Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kwalitatieve MTB voor <500euro

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ach jah als ge uwe fiets goed onderhoud moet eene van 500 euro dat wel aankunne t zou alleen spijtig zijn dat ge na een half jaar een duurdere fiets zou willen.
    2012 E92 Bmw 335i DKG
    1991 E30 320i

Comment

Als je even tot in Nederland rijdt heb je een Trek 6000 voor 542 euro. Akkoord, weer net boven de 500. Maar er staan geen prijzen van de 4-reeks op. Die Radon heeft wel beter materiaal erop voor dat geld. En als je naar Bonn rijdt, spaar je die verzendkosten uit en kost hij je 529...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
        Als je even tot in Nederland rijdt heb je een Trek 6000 voor 542 euro. Akkoord, weer net boven de 500. Maar er staan geen prijzen van de 4-reeks op. Die Radon heeft wel beter materiaal erop voor dat geld. En als je naar Bonn rijdt, spaar je die verzendkosten uit en kost hij je 529...
        Die bedenking had ik me ook gemaakt maar voor die 60 euro die je meer betaald moet je je nafttank en je slijtagekosten aan de auto al niet meer meetellen of je geraakt er al niet meer

Comment

Inderdaad.
          En toch, psychologisch kost die fiets dan maar 529.

Comment

Zoiets misschien: http://www.kapaza.be/Fietsen_en_acce...ed_M4_MTB.html?

Comment

Er is nog iets wat ik me afvraag: als je maar af en toe recreatief gaat MTB'en, is het dan verstandig om disc-brakes te nemen of ga je dat verschil niet gewaar worden. Ik heb al gemerkt dat de duurdere modellen deze meestal hebben, maar weet niet goed of het handig is in mijn geval.

Bv We rijden meestal in de Kempen, of Vlaams-Brabant - dus supersteil is het daar niet...En vooral om te gaan MTB'en leg is steeds mijn fiets in de wagen en demonteer ik meestal de twee wielen, is dit met Discbrakes ook nog handig of wordt dit veel omslachtiger.

Je ziet.....ik ben een leek....maar wil leren

Alvast bedankt voor de reacties

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on2ams Bekijk Berichten
                Er is nog iets wat ik me afvraag: als je maar af en toe recreatief gaat MTB'en, is het dan verstandig om disc-brakes te nemen of ga je dat verschil niet gewaar worden. Ik heb al gemerkt dat de duurdere modellen deze meestal hebben, maar weet niet goed of het handig is in mijn geval.

Bv We rijden meestal in de Kempen, of Vlaams-Brabant - dus supersteil is het daar niet...En vooral om te gaan MTB'en leg is steeds mijn fiets in de wagen en demonteer ik meestal de twee wielen, is dit met Discbrakes ook nog handig of wordt dit veel omslachtiger.

Schijfremmen is een miserie vind ik veel onderhoud aan.
                2012 E92 Bmw 335i DKG
                1991 E30 320i

Comment

Nee, voor dit soort gebruik zijn ze allesbehalve nodig. En je loopt het gevaar er meer miserie dan nut van te hebben als je binnen dat budget een fiets zoekt met schijfremmen.

Comment

ziet er goed uit, maar voor dat geld kom ik terug bij de selectie nieuwe, wordt in overweging genomen

Comment

Ik zie niet in waarom je tweedehands je budget wil laten zakken?
                      Voor 500 euro kan je tweedehands een fiets kopen die +1000 heeft gekost...

Comment

Dat vind ik ook en ik denk dat ge daar nog minder stukken aan gaat hebben als op eene nieuwe fiets.
                        2012 E92 Bmw 335i DKG
                        1991 E30 320i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michelooo Bekijk Berichten
                          Schijfremmen is een miserie vind ik veel onderhoud aan.
                          Ik heb er (toe nu toe) nog niks last mee gehad.

Ik heb ze ook maar omdat ze er nu op zaten, anders had ik er wel niet voor gekozen denk ik.

Remkracht is wel fenomenaal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                            Ik heb er (toe nu toe) nog niks last mee gehad.

Ik heb ze ook maar omdat ze er nu op zaten, anders had ik er wel niet voor gekozen denk ik.

