Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Een carbon buis zaag je best niet met om het even welke zaag af.
    /me vindt dit maar een half antwoord ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
      /me vindt dit maar een half antwoord ...
      Doe je het met een te ruwe zaag, dan kunnen de vezels los komen of alleszins hun stevigheid verliezen. Je begrijpt dat dat niet ideaal is.
      Uiteraard geldt hetzelfde voor een carbon vorkbuis.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Dus met een fijne ijzerzaag of zo dan?

Comment

?????
          Dat had ik mss niet moeten zeggen, maar door al die misleidende info zag ik even de bomen niet meer...Nu, ik heb van een andere webwinkel na 30min al een mailtje terug gehad met info, dus ik weet al waar ik mijn gerief ga bestellen.

Comment

Dus met een fijne ijzerzaag of zo dan?
            Ik snij carbon door met een slijpmolen met 115 mm carrosserieschijfjes erop (1 mm dikke snijschijven). Gaat prima, zonder splinteren.

Comment

• Ik blijf van carbon af
              Maar allez, ik heb geen carbon dus het probleem stelt zich niet

Comment

• Da's de beste oplossing.

Comment

Daar heb ik niet veel kennis van, maar ik veronderstel met iets dat heel fijn en precies snijdt.
                  Daarom ook dat ik in mijn eerste reply hierover niet al te veel info gaf. Enfin, ik zou kunnen googlen, maar dat kunnen jullie zelf ook wel.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                    Ik blijf van carbon af
                    Maar allez, ik heb geen carbon dus het probleem stelt zich niet
                    Voilà. Delicate materie. Ik moet zeggen dat ik, behalve het gewicht, ook nog niet al te veel voordeel ondervonden heb van de full carbon voorvork in mijn Pinarello. Eerder integendeel zelfs.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik heb een pace rc31 voorvork op m'n Hilset. Is ok kwa gewicht maar kwa schokdempend vermogen (iets wat men toch altijd beweerde indertijd ) merk ik niet veel.
                      Zou ook kunnen dat het in combi met die extralite alu stuurpen en carbon stuur is.
                      Voelt als een drilboor.
                      Ik heb hier al jaren een Morati M-bar tita stuur liggen maar ben te lui om het erop te zetten
                      Neen, in feite twijfel ik omdat je er geen metertjes op kwijt kan.

als je denkt dat 350€ veel is voor een vork vraag je maar beter niet wat dit stuurtje en barends nieuw kostte indertijd

Comment

• Mja, 'k ben een cheap-ass biker he.

Comment

Een afkortzaag met een aluminium zaagblad, eerst afplakken met tape en dan snel erdoor.

Comment

Neen, in feite twijfel ik omdat je er geen metertjes op kwijt kan.
                            Je hebt toch een Polar S710? Monteer dan gewoon een sensor en draag de Polar op de pols.
                            Of valt jouw GPS-systeem ook onder die metertjes?
                            Zelf gebruik ik ook nog steeds de S710. Echter, de speedsensor staat op mijn Pinarello. Heb er geen bijgekocht voor de Taurine. Dus op de Taurine heb ik ook helemaal geen metertjes. Als ik gewoon mijn hartslagmeter draag, heb ik al genoeg informatie. Afstand en snelheidsgegevens mis ik helemaal niet.

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                            als je denkt dat 350€ veel is voor een vork vraag je maar beter niet wat dit stuurtje en barends nieuw kostte indertijd
                            Als iedereen zo zou redeneren, dan had iedereen fietsen van minstens 3000 €.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• In laats van te gaan prullen aan mijn oude CAAD2 heb ik eens rondgekeken voor een tweedehands MTB met vaste vork, en al heel snel iets geschikt gevonden : exact mijn maat, ook SRAM met gripshift en eggbeaterpedalen zoals ik gewoon ben

Deze gekocht dus : http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=80863

O ja, bike weegt 9kg, geen 7,5

Comment

Je hebt toch een Polar S710? Monteer dan gewoon een sensor en draag de Polar op de pols.
                                Of valt jouw GPS-systeem ook onder die metertjes?
                                Zelf gebruik ik ook nog steeds de S710. Echter, de speedsensor staat op mijn Pinarello. Heb er geen bijgekocht voor de Taurine. Dus op de Taurine heb ik ook helemaal geen metertjes. Als ik gewoon mijn hartslagmeter draag, heb ik al genoeg informatie. Afstand en snelheidsgegevens mis ik helemaal niet.

