Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    mooi maar ik zou dat gouden torentje op het stuur afzagen en die gouden zadelpen door een gewone zilveren of zwarte vervangen.
    De PMP crank mag dan weer wel blijven
    Ik zou er nog KCNC goudkleurige bar-ends en snelspanners opzetten. Maakt het 'gouden plaatje' wat completer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Toch een prachtig afgemonteerde fiets hoor! Een kleurtje op dat frame en 't zou helemaal af zijn.
      Titanium moet blank blijven, imo.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• indeed..
        Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
          indeed..
          Ik doelde niet op een rood titanium frame, gewoon een rood gelakt frame. Is dat nu alu, carbon of nog iets anders, speelt geen rol. Je weet dat ik niet houd van blanke frames hé.

Comment

• Inderdaad, dat weet ik.
            Seven en IF doen soms wel mooie dingen met tita frames door er gedeeltes van te lakken.
            Persoonlijk hou ik het liever bij de natuurlijke kleur.

Comment

• In feite zijn blanke frames sowieso niet erg in meer. Vroeger wel. Dat was ook zo met aluminium frames. Denk maar aan de vele gepolijste GT Zaskars van toen. Dikwijls met paars of blauw geanidoseerde onderdelen op. Er waren zelfs liefhebbers die hun gelakte frame afschuurden en polijstten.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Heb meer pics bij mijn fietsen.....

Hierbij een foto van de nieuwe hardtail, er is wel nog wat klein werk aan:
                - zwarte spacers ipv goud
                - kopbuis nog op maat zetten en zagen
                - Andere zadel (Gobi black/gold)

Last edited by Jokke_vlo; 09/11/2009, 11:52.

Comment

• Welke wielen zijn dat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                    Welke wielen zijn dat?
                    Cranckbrothers Cobalt (Meirhaeghe reed hierop het afgelopen jaar, maar in het blauw). Bestaan in verschillende uitvoeringen en kleuren....

Comment

• Prachtige wielen ,maar moet niet hebben 1spaak over en je staat stil met mijn wielen kan ik nog ver rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy4 Bekijk Berichten
                        Prachtige wielen ,maar moet niet hebben 1spaak over en je staat stil met mijn wielen kan ik nog ver rijden.
                        euh

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                          euh
                          Ik begrijp 'm wel enigszins. Het zou inderdaad wel eens kunnen dat als zo'n spaak breekt je een flinke slag in je wiel krijgt, net omdat de spaken zo ver uit mekaar liggen.

Comment

Ik begrijp 'm wel enigszins. Het zou inderdaad wel eens kunnen dat als zo'n spaak breekt je een flinke slag in je wiel krijgt, net omdat de spaken zo ver uit mekaar liggen.
                            De tests bewijzen van niet. Niet vergeten dat de velg verhoogd werd, dat elke spaak (afzonderlijk) door een andere spaak "gedekt" wordt en dat de krachten (veel meer dan op een gewone velg) meer verdeeld werden over de gehele velg. (minder puntspanning).
                            De eerste wielen waren trouwens niet zo goed (nog wat ontwikkelingsfouten) maar nu staan ze echt wel op punt. Verschillende teams zullen er mee rijden. In België oa het team No Drugs.

Comment

De tests bewijzen van niet. Niet vergeten dat de velg verhoogd werd, dat elke spaak (afzonderlijk) door een andere spaak "gedekt" wordt en dat de krachten (veel meer dan op een gewone velg) meer verdeeld werden over de gehele velg. (minder puntspanning).
                              De eerste wielen waren trouwens niet zo goed (nog wat ontwikkelingsfouten) maar nu staan ze echt wel op punt. Verschillende teams zullen er mee rijden. In België oa het team No Drugs.
                              Oké, de velg is verhoogd en dat zorgt voor een sterkere velg op zich. Nu, tegenwoordig zijn de meeste MTB velgen van die hoogte, ook de conventioneel gespaakte. En je zegt dat de ene spaak de andere "dekt". De twee bij mekaar komende spaken gaan elk naar een andere kant van de naaf. Als er één van die twee breekt, dan zal de velg gegarandeerd naar de kant van de nog intacte spaak trekken hoor.

En de toekomst zal uitwijzen of ze nu wel of niet op punt staan, net door de teams die ze zullen gebruiken binnenkort.

Comment

• Het zijn wel dikke spaken.. spaken breken niet zo gemakkelijk, meestal scheuren de nippels uit waardoor je een slag in je wiel krijgt en de druk op de andere spaken groter wordt.

Comment

Oké, de velg is verhoogd en dat zorgt voor een sterkere velg op zich. Nu, tegenwoordig zijn de meeste MTB velgen van die hoogte, ook de conventioneel gespaakte. En je zegt dat de ene spaak de andere "dekt". De twee bij mekaar komende spaken gaan elk naar een andere kant van de naaf. Als er één van die twee breekt, dan zal de velg gegarandeerd naar de kant van de nog intacte spaak trekken hoor.

En de toekomst zal uitwijzen of ze nu wel of niet op punt staan, net door de teams die ze zullen gebruiken binnenkort.
                                  En Meirhaeghe die ze al een gans jaar reed........

Comment

En Meirhaeghe die ze al een gans jaar reed........
                                    Een gans jaar met één setje?

Comment

Een gans jaar met één setje?
                                      3 (training, reserve wiel, wedstrijdwiel)

Comment

3 (training, reserve wiel, wedstrijdwiel)
                                        Dan zullen ze wel goed zijn hé.

Nu, ik ben niet onmiddellijk favoriet van zo'n 'schaars' gespaakte wielen. Waarmee ik niet beweer dat die slecht zijn hé.

Comment

Dan zullen ze wel goed zijn hé.

Nu, ik ben niet onmiddellijk favoriet van zo'n 'schaars' gespaakte wielen. Waarmee ik niet beweer dat die slecht zijn hé.
                                          Akkoord. Trouwens net even gewogen: 9.095 kg (bar ends, pedalen, tubeless vloeistof inclusief)

Comment

Working...
                                          X