Remkracht is wel fenomenaal
                            Ge moet dat zo vaak oliën om ze in goede staat houden en dat moet die oude olie daar weer helemaal uit.
                            2012 E92 Bmw 335i DKG
                            1991 E30 320i

Comment

Ik ben heel tevreden van deze, 529 incl verzending zit je dan rond 580-590 euro.

http://www.radon-bikes.de/xist4c/web...0_id_5541_.htm
                              Deze spreekt me wel aan, geen schijfremmen = pluspunt voor mij

Ben de technische fiches eens gaan vergelijken:
                              verende vork is van Suntour - 80mm veerweg bij de 4.0 / Rock shock - 100mm veerweg --> zou dit hard voelbaar zijn
                              Versnellingsapparatuur - beiden Shimano maar andere type - hier ken ik niets van, moet ik hier iets van vermijden.
                              stuur: Raceface op het basismodel / Ritchey comp op duurder model
                              kleur: kan ik niet van wakker liggen, zolang het maar redelijk deftig is
                              gewicht: goedkoper weegt 1kg meer - dat zal nog wel lukken zeker.

Alvast bedankt voor de tip, voor 1 van deze zou ik naar Bonn durven rijden om daar te gaan kijken. Zoiets durf ik niet zomaar via internet kopen, en dan ben ik ook zeker van de maat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michelooo Bekijk Berichten
                                Ge moet dat zo vaak oliën om ze in goede staat houden en dat moet die oude olie daar weer helemaal uit.
                                Wat?

Als je die zuigertjes proper houd moet je aan die remolie niet aankomen he, je kan die gewoon smeren zonder alles af te laten hoor?

Rare logica, doe je bij je auto toch ook niet.

Comment

Wat?

Als je die zuigertjes proper houd moet je aan die remolie niet aankomen he, je kan die gewoon smeren zonder alles af te laten hoor?

Rare logica, doe je bij je auto toch ook niet.
                                  Tja mene nonk heeft een fietsenwinkel en zij mij da mahja ik denk wel dat da pas is als ge veel off-road gaat.
                                  2012 E92 Bmw 335i DKG
                                  1991 E30 320i

Comment

ik denk dat dat vooral tussen de oren zit.....

BTW maat 19" voor welke lengte staat dat ongeveer?

Ben een ongeveer 1m83, maar ik zit graag comfortabel op de fiets (lees: niet constant gebogen, krijg dan last van de rug)

Eigenlijk wou ik eerst een Crossroad kopen, omdat ik het soms mis om topsnelheid te halen met mijn 'huidige' MTB. Je bent keihard aan het trappen en je kan nog wel, maar uw vitessen zijn op..... Door de grotere wielen en de andere afstelling dacht ik hiermee beter te zijn. Maar ik denk daar wel heel erg mee gelimiteerd te zijn de bossen. En ik ga er van uit dat de huidige MTB's sowieso een verbetering zullen zijn tov wat ik nu heb.

Comment

Je zal ongeveer een 19" nodig hebben inderdaad, waarbij 19" de afstand is van trapas tot zadelpenklem. Let wel dat de lengte van de bovenbuis niet rechtstreeks hiervan afhangt en verschilt van fabrikant tot fabrikant. Dat bepaalt hoe gestrekt je zit. Merken zoals Specialized, Scott en Trek hebben lange bovenbuizen en de Duitsers iets kortere.

Comment

Stumpjumper!? - ik hoor het momenteel in Keulen donderen....

Fiets van 10jaar zie ik niet zitten. Daarbij moeder de vrouw heeft liever dat ik een nieuwe koop, dan zou je toch zekerder moeten kunnen zijn dat je materiaal nog in goede staat is.

Moest ik toch een tweedehands overwegen, zou ik het budget ook serieus naar beneden trekken, anders is het geen koopje meer hé. (Toch niet waar ik het voor zou gebruiken)
                                        Stumpjumper is een model.

Een MTB van minder dan 500 € vind ik persoonlijk niet goed genoeg om regelmatig mee off-road te gaan. Je gaat ook geen nieuwe Dacia Logan kopen om mee off road te gaan, toch? Dan koop je beter een tweedehandse Nissan Patrol of zo.
                                        Fietsen zakken veel in waarde. Ik zou dus eerder iets zoeken met een nieuwwaarde van 1000 € waar niet al te veel of niet al te zwaar mee gereden is. Stopzetting van een hobby bv. Kan je wel krijgen voor minder dan 500 €. Zeker als je afdingt. Zo'n fiets zal je ook meer plezier bezorgen en de onderdelen zullen duurzamer zijn. Goedkope onderdelen gaan immers rapper kapot. Dus ik zou niet zeggen dat je met een nieuwe zekerder bent.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik zou het bij V-brakes houden. Die zijn makkelijker te onderhouden en af te regelen.
                                          Voorts zijn goedkope schijfremmen meestal helemaal niet beter dan V-brakes.
                                          Sowieso gewone remmen dus. Niet aan twijfelen.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X