Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kwalitatieve MTB voor <500euro

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kwalitatieve MTB voor <500euro

Hoi

Effe vlug de situatie schetsen:
    IK zoek mij een MTB te kopen voor recreatief gebruik, 1X per week. Niet echt intensief klim- en offroadwerk, maar waar ik wel mee vooruit kom in de landelijke bossen en occassioneel in de ardennen. We zouden vooral BLOSO-parcours willen doen en af en toe een georganiseerd trip meepikken.

Ik zou graag zeker onder de 500 euro blijven en liefst ergens tussen 300 - 400euro. Volgende types ben ik al tegengekomen. Lijkt dit kwalitatief iets of kan ik van sommigen beter afblijven.

Minerva cyclone aan 299

Trek 3700 aan 329

Gary Fisher Wahoo aan 405

OXFORD Freelander TX aan 329euro

Vektor Hostill aan 399

(bij deze ben ik bang dat de kwaliteit minder is dan het zicht)

Ik zou graag comfortabel kunnen zitten, het zicht is bijzaak. (momenteel rij ik rond op een OXFORD citybike > 10jaar, waar de spatborden werden afgehaald, geen vering, baanbanden, .... en ik kan hier ook mee rondrijden. Maar nu zou ik toch graag upgraden, maar met een beschaafd budget)

Graag jullie mening

ik denk dat ge beter dan eens naar een tweedehands gaat zoeken voor dat geld hebt ge al eene hele schoon tweedehands
    2012 E92 Bmw 335i DKG
    1991 E30 320i

Comment

Ik zie bij de minerva maar betrekkelijke weinig info en bij de 2de link al niets bijna.
      De laatste ziet er wel deftig uit.
      Ik rij zelf met een minerva en ben daar heel content van, koste wel 600 euro toen.

Persoonlijk zou ik bij je plaatselijke fietsdealer ook is horen.
      Die knn meestal ook wel intressante aanbiedingen geven.

Comment

Ik ben heel tevreden van deze, 529 incl verzending zit je dan rond 580-590 euro.

Comment

Ik zou ook uitkijken naar een tweedehandsfiets.
          Radon en Canyon leveren fietsen met een zeer goeie kwaliteit, maar die dingen kan je niet bij de lokale fietsenmaker kopen. Je bestelt die dingen online. Resultaat is uiteraard dat niet elke fietsenmaker je even graag ziet komen met die fietsen. Dus kan je er zelf wat aan werken, dan zou ik een Canyon of Radon wel aanraden, anders niet.
          Anders ergens een deftige mountainbike van een paar jaar op de kop proberen tikken.
          Goedkoop materiaal zal in het begin wel deftig werken, maar die werking zal snel verminderen. Je zal er ook meer problemen mee krijgen. De meeste fietsen die je post zijn immers niet echt bedoeld om veel off-road mee te gaan. Eerder voor gewoon op de weg, als vervoermiddel.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Goedkoop materiaal zal in het begin wel deftig werken, maar die werking zal snel verminderen. Je zal er ook meer problemen mee krijgen. De meeste fietsen die je post zijn immers niet echt bedoeld om veel off-road mee te gaan. Eerder voor gewoon op de weg, als vervoermiddel.
            Daar ben ik het nt mee eens, niet omdat iets goedkoper is dat ze minder zijn.
            Meestal zijn dat fietsen die met niet het aller nieuwste materiaal ineen gestoken zijn.
            Groep, frame, wielen die 2 jaar geleden top waren zullen nu ook nog top zijn.
            En als je in % zou uitrekenen hoeveel beter dat't nieuwe materiaal is dan zou je nog hard teleurgesteld knn zijn.

Materiaal verbeterd idd wel, maar of dat da prijskaartje overeenstemt met de verbetering die er aan gegeven word....?
            En denk dat daar vooral prijsverschil inzit met de goedkopere mtb.
            Heb zelf ook een minerva en durf deze gerust naast een scott zetten of wat dan ook dat als beter bestempeld word.
            Je kunt dit bijna vergelijken met PC, iets dat een jaar oud is is ineens slecht bij de meeste.
            Ik zeg niet dat jij dat zegt Beta, maar merk dat dikwijls in't dagelijks leven.
            (Nieuw is in, oud is uit de mode)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BenP Bekijk Berichten
              Meestal zijn dat fietsen die met niet het aller nieuwste materiaal ineen gestoken zijn.
              En als je in % zou uitrekenen hoeveel beter dat't nieuwe materiaal is dan zou je nog hard teleurgesteld knn zijn.

