Fiets was goed van maat , maar stuur is totaal anders dan een Trek
                                  Was véél sportievere houding dan op een Trek.

Heb net beslist , 't is een Trek 6700 geworden ( met V-brakes )
                                  Proficiat! Geniet ervan en past maar eens een foto on the field

Comment

Working...
                                  X