Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Ik heb ZTR Olympics met de Schwalbe Nobby Nic en notubes vloeistof op de Merlin .
    Banden gaan inderdaad af, na een winter binnen staan ze plat. Maar op een paar dagen ga je dat niet merken.
    Ben er slechts 1 keer mee platgereden door een scheur in de band. Dus wat je zegt over Schwalbe kan ik beamen.
    Toevallig rij ik echter graag met het Nobby Nic profiel, mijn andere favo is Conti Mountain King. Dus beide niet te stevig aan de zijkanten
    Ik rij ook met een mountainking maar heb wel uit noodzaak de protection versie genomen.
    vond de flanken van de supersonic versie echt te slap, vond hem zelfs slecht sturen in de bochten op lage druk.
    Schwalbe heb ik een degout van gekregen enkele jaren geleden. Afgelopen jaar toch nog eens de rocket ron geprobeert en wist direct weer waarom ik geen schwalbe fan was.

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
    Bij de overstap merkte ik ook een serieus verschil in rijgedrag : veel soepeler en dus meer grip en gevoel, 't is niet enkel de mindere kans op lekrijden hoor
    Dit komt omdat er geen binnenband meer inzit, doordat deze weg is is de rolweerstand beter.
    De betere grip heeft niet direct te maken met het tubless rijden maar waarschijnlijk omdat je iets lagere druk rijdt

Comment

• Merci voor de info gasten, ben serieus aan het bijleren. Zoviso eerst deze wieltjes nog een jaartje testen, daarna zien we wel weer.

Kheb eens gekeken naar de SRAM XX en X0 crank, blijkt dat er maar 2 tandwielen meer worden voorzien. Komt dit omdat er achteraan eentje is bijgekomen? Zo'n speciaal klein wieltje lijkt me 'zeker in het buitenland' toch wel aan te raden...

Comment

• mountainbiken Ardennen

Mountainbiken in de Ardennen is top! Ik geloof dat het niet echt uitmaakt waar je in de Ardennen bent.. Vooral als het de dag daarvoor geregend heeft, lekker door de plassen crossen.

Comment

• Sinds vorige week mij een Koga XTeam aangekocht, alleen is het zadel beenhard! Anders is het wel een super fiets!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk Berichten
            Sinds vorige week mij een Koga XTeam aangekocht, alleen is het zadel beenhard! Anders is het wel een super fiets!
            is uw poep al aangepast aan 't mtb'en,
            ik heb minder last van een hard zadel dan van een "slecht model" zadel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
              Toegegeven, aan de Fizik op mijn Taurine ben ik ook nooit echt gewend geraakt. Dat is een hard recht (dus geen golving, van opzij gezien) zadel.
              Mijn Selle San Marco Concor Light is op dat vlak een stuk beter.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Paul_bmw Bekijk Berichten
                Mountainbiken in de Ardennen is top! Ik geloof dat het niet echt uitmaakt waar je in de Ardennen bent.. Vooral als het de dag daarvoor geregend heeft, lekker door de plassen crossen.
                En over de groene rotsen schuiven , yeah

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                  Wel met mijn vorig zadel had ik totaal geen last.

Terwijl het zadel nu met moeite een halve cm kan induwen

Er hebben mij er nog gezegd dat mijn zadel zich aan mijn poep moet aanpassen :-)

Comment

• Komt wel goed.
                    Dit vind ik wel een pracht van een carbonframe:

Comment

• Ja, Niner maakt mooie dingen. Alles 29"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                        Komt wel goed.

Inderdaad, prachtige supersnelle verschijning!

Starre vork, strakke lijnen in het frame, prachtige kleur,...

Comment

• Hier storen die enorme wielen me voor het eerst niet.

Comment

• lijkt me wel een heel groot frame, toch redelijk lang

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                              lijkt me wel een heel groot frame, toch redelijk lang
                              De bovenbuislengte zal idd wel heel vlotjes boven de 60 cm gaan, lijkt mij.

Edit:
                              Die stuurpen lijkt mij een 100 mm, misschien een 90 mm.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Een ideale fiets voor een strandrace

Comment

• Fantastisch knap, maar als enige MTB zou ik dit nooit of te nimmer kopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                    Komt wel goed.

Eerste 29er die op iets trekt, imo. Knap!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                      Ja, Niner maakt mooie dingen. Alles 29"
                                      Niner is gewoon geil.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Jammer van de banden...

Comment

Working...
                                          X