Materiaal verbeterd idd wel, maar of dat da prijskaartje overeenstemt met de verbetering die er aan gegeven word....?
              Heb zelf ook een minerva en durf deze gerust naast een scott zetten of wat dan ook dat als beter bestempeld word.
              Je kunt dit bijna vergelijken met PC, iets dat een jaar oud is is ineens slecht bij de meeste.
              Daar sla je de bal toch even mis, vrees ik. OK, het klopt dat je tegenwoordig voor 1000 € (om iets te zeggen) beter materiaal in huis haalt dan tien jaar geleden, maar die verbetering is geenszins zo groot als in de informaticabranche. Vérre van.
              En dat oud uit de mode is, zou ik ook niet àl te hard roepen. Op dit forum zitten ook genoeg liefhebbers met een fiets van meer dan vijf jaar oud.
              En om nu een Alivio van nu te gaan vergelijken met een Deore LX van tien jaar geleden ... Nee, dat is er wat over.
              De duurste fietsen van tegenwoordig zijn duurder dan de duurste fietsen van vroeger. Dat komt uiteraard door de betere materialen en iets meer "high tech". Het is ook gewoon zo dat veel mensen tegenwoordig meer geld aan hun fiets uitgeven. Vroeger waren echte liefhebbers al zeer tevreden met een fiets van 2000 €, nu spenderen ze 3000 € aan hun fiets. En idd, een fiets van 2000 € nu zal iets beter zijn dan een fiets van 2000 € toen, maar toch: deze evolutie valt helemaal niet te vergelijken met deze in de informaticawereld. Temeer daar de gebruikte materialen daar grotendeels hetzelfde blijven. Fietsen zijn louter mechanisch. Daarom dat het nieuwste van het nieuwste kopen ook minder nodig is.
              Vergelijk de fietswereld dan liever met de autowereld, al zijn er uiteraard nog verschillen.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BenP Bekijk Berichten

Kijk je hebt grofweg 3 niveau's: budget - goede materiaal - high end

Jij zit van onder in de budgetrange en dan kijk je beter uit naar een goede tweedehands. Trouwens wat jij laat zien, was 3 jaar geleden van dezelfde kwaliteit en dat wil ik niet naast pakweg, een mainstream Shimano XT groep zetten van 3 jaar geleden, laat staan met huidig materiaal.

Ik zou zeggen doe er 250€ bij en koop u een nette Cube of kies voor de tweedehandsmarkt.
                Last edited by ; 11/09/2009, 11:39.

Comment

Ik zou Canyon niet willen aanraden. Eerder een Cube(of Radon bij bike-discount.de) met een basis montage.
                  Moet zeker lukken als je kijkt naar dit : http://www.bike-discount.de/shop/k95...reen-2009.html

Niet de meest blitse bike, maar om aan je 500 euro vraag te voldoen...

Comment

@ topicopener :

van waar ben je ergens ???

Comment

Cube kan ik wel aanraden ook al vind ik dat het vrij zware frame's zijn hoe zwaarder hoe steviger zeker ik zou toch tweedehands kijken eene specialized s-works of eene cannondale van een paar jaar terug.
                      2012 E92 Bmw 335i DKG
                      1991 E30 320i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michelooo Bekijk Berichten
                        Cube kan ik wel aanraden ook al vind ik dat het vrij zware frame's zijn hoe zwaarder hoe steviger zeker ik zou toch tweedehands kijken eene specialized s-works of eene cannondale van een paar jaar terug.
                        Een S-Works van minder dan 500 € zal toch wel een oude zijn. Een gewone Stumpjumper is goed genoeg.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Een S-Works van minder dan 500 € zal toch wel een oude zijn. Een gewone Stumpjumper is goed genoeg.
                          Dat bedoel ik ook jah een stumpjumper is ook al goed maar dan toch liever een s-works tweedehands
                          2012 E92 Bmw 335i DKG
                          1991 E30 320i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michelooo Bekijk Berichten
                            Dat bedoel ik ook jah een stumpjumper is ook al goed maar dan toch liever een s-works tweedehands
                            De topicopener overweegt geen nieuwe Stumpjumper hé. Wel een fiets van maximum 500 €. Een S-Works is er dan nogal over. Ik denk niet dat hij met een fiets van tien jaar zal willen bollen.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

De topicopener overweegt geen nieuwe Stumpjumper hé. Wel een fiets van maximum 500 €. Een S-Works is er dan nogal over. Ik denk niet dat hij met een fiets van tien jaar zal willen bollen.
                              Tja dat weet ge nooit he als hem eh koopke vindt en10jaar is nu wel overdreven
                              2012 E92 Bmw 335i DKG
                              1991 E30 320i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                                @ topicopener :

van waar ben je ergens ???
                                Noorden van Antwerpen

Comment

de goeie kant

Comment

Stumpjumper!? - ik hoor het momenteel in Keulen donderen....

Fiets van 10jaar zie ik niet zitten. Daarbij moeder de vrouw heeft liever dat ik een nieuwe koop, dan zou je toch zekerder moeten kunnen zijn dat je materiaal nog in goede staat is.

Moest ik toch een tweedehands overwegen, zou ik het budget ook serieus naar beneden trekken, anders is het geen koopje meer hé. (Toch niet waar ik het voor zou gebruiken)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                      de goeie kant
                                      THX.

Die Radon zie ik wel zitten, maar die zit wel net boven mijn 'psychologische' grens....

Comment

Ze hebben ook een goedkoper model maar die is dan ook kwalitatief ook direct een pak minder naar het schijnt.

Comment

Working...
                                        X