Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 29"

Behalve voor een beachrace zie ik daar nu is echt geen voordeel in, laat staan plezier aan in België.

Ben daarmee onlangs gaan rijden, jakkes zeg, als je houdt van een technisch stukje, vergeet het.

Ondanks dat, wordt het gehyped en komen er volgend jaar een pak meer modellen op de markt.

I hate it.

Tenzij ge het bekijkt als een cyclo cross fiets met recht stuur.......

Trouwens de fietsen gaan redelijk grote prijsstijgingen krijgen. Shimano heeft begin van de week al hun prijzen met 15% verhoogd !
    Last edited by Jokke_vlo; 30/06/2010, 18:49.

Comment

• Als jullie in herentals willen gaan rijden, ik ken daar wel wat padjes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
        Dat van die banden is zeker niet waar, althans niet in zware afdalingen . Je zou je nog verschieten. Heb je de pdf gelezen hierboven? Die koers is zowat singletrack walhalla met een zeer hoog technisch gehalte. Rijden met een hardtail wordt er absoluut afgeraden.
        Ik bedoelde "dunnere" banden. Dus minder dan 3".
        Ik doelde ook op het feit dat gewone MTB-banden en vering volgens mij efficiënter zijn dan zo'n ongeveerde fiets met banden banden van 3 - 4".
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
          Daarnet mijn middagpauze geconsumeerd met een mtb tripje en en passant een foto genomen van de fiets, aan de oprit van één van onze forumleden

Tijdens het ritje kreeg ik het idee eens een AF mtb ritje op poten te zetten, gevolgd door een drankje terwijl je in primeur het nieuwe Scott 2011 gamma kan zien (het is juist binnen....).

Eens op een avond of late namiddag?
          Interesse?

Uploaded with ImageShack.us
          Zondag de 100km van de Meerdael Classic.

Comment

Streek tussen Leuven en Brussel iets meer dan 30 klimmekes, rond de 50 km en 700hm
            Daar gaat veel volk voor vertrekken, maar aankomen al iets minder denk ik.

Comment

Zondag de 100km van de Meerdael Classic.
              Dit jaar een week bergjes in Mallorca en vandaag een eerste ritje, dus conditie is slechter dan slecht.

Heb wel al 2x Meerdael Classic gereden, telkens onder de 5 uur ook bij (lichte) regenval.

Comment

29"

Behalve voor een beachrace zie ik daar nu is echt geen voordeel in, laat staan plezier aan in België.

Ben daarmee onlangs gaan rijden, jakkes zeg, als je houdt van een technisch stukje, vergeet het.

Ondanks dat, wordt het gehyped en komen er volgend jaar een pak meer modellen op de markt.

Zoals ik dus al dacht...

Comment

Daar gaat veel volk voor vertrekken, maar aankomen al iets minder denk ik.
                  50 km en 700 hm valt mee.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Dit jaar een week bergjes in Mallorca en vandaag een eerste ritje, dus conditie is slechter dan slecht.

Heb wel al 2x Meerdael Classic gereden, telkens onder de 5 uur ook bij (lichte) regenval.
                    Bah, jij bent jong en je hebt een goede basisconditie. Ik ken dat, die gasten die zeggen, ik ben uit conditie en die er dan losjes vandoor stormen.
                    Ik ben al lang een diesel. Ik heb hem al 4 keer gereden en meestal rond de 20 gemiddeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                      50 km en 700 hm valt mee.
                      Mja, ken je de streek een beetje daar??

@ jokke, als je eens een gids nodig hebt in de streek rond grez-doiceau/bonlez/chaumont gistoux, heb je al een kandidaat.

Comment

Mja, ken je de streek een beetje daar??

