Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
    Juicy 3?
    Ik heb er 3000 km probleemloos mee gebold, en vanaf toen ging het enkel bergaf.

Mijn LBS zegt dat ik Shimano-remmerij moet kopen, ik zie hier Magura hoog aangeschreven staan... Iemand ideetjes? Moet wel onder de 200 euro blijven he, daar heb ik rondomrond schijven en blokken voor m'n auto voor
    Yup Juicy 3, ik ben er eigenlijk al van het begin niet echt tevreden van. En nu, na +- een jaar wordt het alleen maar erger en erger.

Met de tijd wel eens heel de boel vervangen!

Comment

• Vorige week testgereden met een Cube Ams pro 125 met Formula The One remmen, ik wil die op mijn Prophet

Comment

Juicy 3?

Mijn LBS zegt dat ik Shimano-remmerij moet kopen, ik zie hier Magura hoog aangeschreven staan... Iemand ideetjes? Moet wel onder de 200 euro blijven he, daar heb ik rondomrond schijven en blokken voor m'n auto voor
        Met Shimano zit je eigenlijk altijd goed hoor. Ik ga altijd voor Shimano, en nog nooit echt over moeten klagen.

Comment

Juicy 3?

Ik zou zeggen hope, maar dat gaat niet passen binnen je vooropgesteld budget vrees ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
            Ik zou zeggen hope, maar dat gaat niet passen binnen je vooropgesteld budget vrees ik.
            Da's altijd het spijtige, die héél goede dingen zijn meestal ook héél duur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Met Shimano zit je eigenlijk altijd goed hoor. Ik ga altijd voor Shimano, en nog nooit echt over moeten klagen.
              Ah mooi!
              Nu nog even wachten op de mening van referentie ter zake Beta

Last edited by Lotuzzz; 03/08/2010, 18:16.
              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
              Bestelt
              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• ik heb ervaring met volgende remmen:

Shimano Deore , zeer krachtige rem, totaal niet doseerbaar,geen onderhoud
                Shimano XT, Krachtig, iets beter dosseerbaar, ook geen onderhoud.
                Shimano XTR, iets minder krachtig als de XT maar zeker nog voldoende, dosseerbaar en weinig onderhoud (1 keer per jaar max)

Magura Julie , Zeer krachtig,niet dosseerbaar, sleept, onderhoudsgevoelig
                Magura Marta , Zeer krachtig, zeer goed dosseerbaar,weinig onderhoud,
                Magura Marta SL , zelfde als marta alleen iets lichter

Hope Mono Mini, minder krachtig, zeer goed doseerbaar, weinig onderhoud
                Hope Race, niet krachtig genoeg voor mij, zeer goed doseerbaar, weinig onderhoud.

omdat ik de Hope's niet krachtig genoeg vond heb ik ze nooit zelf gekocht. Wel zeer mooie en dosseerbare rem. Gebruikt jammer genoeg ook DOT olie en geen mineralen olie

Shimano heb ik zelf verschillende jaren mee gereden. no nonsens rem. Werkt altijd,werkt krachtig sommige hebben 3 jaar op de fiets gezeten zonder onderhoud.
                Is alleen iets zwaarder en minder dosseerbaar.

Magura, mijn favoriet (de marta toch) zeer krachtig, goed dosseerbaar, wel iets minder als de hopes. Weinig onderhoud nodig maar ze kunnen stuk gaan aan de dichtingen. gelukkig is daar 5 jaar garantie op maar is wel altijd vervelend.

dit is natuurlijk weer mijn persoonlijke mening.
                prijs kwaliteit zit je bij een shimano XT of SLX rem gewoon het beste in mijn ogen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten

dit is natuurlijk weer mijn persoonlijke mening.
                  prijs kwaliteit zit je bij een shimano XT of SLX rem gewoon het beste in mijn ogen.
                  Ik heb alleen ervaring met Shimano (LX) schijfremmen. Maar wat ik hoor en zie in mijn omgeving kan ik je eigenlijk alleen maar gelijk geven.

Comment

• Ik heb de Magura HS33 en ben daar ook zéér tevreden van + perfect haalbaar binnen het budget van 200€!
                    Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

Ah mooi!
                      Nu nog even wachten op de mening van referentie ter zake Beta

Van schijfremmen ken ik te weinig, dus zwijg ik. Al wat ik weet is dat mijn Juicy 5's het nog altijd goed doen.
                      In discussies over schrijfremmen heb ik me nog maar weinig gemoeid tot nog toe. OK, ik ken al die merken en de meeste types wel van naam, maar ik volg het wereldje niet echt meer, dus kan ik weinig recente info geven.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk Berichten
                        Ik heb de Magura HS33 en ben daar ook zéér tevreden van + perfect haalbaar binnen het budget van 200€!
                        We hadden het over schijfremmen, niet over velgremmen.

Comment

• Ik heb Hope Mono Minis op m'n YBB (180mm en 160mm) en ben daar heel content van. Van 2003 tot 2009 met hetzelfde setje blokjes gereden (ik rem niet veel naar het schijnt) en dit jaar eindelijk laten vervangen. 180mm vooraan is nogal bruut, maar je wordt dat gewoon.

