Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VDB overleden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• VDB overleden

Frank Vandenbroucke is gisteren op vakantie in Senegal overleden. Door een longembolie, zei men eerst, maar blijkbaar wordt daar nu aan getwijfeld.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/sportwereld...MF20091012_070

Ik ga niet zeggen dat ik een echte fan ben (ben ik van niemand), maar ik voelde wel een zekere vorm van sympathie voor hem.
    Toen ik het nieuws hoorde, moest ik toch even slikken. Op StuBru draaiden ze deze morgen trouwens één van zijn lievelingsnummers: My Way van Sinatra. Heel passend, lijkt mij.
    Hij is alleszins veel te vroeg gegaan.
    Sterkte aan zijn familie en vrienden.
    120d Hatch Edition Sport

ik vond vooral de "toespraak" van zijn collega (ben naam kwijt, was het planckaert?) ferm overdreven.
    "hij werd continue onterecht zwart gemaakt en dit en 't geen. en hij was een brave mens en blablabla."
    hij heeft het gewoon zelf gezocht, 101 keer nieuwe kansen gekregen en 1002 keer weer verprutst. ik snap niet wat ze altijd in hem zagen buiten als publiciteit (slechte reclame is ook reclame).

maar over de doden niets dan goed zeker??
    wimoptiek.be op

Comment

Hij deed mij altijd lachen.

Wat moest je anders doen bij de zoveelste aankondiging van zijn comeback?

Hij had last van grootheidswaanzin, dat zeker, en eigenlijk is zijn hele leven een puinhoop. Het is en blijft erg voor zijn familie.

Rust zacht, Frank.

Comment

Comment

In de jaren '90 werd hij de hemel in geprezen, maar in de jaren erna werd hij door velen verketterd. A la limite was het wel een van de grootste Belgische talenten in het wielermilieu. Ik ben alleszins niet goed van het nieuws van zijn overlijden, ook al was hij God niet...

Comment

ik heb frank meermaals ontmoet via een vriend die close met hem was..elke ontmoeting was hij enorm sympathiek en zeker geen dikke nek..stel je maar eens voor onder wat een belangstelling frank altijd stond in zijn gloriedagen..je moet echt een enorm sterk karakter hebben om niet aan die druk ten onder te gaan..frank heeft idd kansen gekregen maar hoeveel stront die jongen over zich gehad heeft dat wens ik niemand toe..en zeker frank niet want het was echt ne super kerel!! Het ga je goed frankie!!

Comment

Spijtig, een groot kampioen is heengegaan.

Comment

Ik ben altijd een fan van VDB geweest. In de Scheldeprijs van '96 heb ik 'm alleen tegen een jagend peleton zien rijden, en ze konden 'm maar niet pakken. Hij won uiteindelijk ook, ongelooflijk! VDB, het supertalent met een grote mond, en daar hou 'k wel van, als je 't dan niet alleen bij woorden houdt natuurlijk.

Spijtig dat VDB het geestelijk nogal moeilijk had. Een juist kopke op dat lijf en het was één van de grootste wielerenners aller tijden geweest. Spijtig, het heeft niet mogen zijn... .

Comment

Heel spijtig,was veel te jong maarja wat doet je eraan. R.I.P

Comment

Hij had zo zijn (grote) gebreken,maar ik denk niet dat ik ooit een andere renner gezien heb met zoveel klasse.

Comment

zot in zijn hoofd geworden, laatste jaren clownesk en tragisch figuur

sterven op jonge leeftijd past in de cultstatus
                      2021 Taycan 4S
                      2021 Lexus UX250h

Comment

Mijn jeugdidool. Eén van de mooiste sportmomenten, L-B-L, duel met Bartoli,....
                        Wat een uitstraling had hij!
                        Frank werd gewoon het slachtoffer van zijn eigen persoon, charisma, talent, ...

VDB TGV!

Rust in vrede.

Comment

Working...
                        X