Mijn GPS steek ik wel in mijn achterzak. Die polar moet wel de snelheid meten, dat lukt niet altijd aan de pols. Je kan op die M-Bar wel een stukje plastiek monteren waar een metertje op kan. En dan licht op de helm ipv op het stuur. Ja, met een beetje moeite moet dat lukken
                                Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                Als iedereen zo zou redeneren, dan had iedereen fietsen van minstens 3000 €.
                                Tja, ik ben iedereen niet hee. Ik denk dat die M-bar me 12500 Befkes gekost heeft indertijd.
                                Last edited by ; 18/10/2010, 21:39. Reden: kost ipv kocht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                  In laats van te gaan prullen aan mijn oude CAAD2 heb ik eens rondgekeken voor een tweedehands MTB met vaste vork, en al heel snel iets geschikt gevonden : exact mijn maat, ook SRAM met gripshift en eggbeaterpedalen zoals ik gewoon ben

Deze gekocht dus : http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=80863

O ja, bike weegt 9kg, geen 7,5
                                  Mooi, ik hoop dat die vork/stuur/stuurpen combi er geen drilboor van maakt. Is dat bij Luc "Hilset" thuis getrokken?

Comment

Mooi, ik hoop dat die vork/stuur/stuurpen combi er geen drilboor van maakt. Is dat bij Luc "Hilset" thuis getrokken?
                                    Er komen sowieso Super Moto's op (2.35) of Furious Fred 2.2, respectievelijk max 1,5 en 1,8 bar dus dat zal het probleem niet zijn. Terrein is ofwel zand ofwel de weg ernaartoe...

Stuur staat wel enkele cm lager dan ik gewoon ben, maar anderzijds is deze stuurpen ook 3cm korter. Eerst eens zien wat het geeft.

Foto is wellicht bij de verkoper getrokken, anders moet je 't hem eens vragen hé

Comment

Mijn GPS steek ik wel in mijn achterzak. Die polar moet wel de snelheid meten, dat lukt niet altijd aan de pols. Je kan op die M-Bar wel een stukje plastiek monteren waar een metertje op kan. En dan licht op de helm ipv op het stuur. Ja, met een beetje moeite moet dat lukken

Tja, ik ben iedereen niet hee. Ik denk dat die M-bar me 12500 Befkes gekost heeft indertijd.
                                      Op mijn racefiets heb ik regelmatig mijn Polar gewoon om de pols i.p.v. op de houder. Dat lukt perfect, zolang ik mijn handen niet van het stuur af haal.

Ik weet wel dat je niet iedereen bent. Feit is gewoon dat een tita vork op een relatief goedkope MTB wat overdreven is.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik zou misschien andere snelspanners willen kopen op mijn mtb maar zijn er hier factoren waarmee je rekening moet houden? Welke?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                                          Ik zou misschien andere snelspanners willen kopen op mijn mtb maar zijn er hier factoren waarmee je rekening moet houden? Welke?
                                          KCNC, mooi, licht, betrouwbaar, niet te duur en verkrijgbaar in alle kleurtjes (setje kost +/- zo'n 50 euro).
                                          Wel opletten bij een online bestelling, de as van de achterste snelspanner voor MTB's is wel iets langer dan die voor wegwielen. Ik heb een (langer) MTB setje in m'n koersfiets zitten, kan je voor allebei gebruiken.

Comment

Working...
                                          X