Op m'n Merlin heb ik ook Hope Mono Mini Pro maar de 2007 versie. 160mm vooraan en achteraan, licht en krachtig maar ook duur inderdaad.

Comment

• Gist. bij mijne fietsenmaker geweest om nieuwe stukken voor menne mtb op te halen.
                            nieuwe voorvok, koplagers, remblokjes, ketting, ect... om tegen begin van de herfst menne mtb terug in orde te krijgen.

Een tijdje aan't keuvelen geweest over mtb-kes en de ontwikkelingen ervan, kwam hij me vertellen dat ze 10 speed op mtb standaard gaan zetten...?
                            Hier ben ik nu geen voorstander van, gaat alles nog rapper slijten.
                            Waar halen ze het ook weer allemaal vandaan die fabriekanten

Comment

• 10 speed sneller slijten? Uch? Ik zou zeggen MINDER snel slijten. Think twice
                              Is vooral in het hoger gamma voor 2011, 2012 zou dit nog een stuk breder kunnen gaan.

Is een beetje zoals de opkomst van compact in race. De triple is echter nooit verdwenen. Dus het gaat nooit zo ver komen dat alles 2x10 wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                10 speed sneller slijten? Uch? Ik zou zeggen MINDER snel slijten. Think twice
                                Is vooral in het hoger gamma voor 2011, 2012 zou dit nog een stuk breder kunnen gaan.

Is een beetje zoals de opkomst van compact in race. De triple is echter nooit verdwenen. Dus het gaat nooit zo ver komen dat alles 2x10 wordt.
                                Alles word dunner, omdat je 1 kroontje meer krijgt.
                                Je ketting word dunner, tandwielen komen korter op elkaar.

Als ik ga mountebiken is dat in alle weertypes.
                                Ik monteer zeker nt duurste van't duurste op menne mtb, als ik in september begin met TT dan moet ik in December tandwielen en ketting vervangen.

Bij 10 speed gaat alle zand, modder nog beter overal tss blijven hangen.
                                Heb er mijn twijfels over, mijne fietsenmaker ook trouwens.

Ik zeg nu nt dat het barslecht is, maar zie het liever nt op een mountebike.

Comment

• Uw kettinglijn is veel rechter, met een pak minder frictie tot gevolg. Alleen dat al verklaart minder slijtage. Bovendien, bij modder, hoeveel keer lukt het niet om te schakelen of krijg je "chain suck". Ook dat is veel minder met 2x10.

Ik rijd er al een vol jaar mee rond, en kan je zeggen: VEEL BETER.

Trouwens dit keer is het niet Sram of Shimano die dit uitgevonden hebben, maar hebben ze gewoon de wedstrijdrijders gevolgd.
                                  Bijna iedereen rijdt daar al geruime tijd op 2x9 of 2x10

Maar goed in dit topic word ik niet zo snel geloofd. Zelfs toen ik zei dat het topsegment bijna allemaal 2x10 ging worden, 6 maand geleden, werd ik verdacht van uit de nek te lullen

Comment

Uw kettinglijn is veel rechter, met een pak minder frictie tot gevolg. Alleen dat al verklaart minder slijtage. Bovendien, bij modder, hoeveel keer lukt het niet om te schakelen of krijg je "chain suck". Ook dat is veel minder met 2x10.

Trouwens dit keer is het niet Sram of Shimano die dit uitgevonden hebben, maar hebben ze gewoon de wedstrijdrijders gevolgd.

Maar goed in dit topic word ik niet zo snel geloofd. Zelfs toen ik zei dat het topsegment bijna allemaal 2x10 ging worden, 6 maand geleden, werd ik verdacht van uit de nek te lullen
                                    Ik heb er gewoon een beetje mijn twijfels over kwa recreatief gebruik.
                                    Zou idd best mogelijk zijn zoals je zegt dat't beter is, ik heb er zelf nog nt mee gereden.

Ik zal't voorlopig bij mijn oude ros houden(5j oud), zolang ik er nog stukken voor kan krijgen.
                                    En hoop dat er tegen dat ik een nieuwe kan kopen er nog steeds keuze hierin zal zijn, ook aangaande remmen.

Comment

• Interessant :

Seven zou een FS met dit systeem uitbrengen..

Comment

Topsegment in XC en mogelijk marathon zeker . Maar XTR blijft toch ook de 3x9 aanbieden als ik het goed gelezen heb?

Comment

Uw kettinglijn is veel rechter, met een pak minder frictie tot gevolg. Alleen dat al verklaart minder slijtage. Bovendien, bij modder, hoeveel keer lukt het niet om te schakelen of krijg je "chain suck". Ook dat is veel minder met 2x10.

Als de merken de rijders volgden, hoe deden ze dat dan met de schakelaars? Een cassette uit de wegrennerswereld is snel gemonteerd. Idem voor de cassette en eventueel aangepast tandwielen vooraan, maar werden er dan speciaal voor de competitiebikers nieuwe schakelaars gemonteerd?

Ik begrijp de overige kritiek wel. Dunnere kettingen, het moet toch aan de levensduur vreten? Of zijn die dingen uit sterker materiaal gefabriceerd?

De competitiewereld is natuurlijk ook iets helemaal anders dan de wereld van de gewone biker die liever niet elke paar maand vanalles vervangt.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X