Oorspronkelijk geplaatst door Beta
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichtenin die laatste zin klopt toch iets niet
Comment
-
Ik ben vandaag ook nog eens wat gaan fietsen. Ik had smeerolie nodig, dus waarom dan niet gewoon met de fiets richting fietsenwinkel ipv met de auto(ongeveer 15 km enkel). Ik heb afgezien, het waaide redelijk en toen ik terugkwam, had ik ook nog wind op kop.
Voor velen hier is dat een eitje, voor mij nog niet Ohja, ik rijd met een fiets van het merk Mifa(geen idee of dat iets deftigs is). Ook stonden er bij mijn fietsenwinkel Treks voor 350 euro, met schijfremmen. Ik veronderstel dat ik dan beter nog wat met mijn huidige MTB kan blijven rijden, die ik 5 jaar geleden voor 400 euro gekocht heb? Of heeft het nut om een 5 jaar oude fiets van 400 euro te vervangen door een nieuwe fiets van 350 euro? Ik heb mijn fiets altijd met respect behandeld, dus het is zeker geen wrak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichtenin die laatste zin klopt toch iets nietDedication, Determination, Perfection - Senna
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenDie mannen die beachraces doen, moeten er absoluut niet van weten, bij die discipline...
Maar goed beachracers hebben wel specifieke eisen. Liefst van al een 29er met V brakes en ballonbanden met zo goed als geen profielDedication, Determination, Perfection - Senna
Comment
-
Je remblokken slijten zo goed als even snel, maar bij een velgrem en intensief gebruik slijt je velg dikwijls wel snel, iets dat je niet hebt bij een disc wiel.
En een velg of wiel vervangen, zeker als het een beetje op niveau is, is toch een relatief hoge kost......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk Berichten[Noob mode]Zijn er schijfremmen die even weinig onderhoud vergen als een degelijke (betaalbare) velgrem à la Magura HS33[/Noob mode]
Toch zou ik liever een gewone V-brake hebben, spijtig gnoeg heeft m'n frame geen nokken om velgremmen te kunnen monteren. Voor mij voldoet een goede V-brake. Ik heb er ongeveer 15 jaar mee gereden, ook in heel zware omstandigheden en wedstrijden (nog met cantilevers ook gereden), en ik heb mij dat eigenlijk nooit echt beklaagd. Een V-brake remset is ook beduidend lichter, goedkoper, remblokken kosten minder, ze zelf onderhouden is gemakkelijker en in de winter bij koude temperaturen durven de schijfremblokjes wel eens blijven slijten (door de olie die dikker is). En als je schijfremblokjes per ongeluk of niet per ongeluk blootgesteld worden aan vet of olie, je kan ze wegsmijten. Ontvetten helpt niks, zelfs afschuren niet... .
Nadeel is wel dat je bij intensief gebruik de velgranden van velgremmen ziet wegsmelten als sneeuw voor de zon. Maar daar bestonden destijds velgen met keramische rand voor (misschien nu nog?).
Bij mij winnen V-brakes met een lichte voorsprong op schijfremmen.
Comment
-
Gisteren m'n tweede MTB-tour ondernomen. Dit keer zo'n 40km in Bertem-bos en omstreken, magnifiek daar, 't is vlak bij m'n deur en toch kwam ik op plaatsen waar ik nooit geweest was. Echt schitterend daar.
Eerste les, asap een helm kopen, op bepaalde stukken ging het aan 54km/h naar beneden over stenen, 't moet maar één keer misgaan...
Comment
-
40km is al een deftig afstandje hier in de streek.....
Als je een technische gids nodig hebt daar, call me ken daar elk bultje en wegje en kan je een prachtig parcours voorschotelen waar je je midden in de ardennen waant.
En vlakbij uw deur (zelfs minder dan 1km) liggen dan nog de mooiste single tracks (Prinsenbos, ICI bos, Sterrebeek bos)
Echter met alle werk hier is de conditie op dit ogenblik wel 0.
Vraag is aan een verzekeraar: mountainbiken is statistisch gezien één van de gevaarlijkste sporten........ gebeuren veel ongelukken bij. Voor mij is mountainbiken zonder helm gevaarlijker dan tracken zonderLast edited by Jokke_vlo; 05/08/2010, 18:34.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenAls je een technische gids nodig hebt daar, call me ken daar elk bultje en wegje en kan je een prachtig parcours voorschotelen waar je je midden in de ardennen waant.
En vlakbij uw deur liggen dan nog de mooiste single tracks (Prinsenbos, ICI bos, Sterrebeek bos)
Echter met alle werk hier is de conditie op dit ogenblik wel 0.
Vraag is aan een verzekeraar: mountainbiken is statistisch gezien één van de gevaarlijkste sporten........ gebeuren veel ongelukken bij.
M'n onstuimigheid helpt dan weer wel op de dalende sectoren.
Sterrebeek bos ben ik nog nooit geweest, is dat aan de ICI dat je bedoelt?
Ik kan me na gisteren voorstellen dat je je lelijk kan bezeren bij het MTB'en, heeft gisteren ook maar een haar gescheeld...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenGoei lijnen kiezen en net als met de auto ver genoeg voor jou kijken
Comment
-
Sturen met een fiets heeft idd wel gelijkenissen met een wagen besturen...
En ik ben wel jaloers op jullie streek, 't is al te lang geleden maar ik ging daar vroeger geregeld toertochten rijden (Jezus-Eik, Bertem, Huldenberg, Meerdael Classic in Oud-Heverlee enz).
Jullie gidsen mij ginder eens, en ik sleep jullie deze winter eens door de duinen(bossen) wanneer het binnenland verzopen ligt in de modder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenGisteren m'n tweede MTB-tour ondernomen. Dit keer zo'n 40km in Bertem-bos en omstreken, magnifiek daar, 't is vlak bij m'n deur en toch kwam ik op plaatsen waar ik nooit geweest was. Echt schitterend daar.
Eerste les, asap een helm kopen, op bepaalde stukken ging het aan 54km/h naar beneden over stenen, 't moet maar één keer misgaan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIk heb het al gezegd, als je eens wat willen komen biken net over de taalgrens, ik ken daar elk padje. Ik wil gerust eens een groep van Autoforum gidsen.
Comment
Comment