@ jokke, als je eens een gids nodig hebt in de streek rond grez-doiceau/bonlez/chaumont gistoux, heb je al een kandidaat.
                        Nee, geen idee.
                        Nu, doe je de 140 km van de Ronde van Vlaanderen (on road), dan zit je aan, ik dacht, 1600 hm. Dus een MTB-tocht met net dat beetje meer hoogtemeters in verhouding tot de afstand, valt op zich mee. In de Ardennen ga je daar toch vlot over?
                        In Houffalize heb je op de lus van 35 km al 700 hm (klik). OK, dat is relatief zwaar, maar over een afstand van 50 km is dat te doen.
                        Maar goed, ik ken de streek niet, dus ik weet niet hoe het zit met de ondergrond en het technische aspect van het parcours.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ja, in theorie klopt dat wel. Veel hangt inderdaad af van de omstandigheden en de steilte van die hoogtemeters.

Comment

Ja, in theorie klopt dat wel. Veel hangt inderdaad af van de omstandigheden en de steilte van die hoogtemeters.
                            Ook.
                            In de RvV zijn die hoogtemeters ook relatief steil (toch voor een een on-road-trip). Met als gevolg natuurlijk dat er ook veel vlakke stukken tussenin zitten.
                            Zal op dat MTB-parcours dus ook wel het geval zijn. Kan je wat recupereren.
                            En ja, wat dat meevallen betreft: voor een deftig getrainde fietser natuurlijk.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Vijftig kilometer gemaakt voor een tweede drinkbushouder.
                              Ook nog een 'Ride first, work later'-bidon gekocht.

Comment

• En mannekes, morgen om 7u30 aan de start in Oud-Heverlee ?

ik ben met den deze..

moest je me zien, geen schrik hebben, ik bijt niet

Comment

• Voila, been there, done that, got the t-shirt.

Beetje geluk gehad als ik m'n achterband zo bekijk.

ik voelde al een tijdje een rare klop in m'n wiel en dacht dat het een slag was (er zit ook wel een slag in) maar blijkt dus dat ik al een paar weken met deze blaas rondrij. Als ik bvb zie dat ze op de foto hierboven ook al te zien is, maar wat kleiner.

Toch straf als je dan bedenkt waar ik zit door te raggen, dat dat ding nog niet geploft is
                                  Last edited by ; 04/07/2010, 22:34.

Comment

• Er staat Protection voor iets op hé.
                                    Zal wel de moeite geweest zijn met dit weer!

Comment

Voila, been there, done that, got the t-shirt.

Beetje geluk gehad als ik m'n achterband zo bekijk.

ik voelde al een tijdje een rare klop in m'n wiel en dacht dat het een slag was (er zit ook wel een slag in) maar blijkt dus dat ik al een paar weken met deze blaas rondrij. Als ik bvb zie dat ze op de foto hierboven ook al te zien is, maar wat kleiner.

Toch straf als je dan bedenkt waar ik zit door te raggen, dat dat ding nog niet geploft is
                                      Met ne supersonic of notubes, had je stilgestaan..

Comment

En mannekes, morgen om 7u30 aan de start in Oud-Heverlee ?
                                        ....
                                        Jep, ik was ook present, ik vond 't een schitterende tocht, tot in de puntjes verzorgd. Ik koos voor de 68 km en dat was meer dan genoeg voor mij, vooral tussen de 50 en 60 km zwaar afgezien, ik zat er ver door en 't waren serieuze passages door 't bos miljaar.
                                        Anderzijds, echt kapot ben ik niet gegaan, ik voelde me niet gebroken ofzo op 't eind, dus ik denk dat 't qua conditie wel goed zit maar qua kracht ontbreek ik wel zo'n stel ferme kuiten.
                                        68 km, aan 19 gemiddeld, volgend jaar hopelijk meer en sneller

Comment

• Gisteren een nieuwe Mountain King besteld bij Bikediscount.
                                          Vandaag krijg ik een email met de melding dat ze de verzendkosten niet verrekend hebben (fout in hun programma of zo)
                                          En ze vragen om even de ontbrekende cijfers van m'n kredietkaart door te sturen (zij hebben bepaalde cijfers al vermeldt in de mail, en ik moet de x-en invullen) .
                                          Denken die amateurs nu echt dat ik mijn kredietkaart gegevens even in cleartekst zal doorsturen?
                                          Ik heb ze gezegd waar ze mijn bestelling kunnen steken.

Comment

Working...
                                          X