Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
    Akkoord. Trouwens net even gewogen: 9.095 kg (bar ends, pedalen, tubeless vloeistof inclusief)
    Da's best licht voor een mountainbike. Ik denk dat die van mij 11 kg weegt ofzo.

Nu, ik vind dat niet echt belangrijk hoor.

Comment

• Hij is min of meer af nu (nog wachten op nieuw zadel), voila dat is em vandaag (sorry interieur foto's).

Comment

• Zeer knap, zeker met die bar-ends

Comment

• Amai, ik zou 'm niet graag vuil maken...

Comment

• Ik heb zelf ook liever wielen met iets meer spaken. Idd minder kans op problemen als er eens een spaak breekt.
            De redenering dat iets goed is omdat de profs het gebruiken, is echter niet helemaal correct. OK, als de profs er veel kilometers mee bollen, maar tegenwoordig, in tijden van zeer licht materiaal, gaat die redenering bijlange niet voor alle onderdelen meer op. Bv.: veel profwielrenners reden vroeger met Deda Newton-stuurpennen, doch zo superbetrouwbaar waren die dingen niet. En zo zijn er wel meer voorbeelden.

Edit:
            Ik zie net dat die wielset 24 spaken per wiel telt. Vreemd dat mensen die met Crossmax-wielen rijden dan gaan zeggen dat ze het niet hebben voor wielen met weinig spaken.
            Last edited by Beta; 10/11/2009, 21:07.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Uit m'n vorige posts kan je duidelijk afleiden dat ik het niet zo heb met wielen waarvan de spaken ver uiteen staan, net omwille van het feit dat deze bij een eventuele spaakbreuk een grote slag in het wiel kunnen veroorzaken en achteraf ook moeilijker te centeren zijn. Laat ik het dus anders zeggen: ik heb het niet zo met wielen waarvan de spaken zo ver uit mekaar staan.

Comment

• Amai, moet ik allemaal toch 3 keer lezen... Ook wel weer overdreven als je het mij vraagt, mais bon.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                  http://forum.mountainbike.be/viewtop...8765&start=180

Amai, moet ik allemaal toch 3 keer lezen... Ook wel weer overdreven als je het mij vraagt, mais bon.
                  Ik vind het ook onnozel dat 'grammetjesgedoe', maar iedereen heeft zo zijn hobby hé. Ik vind het dus best wel tof zulke projecten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Uit m'n vorige posts kan je duidelijk afleiden dat ik het niet zo heb met wielen waarvan de spaken ver uiteen staan, net omwille van het feit dat deze bij een eventuele spaakbreuk een grote slag in het wiel kunnen veroorzaken en achteraf ook moeilijker te centeren zijn. Laat ik het dus anders zeggen: ik heb het niet zo met wielen waarvan de spaken zo ver uit mekaar staan.
                    Of ze nu van links en van rechts op hetzelfde punt samenkomen of er in de velg afwisselend een spaak van links en een spaak van rechts komt dat zal zóveel niet uitmaken. Het zal natuurlijk wel iets maken, maar het is ook verre van een ideale situatie in geval van spaakbreuk. Komt nog bij dat als de spaken van beide kanten op hetzelfde punt samenkomen, de druk op de velg beter verdeeld is.
                    Mijn punt is: als je écht zeker wilt zijn dat een spaakbreuk geen problemen oplevert om verder te rijden, koop dan wielen met minstens 28-32 spaken.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• ik hoop in alle geval dat hij ook ooit tot fietsen komt. Maar het laat wel zien wat er mogelijk is met wat tijd, moeite en geld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                        ik hoop in alle geval dat hij ook ooit tot fietsen komt. Maar het laat wel zien wat er mogelijk is met wat tijd, moeite en geld.
                        Vooral dat laatste... 59 euro voor 4 gram... *slik*
                        En ik zou nooit helemaal met een gerust hart voluit gaan, en dan betwijfel ik nog of je pakweg die laatste kilo voelt...

Comment

http://forum.mountainbike.be/viewtop...8765&start=180

Amai, moet ik allemaal toch 3 keer lezen... Ook wel weer overdreven als je het mij vraagt, mais bon.
                          Een maat van mij, was vroeger in zekere zin ook zo, zij het minder extreem. Hij werkte in een fietsenwinkel en telkens hij iets voor zichtzelf meebracht, was dat "handpicked". Dus hij nam verschillende exemplaren van hetzelfde onderdeel en woog die apart, om dan het lichtste stuk mee te nemen. Immers, een op een stuurpen die in theorie bv. 120 gram weegt, kan er toch nog een verschil van 5 à 10 gram tss het lichtste en het zwaarste exemplaar zitten.
                          Ik heb dan eerder zoiets van: "zou dat lichte exemplaar niet gewoon een beetje materiaal ontbreken en dus sneller breken?" Mijn maat dacht eerder het omgekeerde: allemaal even sterk, maar de zwaardere exemplaren gewoon materiaal te veel.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Vooral dat laatste... 59 euro voor 4 gram... *slik*
                            En ik zou nooit helemaal met een gerust hart voluit gaan, en dan betwijfel ik nog of je pakweg die laatste kilo voelt...
                            Is puur psychologisch hoor. De ene wil zoveel mogelijk pk's uit zijn Golf GTI pleuren, de andere wil een zo licht mogelijke fiets. Puur voor de cijfertjes.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                              Mijn maat dacht eerder het omgekeerde: allemaal even sterk, maar de zwaardere exemplaren gewoon materiaal te veel.
                              Mijn gezond verstand zegt een normale verdeling, dus zowel te zwakke als te sterke exemplaren... Voor zover dat invloed heeft.

Comment

Is puur psychologisch hoor. De ene wil zoveel mogelijk pk's uit zijn Golf GTI pleuren, de andere wil een zo licht mogelijke fiets. Puur voor de cijfertjes.
                                Ik weet het, da's de enige logische conclusie die ik eruit kan trekken.

Comment

• Iets anders:

Nog cool, vind ik, al ware hij mss beter in het bruin of zo geweest.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Mijn gezond verstand zegt een normale verdeling, dus zowel te zwakke als te sterke exemplaren... Voor zover dat invloed heeft.
                                    Zal idd wel zo zijn. Zou dan ook liever ongeveer de middelste versie qua gewicht kiezen.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                      ik hoop in alle geval dat hij ook ooit tot fietsen komt. Maar het laat wel zien wat er mogelijk is met wat tijd, moeite en geld.
                                      Heel dikwijls zijn dat jongens die héél veel aan het sleutelen zijn en heel weinig op de fiets zitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Heel dikwijls zijn dat jongens die héél veel aan het sleutelen zijn en heel weinig op de fiets zitten.
                                        Maar nog "dikwijlser" zijn dat jongens die gewoon meerdere fietsen hebben.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Iets anders:

Nog cool, vind ik, al ware hij mss beter in het bruin of zo geweest.
                                          Vet, waar zou dat te koop zijn?

Comment

Working...
                                          X